Ny hoj, imponerande av bilprovningen

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har skaffat ny hoj, var och besiktade idag. Blanka papper, hade kollat upp vad som felade för förra ägaren. Ljudnivån (raka rör) och att det saknades fotpinnar för skjuts samt kedjeskydd. Tog en 2,8 skar av den på mitten pulade in brandfastbomull, trädde på den på röret drog fast med slangklammer och borrade 3st 8mm hål vips lät den mindre än en moped, problemet med kedjeskydd kvarstod sneglade lite på en gammal volta som stod i garaget. Gick lös med rondellen och kapade dammsugarröret på längden och bankade till det lite. Väl framme på BP så började burkarna ge med sig och inne så kom en besiktningsman fram "du dom verkar ge med sig dom där, du skulle tatt 7,2:er dom är starkare. Slutpläderingen löd "kör försiktigt" sedan lämnade han över ett blankt papper :tummenupp

Fett me creds till "spoonmannen" som var med och "stressmekade" igårkväll.

Notera Ljuddämparen :yoparty

Bifogat

• Honden.JPG
    Honden.JPG
    98.4 KB · Visningar: 1,040
  • hondan.JPG
    hondan.JPG
    119.2 KB · Visningar: 1,057
  • hondan2.JPG
    hondan2.JPG
    130.7 KB · Visningar: 865
Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Det är ju en "sporthoj" 1971 var det troligtvis det fränaste man kunde åka på.
Det finns ingen "gammelräv" här inne som känner igen plastkitet ? Muscle Machine Made in sweden, Eskilstuna tror jag att det var, tillverkades 72-82 eller något sånt har jag fått höra.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Tror jag ska sätta ut en annons "blickfångare", åkte en sväng i fredags i stan maken till uppmärksamhet får man leta efter, pure fittmagnet. Folk pekade låg och vred sig på backen osv man kan säker sätta ett högt pris eftersom man "syns" så mycket. :rolleyes:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Hur mycket ska du ha för "räsern" ..de va fan det ballaste jag sett iår :yoparty

edit: förresten vad fan är det för nånting :va

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Twosaint skrev:
Tror jag ska sätta ut en annons "blickfångare", åkte en sväng i fredags i stan maken till uppmärksamhet får man leta efter, pure fittmagnet. Folk pekade låg och vred sig på backen osv man kan säker sätta ett högt pris eftersom man "syns" så mycket. :rolleyes:

Är den till salu?
Jag är lite små sugen :hihi
allvarligt talat, när ska man få se den live?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
GixxerJensa skrev:
Hur mycket ska du ha för "räsern" ..de va fan det ballaste jag sett iår :yoparty

Jag anar en smula ironi, jag har dock funderat på att åka på den till "SWEDISH FREESTYLE FESTIVAL 2004" kan du spana in åket och lägga ett bud :tummenupp Ja det är en 71:as Honda cb four 750, och någonstanns i södra sverige under 70-talet tillverkades detta plastkit av ett företag (muscle machine) som idag tillverkar pooler och dyligt i glasfiber notera att det är ett stycke från tank till bakskärm.

"ducce uno" den står utanför huset, kanske möter upp imorgon kväll när ni kommer hem från banan

Last edited:

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Twosaint skrev:
Jag anar en smula ironi, jag har dock funderat på att åka på den till "SWEDISH FREESTYLE FESTIVAL 2004" kan du spana in åket och lägga ett bud :tummenupp

"ducce uno" den står utanför huset, kanske möter upp imorgon kväll när ni kommer hem från banan

Kommer du ditt utan haveri skall du få en silvertape och en bit ståltråd så du kommer hem oxå :lol

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
ducce uno skrev:
Kommer du ditt utan haveri skall du få en silvertape och en bit ståltråd så du kommer hem oxå :lol

nu ska du inte vara sån.... körde 12 mil i fredags, rykten om att farter upp emot 150 har noterats av "spoon", hanna fick ju pressa duccen för att hänga med

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Twosaint skrev:
Jag anar en smula ironi, jag har dock funderat på att åka på den till "SWEDISH FREESTYLE FESTIVAL 2004" kan du spana in åket och lägga ett bud :tummenupp Ja det är en 71:as Honda cb four 750, och någonstanns i södra sverige under 70-talet tillverkades detta plastkit av ett företag (muscle machine) som idag tillverkar pooler och dyligt i glasfiber notera att det är ett stycke från tank till bakskärm.
Ingen ironi här inte.. jag ska spana efter den på "freestyle festivalen" ..får man fråga vad du gav för den själv?

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Twosaint skrev:
nu ska du inte vara sån.... körde 12 mil i fredags, rykten om att farter upp emot 150 har noterats av "spoon", hanna fick ju pressa duccen för att hänga med

Jag tror inget förrän jag ser det. :rolleyes:

Men det är mycket möjligt. Men 60 mil enkel resa det är ganska långt.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
GixxerJensa skrev:
Ingen ironi här inte.. jag ska spana efter den på "freestyle festivalen" ..får man fråga vad du gav för den själv?

Jag har inte betalat den än, är en kund på jobbet som tyckte jag skulle ha den som komplement till Tillern, har inte haft några seriösa planer att sälja eg, väcker sån jeffla uppmärksamhet trodde besiktningsmannen drev med mig när det blev blanka papper oxå. Kan tillägga att ekipaget åkte Ö-vik-High chaparall (stavas det så ?) och tillbaka 1999, kom inte hem tomhänt direkt 2:a i Ratbike, och vann Metzeler burnout competition överlägset på tiden 2:30 med ett "shinko" troligtvis tillverkat i bakelit, så det sitter ett sprillans metzeler som gått resan tillbaka :yoparty

edit: snackade med han som tillverkade kiten till början på 80-talet han sa att det idag var nostalgi värd på MM paketen, sadeln är som gjord för träsmak i arslet typ 5mm stoppning.

Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Härligt!! precis en sån hoj jag behöver!! Dom där bakelit däcken är pålitliga, har såna på min gamla dodge-van.. går att börna hur länge som helst och det syns inte ens på mönsterdjupet efteråt.. fast å andra sidan är dom inte helt bra på vintern, fast vad ska polisen säga det är ju vinterdäck

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
fyfan vilken hojj! jävligt nice :)
en sån ska ja ha när ja blir lite äldre :banana
om ja hittar nån

Gabor

Guest
Twosaint skrev:
Det är ju en "sporthoj" 1971 var det troligtvis det fränaste man kunde åka på.
Det finns ingen "gammelräv" här inne som känner igen plastkitet ? Muscle Machine Made in sweden, Eskilstuna tror jag att det var, tillverkades 72-82 eller något sånt har jag fått höra.

Muscle Machine, made in Burseryd, småland, stax utanför smålandsstenar.
var bara så häftigt på 70 talet....har du lång gaffel på den ? klart udda kombo.
perfekt ratbike, sån ska man ha, garanterat ingen som stjäl den där.....små tjuvarna vet inte hur man kikkar igång en Honda längre :lol :rofl :hihi

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
tassen skrev:
Muscle Machine, made in Burseryd, småland, stax utanför smålandsstenar.
var bara så häftigt på 70 talet....har du lång gaffel på den ? klart udda kombo.
perfekt ratbike, sån ska man ha, garanterat ingen som stjäl den där.....små tjuvarna vet inte hur man kikkar igång en Honda längre :lol :rofl :hihi

jajemen, visst är den ful. jao den startar lite för lätt, typ 2:a eller 3:e kicket kall och när den är varm vilar man foten på kicken så startar den typ =)
Men nu börjar det likna något du känner till MM låter det som ? Du vet ingen annan som har det ? Förresten färgen heter Golden Brown jävlig läcker.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jävligt ball båge, ser ut som något taget ur "Mad Max"-filmerna :) Grymt ball!
-putsa inte upp den! Den ska vara så! Macho :fakta

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...