BKK Hälla Ring 2009

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Äh, lär dig använda det där vridbara högerhandtaget så ska du se att hojjen snällt följer efter Patrik :tummenupp Bildbeviset säger ju att man inte behöver ha 170 hästar innanför kåpan för att köra sådär!

/Mattias

Så det är DÄRFÖR man kan vrida på det handtaget - jag har kopplat det till ljudnivån ur de där rören bak. :crash Nu jävlar skall det åkas!


(Fast å andra sidan så ser det ut som du åker långsammare än ramnäs-rossi där..och minns jag rätt så var det så med.. :hihi ).
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Äh, lär dig använda det där vridbara högerhandtaget så ska du se att hojjen snällt följer efter Patrik :tummenupp Bildbeviset säger ju att man inte behöver ha 170 hästar innanför kåpan för att köra sådär!

/Mattias

Fast i fallet Patrik så är det väl en fördel att inte ha alla hästar hemma... eller?!? :D
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
Svärfar på Fazer 600:an? Kalaskört av er båda:tummenuppMEN jag sa en felaktig sak till svärfar din isåfall..han pratade om ryckig gång på gasen i vissa kurvor, jag sa att han skall växla ned, menade givetvis upp för att få mindre ryckig gång..men är ryckfritt oxå på låg växel med hög varvtal som närmar sig rött....men andra farter då med:) smidigast dock att han jämn fin gas och att man är "färdig" att slå på gasen efter bromsen omgående så man inte går med broms in kurvan innan man ger på gasen, så från broms på gasen fort och jämt och fint då blir det:tummenupp

Yepp det va han.
Man tackar man tackar :Bugar
Jo, han höll på och experimenterade med det en hel del, med lägre och högre växel. Vet inte riktigt om han kom på vad som var bäst.
Men det kan vi ta nästa år :)

Håller på o laddar upp min lilla film från förra helgen.. länk kommer senare..

Ja tror jag har hittat den?

[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=gI7rHniQotE[/YOUTUBE-ID]
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...vad stor banan ser ut på film...? Gott om plats - tycker inte alls man får den känslan när man kör. :D

Jisses, vem är posören i instruktörsväst som lägger det där pheeeta knäskrapet i hela högern efter start/målrakan (säg runt 7:40)? :hihi
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
...vad stor banan ser ut på film...? Gott om plats - tycker inte alls man får den känslan när man kör. :D

Jisses, vem är posören i instruktörsväst som lägger det där pheeeta knäskrapet i hela högern efter start/målrakan (säg runt 7:40)? :hihi

Skrapa i en kurva kan väl alla...

Jag vet bara bara en som hade ett riktigt FETT knäskrap på rakan, slå det Jerry.

GÖRT NUUU :sissy
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
På tal om ditt feta knäskrap, hur är det med axlar, händer och fötter så här efteråt?

Det går bra, benen ligger bra i handen MEN jag ska operera fingret imorgon.
Dom ska sätta in ett stift i fingret med bara lokalbedövning, BRRRR det kommer att kännas.

Axeln kommer att ta tid, men dom tror att den klarar sig utan operation, jipiii.

Foten, benet och knäna går enligt plan, sakta men säkert åt rätt håll och smärtan försvinner.

Snart är det is-säsong...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skrapa i en kurva kan väl alla...

Jag vet bara bara en som hade ett riktigt FETT knäskrap på rakan, slå det Jerry.

GÖRT NUUU :sissy

:rofl

Ja, jag och Trixter kan ledigt kvala in i curling-vm med våran kvast-träning på rakan. :D

Gött att höra att det inte är amputation och barmhärtighets-avlivning på schemat. :D
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Det går bra, benen ligger bra i handen MEN jag ska operera fingret imorgon.
Dom ska sätta in ett stift i fingret med bara lokalbedövning, BRRRR det kommer att kännas.

Axeln kommer att ta tid, men dom tror att den klarar sig utan operation, jipiii.

Foten, benet och knäna går enligt plan, sakta men säkert åt rätt håll och smärtan försvinner.

Snart är det is-säsong...

Ja just ja ....du streetfighta hojen ännu mer på hälla senast! Nåja du har nu tillgodogjort dig en kunskap mer än posörerna;) skönt att höra du är på fötterna iallafall:)
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Ja just ja ....du streetfighta hojen ännu mer på hälla senast! Nåja du har nu tillgodogjort dig en kunskap mer än posörerna;) skönt att höra du är på fötterna iallafall:)

Nu är lidandet optimalt, gumman klarade lappen & jag är MC änkling varje solig stund.
:gnissla :huvet
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top