Florodoltarzan
Med lem
- Gick med
- 30 Sep 2003
- Hoj
- Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjena,
Jag jobbar utomlands hela månaden och håller på att få krupp för att jag inte vet vad jag ska ha för hoj när jag kommer hem (men måste ha en snabbt så klart). Nu börjar jag fundera på att köpa nåt helt annat och outforskat - Ducati Monster.
Jag är fullkomlig novis när det gäller Ducati men tycker som så många andra att de ser jävligt hårda ut och låter coolt. Sen är ju bara frågan hur det är att äga/köra.
Den jag funderar på är förmodligen en 900 för runt 60 000 kr (97-00 beroende på mil osv). Mina funderingar:
-Barnsjukdomar på vissa årsmodeller (vad ska man absolut inte köpa)?
-Hur pass driftsäkra är de (jag kan inte mecka för fem öre)?
-Vad kostar det att äga, försäkring, service (det är en massa remmar och grejer som måste bytas vad jag förstår, det låter dyrt) osv?
-Vad är det för serviceintervall?
-Hur är det att wheela/göra stoppiesar (pallar de för det och går det effektmässigt)?
-Hur är Ducati STHLM som verkstad, har de koll eller inte?
-Vanliga fel/produktionsfel, garantijobb som bör vara åtgärdade?
Hur gör man för att få bort "Ducce-skramlet" och vad kostar det? Jag skulle bli helt vansinnig av ett ständigt missljud i motorn...
Jag vet att det finns en hel del duccefantaster här och jag skulle bli otroligt tacksam om ni ville hjälpa mig med lite utbildning på denna, jävligt coola hoj.
Just det, har kört Fireblade 929 tidigare, så ni vet vad jag har för referensram .
Fridens kamrater,
Tarzan
Jag jobbar utomlands hela månaden och håller på att få krupp för att jag inte vet vad jag ska ha för hoj när jag kommer hem (men måste ha en snabbt så klart). Nu börjar jag fundera på att köpa nåt helt annat och outforskat - Ducati Monster.
Jag är fullkomlig novis när det gäller Ducati men tycker som så många andra att de ser jävligt hårda ut och låter coolt. Sen är ju bara frågan hur det är att äga/köra.
Den jag funderar på är förmodligen en 900 för runt 60 000 kr (97-00 beroende på mil osv). Mina funderingar:
-Barnsjukdomar på vissa årsmodeller (vad ska man absolut inte köpa)?
-Hur pass driftsäkra är de (jag kan inte mecka för fem öre)?
-Vad kostar det att äga, försäkring, service (det är en massa remmar och grejer som måste bytas vad jag förstår, det låter dyrt) osv?
-Vad är det för serviceintervall?
-Hur är det att wheela/göra stoppiesar (pallar de för det och går det effektmässigt)?
-Hur är Ducati STHLM som verkstad, har de koll eller inte?
-Vanliga fel/produktionsfel, garantijobb som bör vara åtgärdade?
Hur gör man för att få bort "Ducce-skramlet" och vad kostar det? Jag skulle bli helt vansinnig av ett ständigt missljud i motorn...
Jag vet att det finns en hel del duccefantaster här och jag skulle bli otroligt tacksam om ni ville hjälpa mig med lite utbildning på denna, jävligt coola hoj.
Just det, har kört Fireblade 929 tidigare, så ni vet vad jag har för referensram .
Fridens kamrater,
Tarzan