matte666 skrev:finns det något bättre billigare förslag än dynojet?
Det är billigare än så. 15-25spänn.Långa farbron skrev:Orginal munstycken brukar gå att beställa för en liten peng.
Skulle tro att du kommer undan med 40-70 kr per munstycke.
andersbrink skrev:Det finns bara ett sätt att få hojen rätt bestyckad för maximal effekt - om det är det du är ute efter. Att bänka hojen och låt bänkoperatören byta munstyckesstorlekarna (av originaltyp) åt dig. Installera inte något "magiskt" kit som inte tillför någonting på förgasarmotorer. Med bränsleinsprutning är det en annan femma.
Sök på "dynojet" på SH så vet du varför du inte ska köpa ett Dynocrap-kit.
dronkers skrev:har läst igenom de här trådarna som finns nu, hmm känner mig lite smådum men jag vet fortfarande inte vad en dynojet är... :9 så gärna lite info om någon har tid, tack
tack så mycket!Långa farbron skrev:http://www.dynojet.com/
Detta är vad alla talar om.
http://www.dynojet.com/jetkits.php
Dvs kit med andra munstycken och nålar.
dronkers skrev:har läst igenom de här trådarna som finns nu, hmm känner mig lite smådum men jag vet fortfarande inte vad en dynojet är... :9 så gärna lite info om någon har tid, tack
aha, så reklamen de gjorde på den där sidan var bara båg ? jag började faktist tro på dem.. : / tur att du berättade att det var "båg", tack, tack!andersbrink skrev:Ett Dynojet-kit till en förgasarhoj är munstycken och trottelnålar (och i vissa fall även luftfilter) som är dyra specialtillverkade saker av Dynojet. Ett original Mikuni-munstycke är billigare än ett Dynojet-munstycke. Vad Dynojet gör med förgasarkit är att "uppfinna hjulet på nytt och sälja det dyrt".
Genom att bänka hojen (som man även ska göra med Dynojet-kit) och använda originalprylarna blir det billigare men bättre. Förgasarkit från Dynojet är så nära humbug, bluff & båg som man bara kan komma.
Det Dynojet gör genom att sälja förgasarkit är att att sälja onödiga prylar pga köparens okunskap.
dronkers skrev:aha, så reklamen de gjorde på den där sidan var bara båg ? jag började faktist tro på dem.. : / tur att du berättade att det var "båg", tack, tack!
ska bli.andersbrink skrev:Sök på Dynojet på SH och ta reda på vilka personer det är som är positiva respektive negativa till Dynojets förgasarkit och undersök sen vad de personerna verkar ha för slags mekaniskt/tekniskt kunnande.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |