Visa antal inlägg?

Ska antalet inlägg man gjort visas?


  • Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Jag har haft en mini-diskussion med Swedie om detta och han bad mig att kolla med er vad ni tycker?
(Därav att jag valt den del av forumet)

På många andra forum som jag besöker dagligen så visas som regel antalet inlägg man gjort under användarnamnet.
Jag tycker att det är bra eftersom det ger en vink om att personen som gjort inlägget är seriös och har "hängt" på forumet en längre tid.

Ställer man en fråga och Kalle med 8 inlägg svarar samtidigt som Nisse med 4812 inlägg så kommer Nisses svar i 9 fall av 10 vara "rätt".

Nackdelen är att det säkert finns folk med mindervärdeskomplex som försöker skaffa sig en högre status genom att göra inlägg överallt.
Jag tror dock att risken för det är rätt liten och de flesta forum har inställningar som gör att inlägg i vissa forum (tex testforumet) inte räknas.

Vissa vad ni tycker genom att rösta i pollen och skriv gärna i tråden om ni har några bra åsikter :tummenupp
 

HanneZ

Guest
Jag har läst rätt mycket om xbox på psxcares forum och dom använder sig av olika nivåer av "respekt". Inte bästa ordvalet kanske men det fungerar ganska bra, men jag misstänker att det blir svårare att få det att funka bra på sporthoj, blir väl ett helvetes jävla liv om inte annat.

/ Hannes
 

sandstream

Guest
HanneZ skrev:
Jag har läst rätt mycket om xbox på psxcares forum och dom använder sig av olika nivåer av "respekt". Inte bästa ordvalet kanske men det fungerar ganska bra, men jag misstänker att det blir svårare att få det att funka bra på sporthoj, blir väl ett helvetes jävla liv om inte annat.
Ja, det kanske blir för tungt att administrera för Swedie och eventuella moderatorer.
Ideén är dock bra :tummenupp
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Hade ju det från början och det var ju ingen höjdare med spamkungar som skulle ha massor av inlägg. Men vill man kan man ju kolla under personens profil så står det ju där.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Jag går definitivt inte efter antal gjorda inlägg när jag utvärderar inlägg i trådar, finns ju en mängd som startar trådar hejvillt och gör inlägg överallt där de inte har nån aning eller nåt vettigt att tillföra diskussionen. Jag går endast efter om man känner igen den som har gjort inlägg, om det är inlägg man kan lita på.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Är du ny på forumet så kanske det känns svårare att ge
en som har 3000 inlägg svar på tal.
Är alltså emot att antal inlägg ska visas!
 

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Götene
Hoj
Yamaha FZR 1000
Har lite erfarenhet från andra mindre forum, och där har "topplistorna" inneburit att en stor del av inläggen kan räknas som spam osv...

Med tanke på att detta forumet innehåller fler besökare, så borde det ju enligt facit också innebära att spam-inläggen borde öka. Jag röstar emot, då jag inte anser att de tillför något i trådarna. Vill man se hur aktiv någon är så kan man ju gå in på dess profil.

Vad finns det förresten som säger att Pelle som skrivit 4823 inlägg har mer rätt, och förtjänar mer respekt än Nisse som bara har skrivit 23 inlägg? Det är väl inte kvantitet, utan kvalitet som räknas?
 

HanneZ

Guest
sandstream skrev:
Ja, det kanske blir för tungt att administrera för Swedie och eventuella moderatorer.
Ideén är dock bra :tummenupp
Det behövs inte administreras om man hittar en bättre lösning. Det kan finnas en knapp vid varje inlägg som skrivs där man kan välja om inlägget var bra eller dåligt. På så sätt kan medlemmarna tycka till om vilka de anser ger bra svar. Detta bör väl endast användas på de seriösare forumen som mek och försäkringar etc.

/ Hannes
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Vi har ju som sagt redan haft det med en hel del spammande till följd.
Vill man verkligen veta kan man ju alltid kolla under personens profil.

Vill inte ha tillbaka någon inläggsräknare..
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ingen bra ide tycker jag.

Det skulle i praktiken betyda att en spammare som jag skulle ha en massa inlägg,dock betyder det inte att jag har djupare kunskap i olika ämnen än någon annan.

En sådan räknare är mer en ego-kick än ett instrument för kunskap.

EDIT:
Det borde väl också vara ett av dom säkraste sätten att segrigera gammal och nya användare.Vilket jag tycker är helt fel.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HanneZ skrev:
Det behövs inte administreras om man hittar en bättre lösning. Det kan finnas en knapp vid varje inlägg som skrivs där man kan välja om inlägget var bra eller dåligt. På så sätt kan medlemmarna tycka till om vilka de anser ger bra svar./ Hannes
En sådan funktion för betygsättning av trådar finns ju redan, om än välgömd och ganska sällan använd...har ingen erfarenhet av vBulletin men nog borde det finnas en "mod" som ger möjlighet att betygsätta inlägg och göra den funktionen mer tillgänglig.

Jag håller annars med om att det är ett bättre sätt än antal inlägg, förutsatt att folk orkar använda den.

Kvantitet garanterar sällan kvalitet som sagt... :3freak
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
från början var det ju så, men när swedy tog bort det blev det helt klart en bättre nivå här på sporthoj.
jag förstår inte varför det ska vissas. och varför skulle nisses svar vara rätt? bara för att han spammat i två årstid :va
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det finns ju folk som har gjort många inlägg men i princip aldrig haft en vettig synpunkt.
Vill man veta hur många inlägg man gjort så står det faktiskt som många sagt på profilen.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Efter att ha läst ett par inlägg nu i tråden så ändrar jag mig till "Nej, jag vill inte ha nån räknare"
Jag röstade ja förut...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Innan det togs bort var det inte ovanligt att vissa icke namngivna medlemmar satt ett par timmar mitt i natten och spammade överallt. Detta gav följden att när man klickade på nya inlägg kunde samma person vara på 3 sidor med inlägg :3freak

Nivån på inläggen var katastrofala innan Swedie tog bort funktionen. Inte önskvärt att hamna i den situationen igen...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
En sådan funktion för betygsättning av trådar finns ju redan, om än välgömd och ganska sällan använd...har ingen erfarenhet av vBulletin men nog borde det finnas en "mod" som ger möjlighet att betygsätta inlägg och göra den funktionen mer tillgänglig.

Jag håller annars med om att det är ett bättre sätt än antal inlägg, förutsatt att folk orkar använda den.

Kvantitet garanterar sällan kvalitet som sagt... :3freak
Fast just den funktionen är väl just betygsättning på tråden, och inte användaren? Det finns användarbetygsättning på andra forum, verkar funka bra. Nackdelen är väl återigen att nyare medlemmar kanske känner sig hämmade gentemot någon som har högt betyg. Risken är väl också att vissa kretsar prisar och lovordar varandra, medan andra skiter i sånt och "bara" skriver vettiga inlägg. Jag tror trots allt någon form av betygsättning vore bra, exempelvis i Teknikforumet kan man få allt från toppråd till riktiga miffosvar.
Där hänger ju ett par gurus som med säkerhet skulle få både många och höga betyg... Just teknikforumet är nog det viktigaste att man kan "lita" på svaren, eftersom det kan få ganska katastrofala följder annars. En lösning vore kanske att se snittbetyg och antal betyg? (Typ 3,8/347)
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Nej för 17!

Det höll ju på att spåra ur ganska ordentligt när vi hade det här på SH i början.

Man behöver inte kunna "värdera" efter hur många inlägg nån har gjort. Hänger man här en vecka och läser en del så lär man sig snabbt vilka som skapar trådar/inlägg som är nåt att ha och vilka som inte gör det...

Den ENDA fördelen var att vi hade som "tradition" att när folk gjort 1000 inlägg så skrev dom en lång tråd som handlade om deras MC-liv fram till inläggets datum. Dom trådarna var riktigt roliga att läsa. Det får folk gärna göra spontant nu oxå. Oavsett hur många trådar dom skapat.

Det finns alldeles för många som kommer jaga inlägg och det kommer spåra ur totalt med onödiga inlägg.

Swedie, du vet hur det var förut. Inför det inte igen. Folk har knappast förändrats sen dess.

/Lucky9

P.s. Ni som känner att ni har en MC-historia att berätta om, gör det! Det finns för lite riktiga trådar om hur folk har fått sina erfarenheter och nostalgiska trådar om minnen från förr... Det är kul att läsa sånt istället för "Vilken hoj ska jag köpa, hur fort går den hojen osv... D.s.
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Verkar bara vara en massa onödigt jobb. Förstår inte riktigt poängen med det. När man har hängt på forumet ett litet tag lär man sig ändå vem man kan fråga om vad... det kommer av sig själv ändå, utan att man behöver inläggsräknare.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Fast just den funktionen är väl just betygsättning på tråden, och inte användaren?
Jag menar naturligtvis användare och inte inlägg, att man ska behöva bli citerad innan man ser vad man skriver... :kocko

Fortfarande är jag dock emot att visa antal inlägg, skälen finns redan uppräknade.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Att man gör många inlägg betyder inte att man vet vad man pratar om. Ta VISSA tjejer/personer t ex som varken har hoj eller kort och hänger här som sporthojs maskottar lite. De skriver ofta lunarstorm inlägg utan substans (och borde rent logiskt få en hög siffra ändå).

ingen nämnd ingen glömd :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top