Kk
Forsberg skrev:
Snackade med folk på Motormännen (dock en kvinna) idag. Enligt dom så struntar Australiensarna rätt blankt i vad jag har för körkort, men det är mitt nationella körkort som gäller, och då påstod hon att om det skulle hända något så gäller inga försäkringar alls. Kan det vara så jävligt?
Då får väl jag stå för moralen på den här tråden.
Hon har rätt.
Det är inte billigt att orsaka en olycka där nere, så ta reda på vad som gäller enligt lag om du vill vara riktigt säker.
Passa dig för att köra för fort = mkt mkt dyrt.
Ta det lugnt, dom kör på fel sida och det är lätt hänt att dom svänger ut framför näsan på dig = inte kul om du åker hoj (kör lite bil först och vänj dig).
Personligen skulle jag inte riskera ett fängelsestraff bara för att få åka hoj, dessutom är ac i en bil att föredra
Moral slut
Utöver detta kan jag varmt rekomendera dig att åka (läs flyg) till Melbourne som är Aussies skönaste stad, betydligt gemytligare än Sydney.
Hyr en bil och kör Great Ocen Road, passera dom kända surfstränderna där ex Rip Curl kommer ifrån, se dom längsta sandstränderna du någonsin sätt, upplev naturen i en regnskog, åk till Twelve Apostels.
Passa på att åka (läs flyga...igen) norr ut, tex till Arlie Beach och lägga dina pengar som du vill köra båge för och dyk på stora barriärrevet. Ta en dyktur på 3-4 dagar, värt varenda spänn!!
Ta en surf kurs.
Åk till Bondi beach, Sydney och festa.
Käka grillad kängeru = gott
Se upp för spindlar = Australien har alla dom giftigaste småkrypen på jordklotet.
Drick mkt bärs, rök på och lev livet