Putterossi skrev:Då hänger jag på att fråga om det är någon som har till GSX 600.
Och ta bort den lilla fördelen man kan ha när man hittat bättre drevning än motståndarna?benfre skrev:Perfekt att sammla drevningar till alla hojar i denna tråd
/Fredrik
Gulsnabbtrajja skrev:Och ta bort den lilla fördelen man kan ha när man hittat bättre drevning än motståndarna?
Fast drevning är ganska individuellt beroende på hur du kör och framförallt hur snabbt. Fast fingervisningar är ju en annan sak, så kan man iaf ha en grund att välja ifrån.
Har inga i huvet, tvivlar på att dom passar era hojar ändå.benfre skrev:Kom igen nu, bjussa på lite siffror !
/Fredrik
Gulsnabbtrajja skrev:...Fast drevning är ganska individuellt beroende på hur du kör och framförallt hur snabbt...
Teddy skrev:Japp, den håller jag med om. Nybörjaren titta ofta på den snabba för att se hur han gör och det gör nybörjaren helt rätt i, oftast. Drevning är väl inte hela världen men fel drevning är ett onödigt handikapp. Drevning påverkas i allra högsta grad av hur snabb man är och är något man måste prova sig fram själv. En optimal drevning för en snabb förare är inte optimal för en långsammare förare. Men visst, någonstans måste man ju börja och skillnaderna är ganska små.
oFFkeFF skrev:..
Men de flesta literhojar/600'or behöver oftast inte drevas om för de flesta banor, nåt kugg mer bak för att sänka toppfarten kanske, då r1/gixxer1000's toppfarter inte nås på svenska banor ändå.
Swedie skrev:Nä, nu då jag låter korkad vill jag säga att det var Clifford som sa det till mig (hörre haggbert, väntar fortfarande på dreven!) Men jag tror på de där med drevning iaf ska vara jord för varje bana så att det känns rätt så man inte är nära å gå under tomgång i vissa kurvor hehe! Okej, så illa kan det väl inte bli, men lågt varv = skabbig gång. Högre varv = bättre gång. Även den "minskade" (rätt?) centrifugalkraften som högre varv ger, gör att när du går genom kurvor så blir hojen stabilare och tillåter mer skjuts ut / in i / ur kurvan.
Swedie skrev:oFFkeFF, jag specifiserade inte antalet varv, jag pratar inte om mer än max 2500 varv och det handlar om riktigt sakta kurvor... Då hjälper det att inte ligga och bluddra nära tomgång för då blir det ingen jämnhet i körningen, eller det Kan.. men jag vill påstå att du får svårt att olla gasen rätt.
Chrille, jag ser inte din ironi.. nu ska jag läsa om din rad 20 gånger (ironi) för å se ifall jag förstår.
benfre skrev:Hej !
Någon som har tips på drevning för olika banor i Sverige ? Till R6 då!
mvh Fredrik
Mange77 skrev:Tja!
Det där är lite olika hur man vill att cykeln ska bete sig. Själv så åkte jag mest 15-51 då det händer lite när man drar på rullen. En del tycker det är lite vasst så 15-50 är lagom på de flesta banor utom Anderstorp där 15-48 är lite bättre... Då ska du bortse att min varva 1000 varv till.... En del går ner fram men det är inte så bra för kedjan, då den får så stor brytning....
mvh
Mange
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |