don_tomazo
Går bra, en ägare.
Vad skilljer en gsxr 1000 01 mot samma mod. 02?
Eskilsson skrev:Vad jag har hört är det bara färgen.
Men det är möjligt att det finns små tekniska skillnader.
Uppdateringen kom -03 och sedan -05
don_tomazo skrev:Okej 01an har "choke" men inte 02an. Fler detaljer?
Eskilsson skrev:Ingen av dom har "choke" eftersom dom har insprutning.
Men hur vida -02 saknar tomgångshöjare vet jag inte.
Superbike Roger skrev:38mm spjällhus på 01 och 42mm på 02.
Mellanrör på avgassystemet i titan på 02
Uppdaterad bränslepump på 02
Manuell tomgångshöjare på 01
Annan färgsättning.
Rigge skrev:Är jag helt vilse eller är det 16 bitars processor på 01 och 32 på 02? Jag kan ha drömt, och vad det skulle göra för eventuell skillnad vet jag inte
Men sluta fundera och handla bara den är blå/vit.
allt!!!!!espa skrev:Vad skiljer 02 och 03 då.
Ok det va ett jävla bra svar,precis va jag ville veta.Om du skulle vara lite mer utförlig då tex motormässigt.blom skrev:allt!!!!!
Licious skrev:Enligt Bikez.com är det inte samma dimension på däcken bak
'01 - 180 / 55 17"
'02 - 190 / 50 17"
Ok det är en helt ny modell alltså,det har jag förstått, om jag frågar så här då, är det stor skillnad på dom olika modellerna (02 - 03) upplevelsemässigt då man kör dom, jag tänker på effekt, hanterlighet, bromsar osv. Jag funderar på att köpa en och står i valet och kvalet om det är värt dom extra pengarna.Tacksam för svar vill veta.Fürstenhoff skrev:Blom svarade faktiskt helt korrekt & utförligt då ALLt är annorlunda vilket gör att man måste ned på "gräsrots" nivå för att beskriva alla skillnader!!
/Fürstenhoff.
kör du en r1 -02a idag så kommer du bli riktigt nöjd med vilken gixxer du än köper själv vill jag ha en K5aespa skrev:Ok det är en helt ny modell alltså,det har jag förstått, om jag frågar så här då, är det stor skillnad på dom olika modellerna (02 - 03) upplevelsemässigt då man kör dom, jag tänker på effekt, hanterlighet, bromsar osv. Jag funderar på att köpa en och står i valet och kvalet om det är värt dom extra pengarna.Tacksam för svar vill veta.
Chassigeometrin är annorlunda, svingen är bredare och starkare, motorn är likadan utvändigt bortsett från kamsträckararrangemanget, invändigt har -03:an smidda kolvar och starkare vevstakar.espa skrev:Ok det va ett jävla bra svar,precis va jag ville veta.Om du skulle vara lite mer utförlig då tex motormässigt.
espa skrev:Ok det är en helt ny modell alltså,det har jag förstått, om jag frågar så här då, är det stor skillnad på dom olika modellerna (02 - 03) upplevelsemässigt då man kör dom, jag tänker på effekt, hanterlighet, bromsar osv. Jag funderar på att köpa en och står i valet och kvalet om det är värt dom extra pengarna.Tacksam för svar vill veta.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|