Continentaldäck

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Jag har köpt en hoj nu. Dock så är däcken slut. Har fått bra erbjudanden om att köpa continental däck billigt. Då är frågan vilka däck man ska ha på en suzuki bandit 600? jag är nybörjare ok köper hellre däck som håller 2 säsonger än några supersportdäck. Några tips eller erfarenheter?

Tacksam för hjälp
Mvh
Simon

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Simp skrev:
Jag har köpt en hoj nu. Dock så är däcken slut. Har fått bra erbjudanden om att köpa continental däck billigt. Då är frågan vilka däck man ska ha på en suzuki bandit 600? jag är nybörjare ok köper hellre däck som håller 2 säsonger än några supersportdäck. Några tips eller erfarenheter?

Tacksam för hjälp
Mvh
Simon

Hej du.
Grattis till hojköpet.
Att köpa däck som hålle 2 säsonger är i mina ögon "självmord". De skulle vara hårda som backelit och som nybörjare kommer du att göra misstag där du utan bra däck kommer att stå på näsan.
Ett däck med mjukare gummi låser sig inte lika lätt vid en panikbromsning. Dvs du kommer att ha mycket bättre konroll med ett mjukare däck.

Conti däcken du fått pris på vad är det för däck? Vad har du fått för pris?

Du behöver inte köpa de värsta sportdäcken men mitt råd är att köpa ett däck för touring/sport i ditt fall. Kostar kanske lite mer men inte mycket mer.

Sen livslängden på ett däck avgörs främst på hur mycket du själv vrider på rullen.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vad va det för däck?
Att få däck räcka 2 år är svårt om man kör 1000-1500mil per år. Men att få däck räcka 2år om man "bara" kör 500mil per år är mycket möjligt.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Om du ska ha Continental så satsa på en modell som heter Roadattack.
Dom fick bra betyg i bike's test av sportdäck har jag för mig.

MC Doktorn

Guest
Lasker skrev:
Om du ska ha Continental så satsa på en modell som heter Roadattack.