Håller med.
Dock finns det några undantag då ingenjören vill ta ett lite för stort steg i utvecklingen och designa/konstruera något banbrytande och då är det lätt att inte få med sig alla gamla erfarenheter och hamna i barnsjukdomsträsket igen.
Fast utan det nytänkandet så blir det ju ingen...
Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?
Vad är det som skiljer förutom konsekvenser vid en krasch och betydligt varierande underlag?
Så här såg min Gixxer K3 ut när det lät som i youtube klippet, ditt ljud låter annorlunda:
https://www.sporthoj.com/forum/threads/missljud-intermittent.258020/page-2#post-5819429
https://youtube.com/shorts/UT4vU8tWNgU?feature=share
Precis och jag undrar om det inte i den tråden fanns någon länk till att det också var så att BMW erkänt att motorn är placerad offset i chassit vilket också medför dragning åt höger.
BMW S1000RR upp till någon årsmodell drar tydligt åt höger om du släpper styret. Du kan utan större problem över 50km/h motverka det med kroppen men under 50km/h får du jobba hårdare. Ska tydligen ha att göra med motorns placering i chassit.