Fråga angående Assen MotoGP

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Hej,
jag undrar om det är någon som kan ge tips på var man skall stå/sitta på Assen. Funderar starkt på ståplatsbiljetter då man förhoppnings kan se racet från lite olika vinklar så att säga.

Tackar på förhand,
//\//\

circuit.jpg

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Mojje skrev:
Hej,
jag undrar om det är någon som kan ge tips på var man skall stå/sitta på Assen. Funderar starkt på ståplatsbiljetter då man förhoppnings kan se racet från lite olika vinklar så att säga.

Tackar på förhand,

circuit.jpg

Chikanen innan start/mål är grymt att stå vid.. mycket har avgjorts där.. annars är tacket inne vid depån min stora favorit.. man ser inte mycket men KÄNSLAN! :tummenupp
Grym stämning i Assen förövrigt, har varit där ett flertal gånger.
Depån är grym!

Bifogat

• DCP00935.JPG
    DCP00935.JPG
    73.5 KB · Visningar: 130

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Mr. Dante skrev:
Chikanen innan start/mål är grymt att stå vid.. mycket har avgjorts där.. annars är tacket inne vid depån min stora favorit.. man ser inte mycket men KÄNSLAN! :tummenupp
Grym stämning i Assen förövrigt, har varit där ett flertal gånger.
Depån är grym!
"...tacket..." ??

Har du stått nere vid södra änden av banan, ser ut som man man få en rätt så stor överblick där (alla fall när man kollar på kartan)?

Brukar du köpa biljetter på plats eller? Jag funderar lite på att köpa passet för 65€.

//\//\

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Mojje skrev:
"...tacket..." ??

Har du stått nere vid södra änden av banan, ser ut som man man få en rätt så stor överblick där (alla fall när man kollar på kartan)?

Brukar du köpa biljetter på plats eller? Jag funderar lite på att köpa passet för 65€.

//\//\

Woops taket skulle det nog stå..
Det finns bra vallar att stå på runt nästan hela banan där man ser mycket.
Beställ bijett innan och ta värsta möjliga! Man vill ju se så mycket som möjligt.
Jag har aldrig köpt biljett så jag vet inte exakt hur man går till väga. (Jag har V.I.P pass så jag får stöva omkring som jag vill)

Lycka till vi kanske syns där!
//Dante

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Ingen som har mer tips/åsikter angående ovanställda fråga?

//\//\

Peter_SP-1

-*KTM*-
Gick med
5 May 2003
Hoj
KTM DUKE II + YZ 250
jag och en kompis ska ner dit och vi beställde biljett på läktaren strubben tribune.

tycker det verkar rätt bra plats, med lite tur ser man lite av starten :tummenupp

men det e svårt att veta var man ska stå när man inte varit där förr :va

tror att det e grymt var man än står.

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Enligt några tyskar jag träffa när jag vara nere och kolade på Assen var detta det bästa stället. Så låmgt upp som möjligt på strubben tribune :tummenupp

/Fredrik

Peter_SP-1 skrev:
jag och en kompis ska ner dit och vi beställde biljett på läktaren strubben tribune.

tycker det verkar rätt bra plats, med lite tur ser man lite av starten :tummenupp

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Otroligt läcker bana som jag för min del tyckte var kul att se från flera ställen.
Om du är där dagen innan tävling så gå runt och kolla var du tycker är en bra plats, det finns många men tänk på att på tävlingsdagen måste du vara ute i väldigt god tid för folk är extremt tidigt där och "bokar upp sin" plats. Ta med en stol att vila på och regnkläder för det regnar ofta på Assen.

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
Peter_SP-1 skrev:

Jag var där -98 och satt då på Stubben Tribune, det var helt OK, man ser en del där ifrån i varje fall, men man ser ändå bara en liten del av banan, såg inte mycket av starten heller vad jag minns.

VIll man följa rejset å se vad som händer hela tävlingen så e d bäst att spela in på TV:n hemma och kolla när man kommer hem.......men fan vilken stämmning d e där nere!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Se till att ni åker på alla träningsdagarna och ta er tid att gå runt bana för på baksidan finns det otroligt sjyssta gräsvallar att titta på.
Tex är det coolt att titta mellan Veenslang och Ruskenhoek eftersom hojarna kommer upp i ca 300 km/h innan de kastar sig in i Ruskenhoek och många omkörningar sker där. Även De Bult är ett bra ställe.
Assen rockar stenhårt!

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
var

Var förköper man biljetter till ett sånt här event ? När jag var nere köpte vi biljetterna på plats.

/Fredrik

Peter_SP-1 skrev:
Låter ju strålande :tummenupp
var och betalade biletten idag :banana :banana :kär

EvilEd

The Show Must Go On
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
TL1000s
Vi satt på "Strubben Tribune" och det är att rekommendera , vi köpte biljetterna inne i centrum i en cigarraffär . :tummenupp

Peter_SP-1

-*KTM*-
Gick med
5 May 2003
Hoj
KTM DUKE II + YZ 250
benfre skrev:
Var förköper man biljetter till ett sånt här event ? När jag var nere köpte vi biljetterna på plats.

/Fredrik

gick på deras hemsida och beställde vilken biljett jag ville ha sedan efter ca 1 vecka kom inbetalnings avi i brevlådan.

samma med hotellet, fast det betalar vi där.

woofes

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
inge just nu
krilleyzf skrev:
www.tt-assen.com finns info om biljetter. Någon från Borås området som som ska ner i år ?.

Jag funderar på att dra ner, men är för oerfaren för sådana här evenemang så jag vet inte hur jag ska gå tillväga riktigt. Hade varit kanon om man kunde hakat på någon som har koll på läget! Verkar vara en kanonupplevelse!

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
woofes skrev:
Jag funderar på att dra ner, men är för oerfaren för sådana här evenemang så jag vet inte hur jag ska gå tillväga riktigt. Hade varit kanon om man kunde hakat på någon som har koll på läget! Verkar vara en kanonupplevelse!

Det är väl bara att ta med tandborste, bärs och ett tält på hojen och åka ner!

/Fredrik

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping