gunnar_gt750
GSX-R musei-intendent
Jag har ett gammalt Dynojet-kit för ombestyckning av slingshot-förgasare,
stage 1 eller 3 som såldes av K&N i början av 90-talet.
Det finns en beskrivning där man modifierar den vakumstyrda trotteln i varje förgasare genom att borra upp och plugga en av lufthålen på undersidan. Vad syftade den ändringen av håldiameter till ? Snabbare/långsammare lyft vid gaspådrag ?
Här en scannad version av instruktionen :
http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-txt2.jpg
Och så här ser kitet ut :
http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-kit.jpg
Vad brukar man uppleva för resultat av stage 1 ?
stage 1 eller 3 som såldes av K&N i början av 90-talet.
Det finns en beskrivning där man modifierar den vakumstyrda trotteln i varje förgasare genom att borra upp och plugga en av lufthålen på undersidan. Vad syftade den ändringen av håldiameter till ? Snabbare/långsammare lyft vid gaspådrag ?
Här en scannad version av instruktionen :
http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-txt2.jpg
Och så här ser kitet ut :
http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-kit.jpg
Vad brukar man uppleva för resultat av stage 1 ?