Annonser!(idé)

Status
Ej öppen för fler svar.

HanneZ

Guest
Jag tycker att man INTE ska kunna skriva svar i annonserna. Mycket bättre att man själv får kontakta säljaren via pm. Såg nu senast precis om han som försöker sälja sin R1 -99( http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=2898) och de blir bara löjligt. Tror det blir mycket bättre så! Nån som håller med?

/ Hannes

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
HanneZ skrev:
Jag tycker att man INTE ska kunna skriva svar i annonserna. Mycket bättre att man själv får kontakta säljaren via pm. Såg nu senast precis om han som försöker sälja sin R1 -99( http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=2898) och de blir bara löjligt. Tror det blir mycket bättre så! Nån som håller med?

/ Hannes

Den tråden har ju helt klart ballat ur :kocko

HanneZ

Guest
Ja, och väldigt många andra. Diskussioner mellan säljare o köpare bör ske privat!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
HanneZ skrev:

/ Hannes

Jag håller med Hannez.

Annonserna spamas sönder totalt.

Låt dom vara låsta och dom som är intresserade får höra av sig via mail eller pm. Det ger en mycket trevligar ton av alla.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Inte så jävla konstigt att säljaren blir sne mot slutet när massa folk skriver vad dom betalat, vad kompisens kompis rumskamrat har betalat o.s.v...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Håller med om att den annonsen har spårat ur.

Dock finns det vissa annonser som blir bättre när man kan ställa frågor och få svar. Detta kan förvisso göras via PM men jag tycker det blir bättre när alla får veta det i samband med annonsen.

Man kanske borde ge annonsören rätt att sortera och ta bort inlägg i annonsen.

HanneZ

Guest
Jo, men det är rätt typiskt att sådana annonser spamas. R1 försäljning... Rogers GSXR Delar annonser spamas inte direkt. Det tar bara 20 sek extra att skriva ett pm. Och så slipper man alla dessa "upp" i annonserna för att få dem i början. Personligen tycker jag att om man skriver en bra annons från början finns det inte så jätte många frågor att ställa.

/ Hannes

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Det där var nog en av dom mest berättigade fuck off jag sett. Visst ska man bjuda det man tycker mcn e värd men då kan man gott ringa till försäljaren o säga det.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag annonserade ut ett depåstöd bak och då är det en stjärna
som skriver till min annons att han har ett likadant till salu
fast nästan nytt och bara 50kr dyrare :va

Jag menar HALLÅÅÅ!!! :kocko

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Egen diregerings rätt på annonser!

Nåt som vore bra är ju om vi kunde få egen diregerings rätt på de annonser vi lägger in,alltså den som startade o skrev in annonsen borde oxå få lite rätt o ta bort oseriösa inlägg på sin annons trots att det är en annan medlem som skrivit nåt oseriöst.Dock bör det hållas kanske bara till annons biten.Vi har ju moderatorer till resten.Så kanske det kan bli lite mer seriöst bland annonserna.
Frågor o sånt på annonser tycker jag man får ställa men sedan när det spårar ur så går det ju lite för långt.
Vad säger ni om det?.

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Håller definitivt med!

Diskussionerna blir totalt utflippade till slut. Vidare tycker jag INTE att en
annons ska hamna överst bara för att man redigerat den eller gjort ett
inlägg på annonsen.

Alltför många tycks tro att de endast får sålt sin pryl om annonsen ligger på förstasidan :kocko

Det finns exempel på annonser som varenda djä..a dag har åkt upp till första placering, utan att någon ens kommenterat.

Något för Swedie att bita tag i.... :Bugar

HanneZ skrev:
Jag tycker att man INTE ska kunna skriva svar i annonserna. Mycket bättre att man själv får kontakta säljaren via pm.
/ Hannes

HanneZ

Guest
Mjo finns väl flera sätt att ordna de, men just nu så funkar de inge bra tycker

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Håller med oxå!

duc916 skrev:
Håller definitivt med!

Diskussionerna blir totalt utflippade till slut. Vidare tycker jag INTE att en
annons ska hamna överst bara för att man redigerat den eller gjort ett
inlägg på annonsen.

Alltför många tycks tro att de endast får sålt sin pryl om annonsen ligger på förstasidan :kocko

Det finns exempel på annonser som varenda djä..a dag har åkt upp till första placering, utan att någon ens kommenterat.

Något för Swedie att bita tag i.... :Bugar

Det borde vara lite som på blocket i datum ordning o inte som idag när man går n så är annonserna huller buller ordning.Bättre vore somsagt o ha datum på dem o sen kan man själv välja o gå in på nya eller gamla annonser,finns ju sök funktion oxå ju om man letar efter nåt speciellt.Blir ju lättare oxå o se vilka annonser som är nya sen sist man var inne o kollade.

HanneZ

Guest
Japp, datum sorterat är bra! Åtminstonde på första sidan, att man sedan kan sortera efter annat gör ju inget. Nu har vi gett swedie massa jobb :D

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
HanneZ skrev:
Japp, datum sorterat är bra! Åtminstonde på första sidan, att man sedan kan sortera efter annat gör ju inget. Nu har vi gett swedie massa jobb :D

Japp så behöver han inte deppa utan bara klia sig i huvet he he.
Jag hoppas han ser denna tråden o kan kika lite på det iallafall o se över möjligheterna till förändring på annons tråden.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
och dessutom när det är sålt så borde den tas bort eller så man kan klicka att den är såld men ha kvar annonsen så man slipper hitta 5 st toppklipp som är sålda :va

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nu ska jag va grinig och gnällig men jag tyckte det var bättre förr när dom låg i forumkategorier *Duckar för Swedie* Jag orkar knappt läsa annonserna nu.

HanneZ

Guest
Nja, e bra som det är bara de att man antingen ska kunna ta bort inlägg, eller inga alls(tycker ja). Och sedan att dom är datum sorterade på framsidan!

/ Hannes

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...