Brostugan

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Var där för första(och antagligen sista) gången i kväll , var iof där bara i C:a 10 minuter ... För det första var vägen dit från uppsala inget vidare, Motorväg...e' ju så där kul... Sedan var det första som hände att polaren(Pettson här på forumet) åkte in i besiktningsfållan som poliserna hade där, Polisen var ända bussig och gav honom bara 400 spänn i böter och ombesiktning för skylten... Han gnällde som fan på avsaknaden av blinkers bak :rolleyes: men han klarade sig utan böter för det iallafall, det känns ju meningslöst att åka dit om polisen ALLTID står där...

Jag ska bygga om arslet på min hoj nu i veckan och efter det så vågar jag mig nog inte dit något mer,vilket jag tycker är tråkigt för det skulle säkert vara kul om inte snuten var där...

Så alla hojers som var där: Vi syns någon annanstans :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det är just därför man INTE stoppar in skylten i hjulhuset.

Dock tycker jag också att det är trist att de ska vara så nitiska. Trist för Pettson, men medge att det inte är helt oväntat!?!?!?

Sorry Pettson. :(

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
ttrtobbe skrev:
Tja, bara en liten fråga...

Var ligger den berycktade brostugan?

...från Solna kör du enklast Frösundaleden västerut (via huvudstaleden/brommaplan). Fortsätt rakt fram ut på Drottningholmsvägen. Lite senare kommer du till en stor bro, och efter brokrönet borde du se ett helt gäng människor/hojar/poliser (främst på onsdagskvällar), då vet du att du kommit rätt. Man svänger in vänster strax efter brons slut, där brukar folk radda upp hojarna.

Last edited:

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
Ok...

Tackar..
Då får jag ta och köra förbi där någon gång under sommaren då...

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Även jag var där idag, dock cyckelburen. Såg ett gäng sporthojare stående i första korsningen efter Brommaplan. Någon verkade ha fått problem med sin hoj. Var det några härifrån måntro? Väl vid brostugan var det lite trist, bara sådana där skrynkliga blåa saker... Att de aldrig ger sig?! Förstår inte hur deras prioriteringar ser ut när de ena sekunden klagar på hur underbemannade de är och nästa sekund rent ut sagt möler ut snutar vi brostugan. Får inte det att gå ihop. :confused:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
...och vi som just häromkvällen stod vid pumpen och diskuterade riskerna med Brostugan. Låter som ett obra ställe att åka till i det skick mina hojar befinner sig i :)

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
jaaaa... asså precis som andra sagt.. trist att åka på -400 men seriöst, hade ni väntat er att farbror tulle inte va där? det e juh sen flera år givet.............. :rolleyes:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Spiken skrev:
Även jag var där idag, dock cyckelburen. Såg ett gäng sporthojare stående i första korsningen efter Brommaplan. Någon verkade ha fått problem med sin hoj. Var det några härifrån måntro?
Det var polare till oss som väntade på pettson... inga probs med någon hoj alltså...

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Spiken skrev:
Förstår inte hur deras prioriteringar ser ut när de ena sekunden klagar på hur underbemannade de är och nästa sekund rent ut sagt möler ut snutar vi brostugan. Får inte det att gå ihop. :confused:
Då är vi två!
Igår var det fyra polisbilar, två mc-poliser vilket resulterade i sammanlagt 10 poliser där.
Jag stannade till vid brostugan en snabbis igår för att konstatera att det lär inte bli så många besök där i år heller.
Förutom blåljusen så håller ju trenden i sig att minst 50% av dom som är där är 18-åringar med keps som lånat farsans bil.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Ja vi var där igår också, dålig uppslutning, ett 50-tal hojjar kanske, fast de blir nog betydligt fler till nästa vecka..

Stötte på Lucky9 där osså (utan hoj) =)

Lämplig tid är väl mellan 19 och 21?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Spiken skrev:
Även jag var där idag, dock cyckelburen. Såg ett gäng sporthojare stående i första korsningen efter Brommaplan. Någon verkade ha fått problem med sin hoj. Var det några härifrån måntro? Väl vid brostugan var det lite trist, bara sådana där skrynkliga blåa saker... Att de aldrig ger sig?! Förstår inte hur deras prioriteringar ser ut när de ena sekunden klagar på hur underbemannade de är och nästa sekund rent ut sagt möler ut snutar vi brostugan. Får inte det att gå ihop. :confused:
Sen när dom gett sig vid brostugan kom dom fanemej ner till Kananbadet och skulle röja. Två bilar med hundar skickade dom på oss. ca 10-15 ungdomar som grillar, spelar gitarr och sjunger. Dom måste ju ha bättre för sig..

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Out_Spinner skrev:
Sen när dom gett sig vid brostugan kom dom fanemej ner till Kananbadet och skulle röja. Två bilar med hundar skickade dom på oss. ca 10-15 ungdomar som grillar, spelar gitarr och sjunger. Dom måste ju ha bättre för sig..

Vi får samla ihop ett gäng (30-50 Knuttar) och köra iväg dem :(
Det är väl aldrig fel att träffa fesatglada ungdomar :confused: Hur gammal är du ??

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Finns en anledning till varför vi inte är på Brostugan...gissa vilken......

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Out_Spinner skrev:

Kan ju inte varit helt utan anledning, eller? De måste väl haft något skäl?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha