PacMan skrev:Vet inte om länken finns kvar, men på RD-klubben stod det om en RD 350 som nån Chalmerist hade satt turbo på. Själva turbopaketet satt i en låda bak på hojen, så snyggt var det inte. Har för mig att den hade 110 hk eller nåt sånt.![]()
![]()
rd.just.nu är adressen
RG500-Johannes skrev:Visst funkar det. Lennarth Zander borde du snacka med, boostbusters@chello.se
Du har ju normalt sett ingen intern oljepump i en 2T, så det får du komplettera med.
Sök lite på turbo och Lennarh Zander här på forumet så hittar du nog lite godis.
Blir f.ö. rätt stora turbomatchningar för 2T pga känsligheten för tryckdifferensen över motorn.
/J
Alf Sundström skrev:Turbon på RX1 har smörjoljetillförsel från motorn (som alla 4T turbo) och en separat returoljepump för returen.
Kolla på www.snowest.com för info om 2T turbo i snöskotrar eller leta rätt på Mårten Ruchfelt(eller hur han nu stavar sitt namn) i Norge.
Han har byggt de värsta 2T turbomotorer på den här sidan atlanten.
Lennart Zander är givetvis teorikungen på 2t turbo så kolla med han också.
Det är inte lätt eller billigt med 2T turbo men det går.
andersson turbo skrev:Kommer du på kräftskivan Johannes?? 21/8
Lennart skulle komma![]()
![]()
Nisse Järnet skrev:XT600SM turbo![]()
Har ingen aning om hur den går, och jag känner inte han som byggt den tyvärrCoola Ola skrev:Coolt bygge!Nån du känner som har den? Kört den själv? Turbo på en stånka ska ju inte vara helt lätt att få att funka bra vad jag har hört. Vet du hur det här bygget går?
Nisse Järnet skrev:Har ingen aning om hur den går, och jag känner inte han som byggt den tyvärrFinns en sida om den nån stans iaf! Testa sök! Slänger upp lite fler bilder:
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |