drevstorlek på stuntmotard?

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Buskenstrom skrev:
kolla på ghostrider 3,bonussektionen fuelmedia deras bakdrev är ju groteska!
nån som vet hur många taggar :va ska köra 12 or till sommarn :tummenupp tänkte jag!
har gjort en egen film en egofilm om/på mig själv har iofs haft den uppe redan :banana

Du behöver inte ha så stort drev.... Det GÅR med original drevning!!
Bakbroms.. är "hemligheten" :lol

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Bara jag som inte förstår va meningen med stort bakdrev är? Jag kör med orginaldrevning och ettan är i princip värdelös. Bara sexan som kan vara knepig å åka på ifall man inte hittat balansläget innan man shiftar växel... Sexan e väldigt hög jämfört med de övriga växlarna...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
OlleR skrev:
Bara jag som inte förstår va meningen med stort bakdrev är? Jag kör med orginaldrevning och ettan är i princip värdelös. Bara sexan som kan vara knepig å åka på ifall man inte hittat balansläget innan man shiftar växel... Sexan e väldigt hög jämfört med de övriga växlarna...

Vill man åka på balansläget ja... det är över balansläget det roliga börjar.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Max hade väl org. drevning på sin 660 å chefade rätt styggt med bakskärmen i backen :tummenupp

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Heda skrev:
Max hade väl org. drevning på sin 660 å chefade rätt styggt med bakskärmen i backen :tummenupp

Det är sant. Jag menade bara att för powerwheelies är det ju menlöst att dreva, vill man åka riktigt sakta så finns det ju en viss poäng med det.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo, det har du rätt i! Men roligare med folk som tar en orginalhoj å chefar på, inte någe illa sagt om de som har pizzadrev ibak för den delen :tummenupp

Din kawwa akrobatik var ju rätt frän i förhållande vad polarna åkte på för hojar :tummenupp :tummenupp :Bugar :Bugar

Rigge skrev:
Det är sant. Jag menade bara att för powerwheelies är det ju menlöst att dreva, vill man åka riktigt sakta så finns det ju en viss poäng med det.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Heda skrev:
Jo, det har du rätt i! Men roligare med folk som tar en orginal å chefar på, inte någe illa sagt om de som har pizzadrev ibak för den delen :tummenupp

Jag har bara halvdrevat på ZX9, -1 +5 då går det köra gata med, å ändå kan man slå i tailen utanför amusement. :D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Rigge skrev:
Jag ska väl inte lägga mig i då jag inte har någon koll på åka utöver balansläget men jag tycker första växeln e våldsamt låg på min hoj, åker man saktare än 5km/h?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
OlleR skrev:
Jag ska väl inte lägga mig i då jag inte har någon koll på åka utöver balansläget men jag tycker första växeln e våldsamt låg på min hoj, åker man saktare än 5km/h?

Är ingen fena på motardslangning, men en enstånka på låga varv och broms går väl ganska ryckigt va? Mer varv = jämnare gång.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag slangar inte på någon växel lägre än trean på husan, blir ju lite väl av/på med gasen då, den går lungnare upp på typ 4 å femman, men e inge fena på det heller :näsblod

OlleR skrev:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag menad mera den där som började som blå, å slutade som mattsvart............ zxr 750n..... :Bugar

Rigge skrev:
Jag har bara halvdrevat på ZX9, -1 +5 då går det köra gata med, å ändå kan man slå i tailen utanför amusement. :D

Tommy_L

www.stuntindustry.com
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
ZX6R
Ett stort bakdrev är inget måste.. alla trick går att göra med std drevning, men det är inte lika roligt! Hojjen går mycket jämnare och blir inte lika känslig på gasen i låg fart med större bakdrev. :tummenupp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aha, ere du som e du som e du :)

DU som åkte en heldel på CRFen, funkar den finfint? Vilken årsmodell e din?

Tommy*** skrev:
Ett stort bakdrev är inget måste.. alla trick går att göra med std drevning, men det är inte lika roligt! Hojjen går mycket jämnare och blir inte lika känslig på gasen i låg fart med större bakdrev. :tummenupp

Tommy_L

www.stuntindustry.com
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
ZX6R
Heda skrev:
Aha, ere du som e du som e du :)

DU som åkte en heldel på CRFen, funkar den finfint? Vilken årsmodell e din?

Japp.. :tungan .. det är jag som är jag. :rolleyes:
Supernöjd med Hondan. Det är väl ingen gathoj direkt men för bana eller stuntåkning tror jag det är den bästa 450 hojjen lätt.. :yoparty

Justja.. 03:a är det.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Heda skrev:
Jag slangar inte på någon växel lägre än trean på husan, blir ju lite väl av/på med gasen då, den går lungnare upp på typ 4 å femman, men e inge fena på det heller :näsblod
Haha ;D Jag brukar börja på tvåan, men jag har ju inte sådär våldsam kraft som du har i din, jag är så novis att jag tycker det känns bättre att ordna till balansen å det på låg växel, behöver inte bli av/på för det, throttlecontrol vetu! ;D Sen tycker jag det är roligare att växla också :)

Fast som sagt, jag har ju mindre å åka med också. Blev typ skraj när jag provade en 04a sist, och hjulet lättade i slutet på rakan ;D Blev lite överraskad där ;D

cool_jocke

www.stuntindustry.com
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
600rr-07
dreven blir i aluminium 52, 57, 62 kugg med hål och allt för ca 600spänn till alla hojmodeller (nästan). :4skrika

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
cool_jocke skrev:
dreven blir i aluminium 52, 57, 62 kugg med hål och allt för ca 600spänn till alla hojmodeller (nästan). :4skrika

Nice med aluminiumdrev!
frågar en grej till ni upplevde/upplever inga problem med kedjestyraren alltså att kedjan hoppar av pga att man måste ta bort kedjestyraren!
Hare nice :hihi

fuelmedia :Bugar

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Åka riktigt sakta med orginaldrevning är nästan omöjligt för det kan bli så att motorn dör då och då går det väldigt fort ner till backen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept