Strypningsproblem...

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jag har precis monterat en strypningssats på min bandit 600. Den ska regbesiktigas på tisdag med denna ändring. Problemet är att den får så mycket bensin i förhållande till luftmängden att den dör om man inte tokvarvar den hela tiden. Om den sen har dött är den nästan omöjlig att få igång. Någon som har några bra tips på hur man ska göra för att få ordning på detta. Gärna bonnmek tipps då jag inte har möjlighet att byta munstycken/nålar innan tisdag.. Är lite orolig för att beiktiga så här..

Tacksam för hjälp

Simon
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Kan tilläggas att det sitter nålar och munstycken som är anpassade för ett slipon på nu... orginalgrejjerna finns inte i komplett skick.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Hmm. Strypningssatsen innehöll bla brickor att sätta i insuget. Så det passerar mindre luft genom förgasaren. Hur skulle den mindre mängden luft kunna dra upp mer bensin än tidigare? Däremot om du har ett för stort munstycke, pga tidigare "trim" är det förstås så att den lägre lufthastigheten gör att bensinen förångas inte som den ska och skvätter runt i venturin, typ lägger sig i botten på insugskanalen osv. Bonnmeck? Hmm, prova stoppa något i förgasarna så trottlarna inte lyfter så mycket. Eller vänta lite nu... Vad är gjort med förgasarna egentligen? Sitter det typ dynojet-kit i?
 

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hej, jag hade lite andra problem när jag ströp min...dvs att den kom sent när jag gasade o så men de löste jag senare....tänk på att brickorna har ett litet hål nertill på sig som måste ligga nedåt för att fungera som en slags dränering om de fylls med för mycket bensin.
När farsan var inne på regbesiktingen igår blev jag lite paff....jag trodde att regbesiktiningsmannen skulle provköra och känna på den....men han startade den inte ens...han skrev på TUV pappret och sen var de klart...tog väl 5 sek...egentligen ska de väl inte bry sig om hur din hoj gör får stunden...de ska väl bara se till att Du har satt in brickor och sätter din signatur på det.
Sen kan den ju behöva mer luft nu, de får du höra med de du köpte strypningssatsen av, finns luftskruvar du får öppna mer iisåfall på förgasarna.


mv hHenke
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Det som är gjort är att jag monterat brickor i insugen. Det som är gjort tidigare är någon typ av dynojet liknande operation och ett slipon.. nu är sliponet utbytt mot orginal och efter besiktningen trillar strypningen så därför är jag inte sugen på någon jätte operation..
 

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen
hmm.. regbes. då provkör de inte hojen.. de kikar bara på regnumret och går över papprena och går in och ändrar i dator.. sen är det klart... Så det är nog ingen större fara om den inte går som den ska..
 

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
yOOn skrev:
hmm.. regbes. då provkör de inte hojen.. de kikar bara på regnumret och går över papprena och går in och ändrar i dator.. sen är det klart... Så det är nog ingen större fara om den inte går som den ska..
Jag hörde att de skulle provköra hojen men de gjorde de iaf inte så de kanske är så... :tungan
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Hojen ska kontrollbesiktigas samtidigt.. ingen som har några bra knep? vill inte riktigt chansa...
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
yOOn skrev:
hmm.. regbes. då provkör de inte hojen.. de kikar bara på regnumret och går över papprena och går in och ändrar i dator.. sen är det klart... Så det är nog ingen större fara om den inte går som den ska..
Min provkörde dom i alla fall.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Det kanske hjälper lite om du sänker trottelnålarna lite...
(OBS bonmek!!) Du kan ju försöka ge den lite mer luft genom att glipa lite/ta bort luftfiltret.
 

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Farsan var där i fredags och reggade min till 25kw. Killen på provningen tog bara pappret, skrev på det, ändrade i datorn och sen var de klart. Dvs gjorde inte ett skit med hojen...kunde lika gärna kommit dit utan brickor i insuget, han hade ju inte märkt de ändå. MEN jag tror att de i normala fall ska provköra hojen...de är ju de som verkar mest rimligt :va Men men..
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Vad jag fick erfara med strypning av min hoj var att det behövdes en synkronisering utav förgasarna..
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top