UnderDOG skrev:Flejmbait!
Klart du kan dra ur en kabel, fånigt dock, tänker du inte göra servicarna heller?
"Öööh, om den inte räknar upp milen, då behöver jag ju inte byta ölja! ööh, liksom"
Ser ju konstigt ut i boken om alla servicar gjorts vid samma miltal.
//Anders.
UnderDOG skrev:Flejmbait!
Klart du kan dra ur en kabel, fånigt dock, tänker du inte göra servicarna heller?
"Öööh, om den inte räknar upp milen, då behöver jag ju inte byta ölja! ööh, liksom"
Ser ju konstigt ut i boken om alla servicar gjorts vid samma miltal.
//Anders.
burner skrev:Ett stort plus är förstås att hojen har rullat mindre enligt mätaren den
dagen det är dags att sälja den
Konstigt att man är skeptisk till hojar som tex. endast har gått 1200mil på 8 år NOT !!!
Vapor skrev:Haha, att skriva något ådant här är ju som att skriva att man skenförsäkrar.
Men vad jag vill minnas av min r6:a så var det en fet kabel som gav el till hela mätartavlan inkluderat blinkersvisare, oljegivare, bensingivare m.m. Bara till att dra ut den kopplingen så stänger du av hastighets, varv och trippmätare!
UnderDOG skrev:Använd med fördel en yxa av fabrikat fiskars.
Den kommer med ett praktiskt bälteshölster så att man har den lätt tillgänglig när man ska koppla ur hastighetsmätare tex.
Jag använde en gång en yxa för att klyva kubbar. Ngn gång mellan 3:e å 21:a hugget så satte sig yxan i kubben. Då svingade jag yxan, med kubben fortarande sittande fast kvar, så att jag kunde translatera rörelsenergin som lagrades upp i den cirukälara rörelsen som den nu tunga kroppen (yx-skaft, yxa samt kubb) gjorde, till anslagsenergi. Vid anslaget mot en annan kubb uppstod ett brott på yxskaftet.UnderDOG skrev:Använd med fördel en yxa av fabrikat fiskars.
Den kommer med ett praktiskt bälteshölster så att man har den lätt tillgänglig när man ska koppla ur hastighetsmätare tex.
the_wall skrev:Nu börjar det likna nåt ju, tackar.
Men de kan ju vara gött att ha oljetrycksvarnaren etc. kvar.
Vet att det finns många här inne som gjort det på sin R6:a, kom igen nu!
the_wall skrev:Men de kan ju vara gött att ha oljetrycksvarnaren etc. kvar.
Mr B skrev:Om du nu ändå ska ha oljetrycksvarnaren etc kvar så kan du ju lika gärna ha hastighetsmätaren inkopplad. Cykeldatorn kan nog fungera parallellt.
Mr B skrev:Om du nu ändå ska ha oljetrycksvarnaren etc kvar så kan du ju lika gärna ha hastighetsmätaren inkopplad. Cykeldatorn kan nog fungera parallellt.
UnderDOG skrev:Hmm, han kanske inte vill bli förvirrad av dubbla hastighetsmätare? Han kanske får för sig att den ena är en turbotrycksmätare och skiter i brallan när det börjar närma sig 200? Farliga grejer.
Enda anledningen till att ha cykeldator är för att få en schysst klocka.
//A.
majtii skrev:Har inte R6an trycksatt luftburk?
Jättebra att du kopplar ur kompenseringen för denna i samma veva som du kopplar ur hastighetsmätaren.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |