mellanklas + ZXR 750 = sant?

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Går det?
Hej jag har haft mc sen jag var 16 och A1 kort. Nu har jag sen ett halvår tillbaka haft A begränsat och fyller 20 till hösten. Har därför börjat leta efter större hoj för max 30 000. Tycker att Kawasaki ZXR 750 verkar vara en bra hoj.

Undrar därför om den går att strypa till mellanklass rent regelmässigt och om det är någon skillnad i straffet för att köra en ostrypt, fast "strypt på pappret" hoj mot att köra en ZXR orginal. Körkortet hänger ju inte löst längre pga A1 kortet.

Om inte detta funkar eller om annan hoj rekomenderas. Vad kan man få för max 30 000 som inte ser ut som farfar samt har billig försäkring. Skulle helst vilja ha en supermotard men hittar inga till vettigt pris.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Ja den går att strypa.

Kör du strypt på pappret slipper du iaf åka dit för olovlig körning vid minsta lilla kontroll.

EDIT:

szr660.jpg

Min förra hoj.
Såldes för under 30k, svinbillig att försäkra och lär gå rätt bra strypt också. Kanske inte jättesnygg, men helt ok.

Last edited:

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
CBR 600 funkar hur bra som hellst lovar ... fast ett hett tips att om du har den stryp på pappret ha det i verkligheten också!
Annars kan du skita i att försäkra den .... :va

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Slappa skrev:

Okej, tog mig en ordentlig funderare och kollade in dina bilder. Visst fint skick m.m. Billig försäkring ja. Men tyvärr skulle jag inte trivas med det fula bakpartiet.

Rigge skrev:
Jag hade en ZXR 92 som var strypt i pappret.

Försäkringen gäller la utifrån den maximala effekten på cykeln. Så var det iaf för min strypta 125a. stog 28hk (eller vad det nu var i kw) på försäkringspapprena.

Obon

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
CBR 600f -96
P@itor skrev:
Går det?
Hej jag har haft mc sen jag var 16 och A1 kort. Nu har jag sen ett halvår tillbaka haft A begränsat och fyller 20 till hösten. Har därför börjat leta efter större hoj för max 30 000. Tycker att Kawasaki ZXR 750 verkar vara en bra hoj.

Undrar därför om den går att strypa till mellanklass rent regelmässigt och om det är någon skillnad i straffet för att köra en ostrypt, fast "strypt på pappret" hoj mot att köra en ZXR orginal. Körkortet hänger ju inte löst längre pga A1 kortet.

Om inte detta funkar eller om annan hoj rekomenderas. Vad kan man få för max 30 000 som inte ser ut som farfar samt har billig försäkring. Skulle helst vilja ha en supermotard men hittar inga till vettigt pris.

Mellan klass ä 750 går inte riktigt ihop bara.....!

anars kanske d hade funkat ;)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
P@itor skrev:
25 ärliga kw på 750 kubik.. du har ju typ 25kw på en ostrypt 125a.. eller åtminstonde förhållandet 0,16kw/kg.. så i axx och topp borde man tjäna på att ha en ostrypt 125a som mellanhoj om man kör lagligt mot en tung och klumpig 750 på ca 35 hästar.

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Men du e ju lika yr som på bilden. Jag ska knappast köra med den strypt. Ville bara veta om man kan rent lagligt göra det på pappret för att lättare slippa undan böter. Och nej jag vägrar köra mer med tvåtaktare. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM