Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, fan, där ser man, den kanske inte var så åtråvärd ändå?

Jag funderar vidare lite, eftersom jag ändå inväntar dagens sista möte, och solen skiner.
Hur funkar det här?
Jag har många gånger funderat över denna konstruktion av bakfjädring.
Att någon gör ett sådant bygge har jag däremot slutat att fundera på, det är liksom ingen mening med det, men håller skiten ihop?
Rent konstruktionsmässigt verkar det ju vansinne om man tänker på materialutmattning, men.....missar jag något där?
Det är ganska många kilon som ska ändra rörelseriktning konstant när man kör, och vad jag kan se är den enda komponeneten som flexar......däcket!
Jag tänker alltså specifikt på bakfjädringen som ska ta upp hojens rörelser, tarminnehållet som sitter på sadeln har ju några fina spiraler att avnjuta sin färd med.
Ge mig gärna vägvisning i detta.
Diskutera i lämpliga storlekar på grupper.

View attachment 497998
Eftersom ingen visste, så letade jag rätt på svaret.
Det ska ju vara enkelt, robust, och coolt, så nästa steg är ju att köra helt ofjädrat :yoparty

Rokon.png
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Eftersom ingen visste, så letade jag rätt på svaret.
Det ska ju vara enkelt, robust, och coolt, så nästa steg är ju att köra helt ofjädrat :yoparty

View attachment 498134

Underbar annons. Det förutsätts att man vet precis vad en Rokon är. Annars kan man bläddra vidare. Bästa inställningen.
Och! Framdäcket är faktiskt rättvänt!



Rokon har alltid haft en plats i mitt hjärta.

a257c67f78d031d4dd04dfe98c2ad5f0.jpg

Det första man ser i denna bilden är att tanken bytts ut mot en Husqvarna WR ståltank för bättre räckvidd.
Det, eller ett knippe RotopaX är en ganska vanlig mod för den som tourar med sin Rokon.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Underbar annons. Det förutsätts att man vet precis vad en Rokon är. Annars kan man bläddra vidare. Bästa inställningen.
Och! Framdäcket är faktiskt rättvänt!



Rokon har alltid haft en plats i mitt hjärta.

View attachment 498148

Det första man ser i denna bilden är att tanken bytts ut mot en Husqvarna WR ståltank för bättre räckvidd.
Det, eller ett knippe RotopaX är en ganska vanlig mod för den som tourar med sin Rokon.

Jag tror att dom har kvar den på min förra arbetsplats.
Stark men långsam, perfekt för att en montör skulle få hjälp med att ta med sig mycket utrustning ut i ledningsgatan.
Man skulle hålla upp fötterna i svår terräng kändes det som, eftersom att det fanns risk att någon fick plocka upp lösa fötter annars....bara en känsla.
Chefen fick feeling och körde in den i kontorsbyggnaden och upp i trapphuset till andra våningen.
Damerna på administrationsavdelningen var mindre imponerade av doften till det morgonkaffet.
På något sätt så säger det mig att det finns en skillnad mellan män och kvinnor, så någon exakt jämställdhet bör vi inte eftersträva :)

 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En kompis har en Rokon. Perfekt som älgdragare ute i skärgården då den bara är att rulla in i båten.

Någon körmaskin är det inte…
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Skönt att stå brevid en sådan på en mässa och dela ut broschyrer när kompisarna seglar in...
...å andra sidan så hade generalimportören vid tillfället en hel del citroner i bagaget så hojen ifråga var inget unikum...
Hör jag "Skyteam" så går det kalla kårar utmed ryggen än idag!
:död
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Helt i linje med dagens prepping-anda!
Så, istället för att gräva en bunker, eller hamstra toapapper, kan detta möjligen vara lösningen?

View attachment 497975
Mycket att förundras över där. Tex de fint fastsnörda tygskynkena framtill eller avsaknaden av framskärm. Det bästa måste dock vara den strategiskt placerade analdildon modell deluxe, inklusive vackert monterad med hålband (helt säkert amerikanska i tumversion).
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top