Har ett svagt minne av det sista du skrev där.
Handlar om en ung grabb som tror att han lyckats tanka ner nåt spel eller dylikt och börjar spela. Men grejen är den att det han gör händer i verkliga livet.
Någon?
Wargames måste det vara...
Jag har stor förkärlek till lite äldre filmer som kanske VAR bra men som idag mest är dåliga, de ni nämner är ju åt helsike för nya
Jag har en rolig sjukdom som gör att jag ALLTID måste handla när jag ser alla dessa "köp 3 DVD för 99:-" lådor med allsköns skräp i. Det brukar bli en gammal man känner igen, en som ser lite lovande ut (men såklart fortfarande dålig) och sist en som man inte tror på alls men måste testa. Sist blev film2 och film3
Gula Divisionen (1) från 1954 och
Den ståndaktige kyrkoherden (2) från 1970 med Jarl Borsen och Cornelis Vreeswijk.
Den ståndaktige kyrkoherden var tyvärr ljudet paj på så den kollade jag bara lite på och den verkade vara precis så usel som jag hoppats. För oss 70talister som mest kommer ihåg Jarl Borsén från GaySvanens Gäster med gester är det dock STOR komik stundtals...
Gula divisionen har jag inte glott på ännu men jag har stora förhoppningar...
(1)
imdb säger: The year is 1954. The war in Korea has just ended and the superpowers stand by each side of the boarder. The peace in Europe is fragile and the cold war is imminent. At F8 - Air Fore Base, the yellow squadron stand ready with its J29 fighters.
Notera att 1954 hade Sverige världens FJÄRDE största flygvapen.
(2)
imdb säger: The main story is set in the early 1800s. Sweden is at war with Russia and most men are under arms, leaving their buxom warm blooded women at home yearning for some male company. The descendant of the witch-burning reverend arrives in a small village as the new priest. All women are exited by his arrival, except one, the daughter of the witch from the prologue. She seeks vengeance for her mother and puts a spell on the priest that causes priapism (a continuous erection). In response to this the women of the village see themselves called upon to try and cure the affliction in the best way they know