Ytterligare en ny BMW

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
BMW K1300S
Tja...

R1200GS_HP2a.jpg



R1200GS_HP2b.jpg
 
Har du några data på den? Var inte meningen med nya 1200GS att den skulle vara så mycket lättare? Hur mycket lättare/bättre kan då den här vara? Kompletterar eller konkurrerar de med varandra?
 
R1200GS HP2 Enduro skall den tydligen heta. 105 hästar borgar för århundradets fetaste bredställ på grusvägarna. Dryga 200 kg borgar för otroligt svettiga timmar när man grävt fast sig i ett surhål i skogen :).

Den är verkligen grym, men den kommer nog inte att bli billig, citat: "this is a competition model, produced in strictly limited numbers".

Här finns en tråd om hojen på BMW-klubbens forum: http://forum.bmw-mc-klubben.se/forum/showthread.php?p=11266

BMW_HP2_010.jpg
 
Står det skrivet i BMW:s policy att de alltid måste bygga de klart fulaste motorcyklarna? Jag börjar iaf undra...
 
hmmm.. Det ser ju ut som dom tryckt in en pc mellan cylindrarna. :)

men lite tuff är den allt.
 
Jag fattar inte hur dom kan bygga så fina bilar och så gräsligt vidriga motorcyklar så man vill knyta ett rep i närmsta gren och hänga sig när man ser dom.
 
Ohyggligt ful, precis som alla andra BWM-cyklar. När ska de dumpa den där motorkonstruktionen? Den måste ju vara väldigt bra eftersom de envisas med den... men å andra sidan är dom ensamma om att använda den :va
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, inte undra på att dom förlorade kriget
 
Wiseguy skrev:

Tycker det låter lätt för en 1200 Bumse?? Men ändå, att det skulle vara en modell för "strictly competition" nja :rolleyes: Då finns det väl en hel del annat att andvända!

Nu börjar BMW komma in på vikt effekt förhållanden som är normala för alla andra tillverkare (som std hojar då) men deras ingenjörer har bara kört sina egna modeller så de tycker att hojarna börjar bli skit vassa :lol
 
KTM adventure 950 väger tex. 195-198 kg utan bensin.
Och det är väl ändå i den klassen BMW vill konkurera.

Håller med om designen. Den är annorlunda och oftast riktigt ful när det gäller BMW motorcyklar.
 
Rigge skrev:
Jag fattar inte hur dom kan bygga så fina bilar och så gräsligt vidriga motorcyklar så man vill knyta ett rep i närmsta gren och hänga sig när man ser dom.

Instämmer helt, den enda hoj dom någonsin producerat som jag skulle kunna tänka mig åka är R1100S om man bortser från den fula boxern så är den jag faktiskit ball med seatpipes och allt.
 
Oj vad ni snackar skit. Det där kommer att bli en grym grus- och ökenracehoj, den är inte till för att glida till korvmojjen och stå och posa med.

Förövrigt så ska den vara ful, det är ingen välpolerad flickhoj. det är en hoj man lägger en 300 meters bredsladd med.
 
Boxern är ju BMW:s själ, ingen säger väl att Ducati ska sluta med twin för att det inte fungerar?

Det är ju ingen cross BMW försökt bygga utan en ökenracer och de ligger på dessa vikter. BMW borde veta vad som krävs i de sammanhangen då de är bland de allra mest framgångsrika vad gäller ökenrallyn.
 
morlock skrev:
Ohyggligt ful, precis som alla andra BWM-cyklar. När ska de dumpa den där motorkonstruktionen? Den måste ju vara väldigt bra eftersom de envisas med den... men å andra sidan är dom ensamma om att använda den :va
WORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top