Honda NS125 2t
Hänvisar till föregående händelser Här
Märkte att hojen gått med choke hela dagen igår (hängt sig) så vi började med att rätta till det. Efter det så monterade vi ihop hojen och hoppades på det bästa. Men den varvade nu bara 4k varv.. sen blir det stopp. Ingen stabil tomgång heller.
Hojen gick jättebra igår sålänge det kom bensin. När väl filtret började knasa så gick den hackigt..
Hojen ryker väldigt mycket och stiftet var surt. Men nu utan choke så borde det ju komma mindre bränsle än igår och då gick den ju bra.
Kan tillägga att vi har tvättat tanken med vatten och sjölt ur den många ggr.. Försökt torka så gott det gick.
Vi har nyligen drenerat förgasaren från bensin men utan resultat.
Fråga nr1: Hur beter sig hojen om det är vatten i bensinen. Något med "varvstoppet" att göra?.
Fråga nr2: har ingen.. bara undrar om någon kan gissa sig till felet. Vore tacksamt.
Försökt att höja nålen så att den får mer bensin men karaktären är EXAKT densamma som när nålen var i motsatt position. Har i övrigt kört med nålen längst ner igår och det gick fint fram tills tanken började knasa.
Huvudmunstycket jag valt har jag tagit helt ur luften. Original är 110 och nu sitter det 125 i storlek. Trodde jag skulle passa fint med öppet filter och effektblås.
Om man stänger av bensinkranen så blir den illvarvig efter ett tag och då går det fint att gasa upp den i typ 11k utan problem.. frågan är om den har nån ork över huvudtaget där.
Tacksam för all hjälp.
Hänvisar till föregående händelser Här
Märkte att hojen gått med choke hela dagen igår (hängt sig) så vi började med att rätta till det. Efter det så monterade vi ihop hojen och hoppades på det bästa. Men den varvade nu bara 4k varv.. sen blir det stopp. Ingen stabil tomgång heller.
Hojen gick jättebra igår sålänge det kom bensin. När väl filtret började knasa så gick den hackigt..
Hojen ryker väldigt mycket och stiftet var surt. Men nu utan choke så borde det ju komma mindre bränsle än igår och då gick den ju bra.
Kan tillägga att vi har tvättat tanken med vatten och sjölt ur den många ggr.. Försökt torka så gott det gick.
Vi har nyligen drenerat förgasaren från bensin men utan resultat.
Fråga nr1: Hur beter sig hojen om det är vatten i bensinen. Något med "varvstoppet" att göra?.
Fråga nr2: har ingen.. bara undrar om någon kan gissa sig till felet. Vore tacksamt.
Försökt att höja nålen så att den får mer bensin men karaktären är EXAKT densamma som när nålen var i motsatt position. Har i övrigt kört med nålen längst ner igår och det gick fint fram tills tanken började knasa.
Huvudmunstycket jag valt har jag tagit helt ur luften. Original är 110 och nu sitter det 125 i storlek. Trodde jag skulle passa fint med öppet filter och effektblås.
Om man stänger av bensinkranen så blir den illvarvig efter ett tag och då går det fint att gasa upp den i typ 11k utan problem.. frågan är om den har nån ork över huvudtaget där.
Tacksam för all hjälp.