martingranqvist
Ny medlem
Såg att biltema börjat sälja en ny mc sko. http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1682&iItemId=149014
någon som provat eller köpt?
någon som provat eller köpt?
Lägg en sko på golvet så att den ligger på sidan, ställ dej på den delen av skon där fotknölen skall vara. Sjunker den ihop så skall du inte köpa skon...
Det är bara att föreställa sej att du ligger och glider på asfalten med foten under hojen och det är den här skon som skall hålla mot asfaltskrapandet och dessutom hindra 230 kg hoj att krossa det som finns i skon...
Då säger jag Daytona security evo II.
Kostar kring 6000 kr men kvaliten och säkerheten känns gedigen och värt pengarna. Själv investerat i sådana och blir säkerliggen mitt nästa köp igen när dessa jag har gjort sitt.
Talar av egen erfarenhet,hade ett par Oxtar racing stövlar som ändå då kostade kring 3000 kr. Efter det blev det Daytona
Enda nackdelen är att de inte är vattentätta. Tittat på Daytonas touringstövlar för det ändamålet men kändes inte alls lika säkra som Security evo II.
Biltemas stövlar för 499 kr funkar bra och håller tätt.
Regntestade av min sambo under 20 mil konstant regnande. Det är också viktigt för säkerheten, den sk passiva säkerheten. Med kalla fötter är man inte skärpt så lång tid om man sitter och huttrar. Sedan kan man inte skydda sig mot allt. men ska man satsa på skydd så borde man starta med huvudet och nacken. Handen på hjärtat, hur många har mc-motsvarigheten till bilsportens HANS-skydd?
Istället för en hjälm för åtta papp, hade jag satsat på en bra för hälften och lagt de andra pengarna på ett neck-brace. Ingen hjälm i världen hjälper mot skador på nacken.
Lite OT, men ändå...
Så då ska man alltså förbjuda den som inte har råd att lägga 3-4000kr på ett par skor att köra mc?ja personligen tycker det borde vara förbjudet att sälja sånt här skit
Så då ska man alltså förbjuda den som inte har råd att lägga 3-4000kr på ett par skor att köra mc?
De här stövlarna kan inte konkurrera med ett par stövlar i den prisklassen när det gäller skydd. Men däremot så ligger de nog på ungefär samma nivå som en del stövlar som kostar 2-3 gånger så mycket och är av modell touring eller custom. Och de ger definitivt bättre skydd än ett par sneakers.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |