Tjejen vill ha min hoj och jag måste köpa ny.Kawasaki Z1000 el Yamaha FZ1-N

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Så här ligger det till,, Tjejen skriker att hon vill ta MC kort och köpa båge och jag var ju snabb som attan att säga… Men älskling klart du ska ta kort och ha en båge,, men är det inte en bra ide om du tar min hoj så jag kan köpa en ny :yoparty … (höll andan för visste inte hur hennes reaktion skulle bli) kanon tyckte hon,,,,, och hon frågade om inte jag skulle sakna min hoj då… joo klart jag kommer att sakna den men kommer säkert att tycka om den nya oxå..

Så nu har jag varit och kikat på Kawasaki Z1000 och Yamaha FZ1-N (skulle helst vilja ha Honda men har inte hittat någon som matchar Kawan eller FZ1-N) .. Har inte provkört dom ännu men kommer självklart göra det snart,,

Så min fråga till er era MC-Gudar med oändlig kunskap.. Vilken skulle ni välja… gärna lite för och nackdelar,,,

Provkörde -06 kawa z1000, tyckte inte alls om den hojen.
Men smaken är som baken.

Jag har provkört båda.... Och det är bara en som gäller.... Fz1-n!! Helt klart...
Kommer antagligen själv att köpa en....

Blanco skrev:
2361701 Jag har provkört båda.... Och det är bara en som gäller.... Fz1-n!! Helt klart...
Kommer antagligen själv att köpa en....

Varför just FZ1-N ? vad var det för skillnad mellan hojjarna? ,,

Har du provkört ngn av ducatis hojjar ännu?
Testa ett Monster av ngt slag. Mkt eminent hoj enligt min smak.... som sagt smaken e som baken, jag är helt såld på den hojjen.

Mera kraft.... Och Fz1:an var riktigt smidig på kurviga vägar och körställningen var väldigt bra... z1000 kändes inte alls som samma kvalité... Tyckte den vibrera mycket oxå...

Z1000 är klart snyggast av de två, men FZ1N är nog den bättre hojen.

Z1000 har väldigt billiga komponenter och tyvärr inte alls samma klass som t.ex. ZX10R.
Dock väntas väl en helt ny Z1000 till 2007...

xyx skrev:
2361715 Z1000 är klart snyggast av de två, men FZ1N är nog den bättre hojen.

Z1000 har väldigt billiga komponenter och tyvärr inte alls samma klass som t.ex. ZX10R.
Dock väntas väl en helt ny Z1000 till 2007...
Hur kan du tycka det.... Fz-1 an är ju ursnygg, förutom pipan då, som man ändå byter...

Bifogat

• 2006_FZ1-N_Color_Midnight-Black_tcm36-90702.jpg
    2006_FZ1-N_Color_Midnight-Black_tcm36-90702.jpg
    61.3 KB · Visningar: 319
MrTombola skrev:
2361710 Har du provkört ngn av ducatis hojjar ännu?
Testa ett Monster av ngt slag. Mkt eminent hoj enligt min smak.... som sagt smaken e som baken, jag är helt såld på den hojjen.

Nej har inte provat någon monster ännu,, Jag har fått för mig att service kostnaderna är ganska höga,, men jag kanske har fel,,
En annan sak är att jag kör en hel del.. nästan 8 mil om dagen året runt (förrutom de få dagarna de är snö hör) pga av all jävla trafik här..

Jag var väldigt nöjd med min Z1000 :tummenupp innan den blev stulen. Har dock inte testat FZ1N

Har en FZ1-N och är extremt nöjd. Plockade ut cykeln 28/6 och har redan kört 700 mil. Har ingen erfarenhet av Z1000 men på pappret så verkar Yamahan vara en modernare cykel t.ex. "Aluminium die-cast"-ram istället för rörram som på Kawasakin.

Boffen skrev:
2361737 Jag var väldigt nöjd med min Z1000 :tummenupp innan den blev stulen. Har dock inte testat FZ1N

Har hört att den uppfattas lite slö på låga varv.?. Är det något som du har reagerat på.... Tycker det är en grymt snygg hoj....
Hoppas du får tillbaka din hoj...

psyduck skrev:
2361742 Har en FZ1-N och är extremt nöjd. Plockade ut cykeln 28/6 och har redan kört 700 mil. Har ingen erfarenhet av Z1000 men på pappret så verkar Yamahan vara en modernare cykel t.ex. "Aluminium die-cast"-ram istället för rörram som på Kawasakin.

700 MIL !!!!!!!!!! riktigt bra jobbat :yoparty ...
Har du gjort några förändringar på den ??

Last edited:
fz,an e ju gö snygg.
rensa arslet på med ett crosstyre o annan dämpare o sen :yoparty

Michael Holland skrev:
2361747 Har hört att den uppfattas lite slö på låga varv.?. Är det något som du har reagerat på.... Tycker det är en grymt snygg hoj....
Hoppas du får tillbaka din hoj...

Den skall varvas för att det skall vara skoj, vissa tycker det är tråkigt, jag tyckte det bara var skoj :)

Köp en Busa istället. Sätt på ett 4-1 system + powercommander å bänka den. då blir Du garanterat nöjd :tummenupp

Michael Holland skrev:
2361684 Så här ligger det till,, Tjejen skriker att hon vill ta MC kort och köpa båge och jag var ju snabb som attan att säga… Men älskling klart du ska ta kort och ha en båge,, men är det inte en bra ide om du tar min hoj så jag kan köpa en ny :yoparty … (höll andan för visste inte hur hennes reaktion skulle bli) kanon tyckte hon,,,,, och hon frågade om inte jag skulle sakna min hoj då… joo klart jag kommer att sakna den men kommer säkert att tycka om den nya oxå..

Så nu har jag varit och kikat på Kawasaki Z1000 och Yamaha FZ1-N (skulle helst vilja ha Honda men har inte hittat någon som matchar Kawan eller FZ1-N) .. Har inte provkört dom ännu men kommer självklart göra det snart,,

Så min fråga till er era MC-Gudar med oändlig kunskap.. Vilken skulle ni välja… gärna lite för och nackdelar,,,

Jorreman skrev:
2361893 Köp en Busa istället. Sätt på ett 4-1 system + powercommander å bänka den. då blir Du garanterat nöjd :tummenupp

He he jo skulle säkert bli nöjd problemet är bara att jag undrar hur länge jag skulle kunna behålla körkortet då??:) Nä jag tror det är bäst med en kåplös hoj för mig... kan ju inte köra för fort långa sträckor då...

Naken hoj

Michael Holland skrev:
2361908 He he jo skulle säkert bli nöjd problemet är bara att jag undrar hur länge jag skulle kunna behålla körkortet då??:) Nä jag tror det är bäst med en kåplös hoj för mig... kan ju inte köra för fort långa sträckor då...

Varför inte vara Suzuki trogen och satsa på en större Bandit ?

Eller GSX1400 ?

Crazy Frog skrev:
2361932 Varför inte vara Suzuki trogen och satsa på en större Bandit ?

Eller GSX1400 ?

Har faktiskt funderat på det men jag tycker att kawan och Yamahan är så attans snygga,, men jag ska nog testa en Skurk 1200 innan jag bestämmer mig,,

FZ1 N är en grymt snygg hoj.:tummenupp
Är riktigt sugen på att byta ut Hornet 600:an

Avgassystemet är ju inte snyggt, nå'n som sett slip on eller helsystem till FZ1:an än??

Hornet 1000 vore ju annars en kul sak om den kommer att bli verklighet..

Var själv sugen på en FZ1 N, men har haft en kåplös hoj tidigare och vet vad det innebär. Jag tycker att det är jobbigt att köra långa sträckor utan kåpa, därför blev det en gsx-r 1000 K6 i slutändan.

Men av dessa två hojar skulle jag ha valt Yamahan :yoparty

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...