2FAST4U2
Ny medlem
- Gick med
- 20 Apr 2006
- Ort
- Västerås
- Hoj
- Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Hej!
Jag var iväg och köpte en avgasport och allt som behövs för att det ska fungera för 2 dagar sen. Igår när det skulle monteras så fick jag ingen ordning på skiten. Solenoiden orkade liksom inte dra ut avgasporten när den skulle det, den gav upp efter ca 1 s varje gång. Jag smörjde allting och gjorde rent "kniven" eller vad den kallas.
Idag så har jag provat att montera på olika ställen för att få sån liten böjning på vajern som möjligt. Till en början så hjälpte inte detta heller, men jag testade att stänga av lamporna och vips så funkade det finfint på friläget. Dock fungerade det kanske inte så bra som jag hoppades på, den vill nästan "storkna" ibland.
Jag antar att felet finns någonstas i elen. Batteriet ligger på 12,6 volt när den är avstängd och kommer upp i ca 13,7 volt beroende på gaspådrag när den är igång.
Jag har provkört en hel del nu men det vill inte fungera när den ska öppna vid 8000 rpm. Slirar jag med kopplingen och gasar fullt kan det gå ibland men annars stannar varvmätarn på nästan 8000 rpm. Självklart har jag provat med en massa olika inställningar på vajern (hur spänd den ska vara) men det vill inte fungera!
När jag står på friläge och varvar så fungerar den som den ska just nu men alltså inte när jag kör. Helkonstigt tycker jag. Kan det var cdi-boxen som får dålig stömtillförsel när solenoiden behöver ström eller vad är det för fel?
Kom med förslag på lösningar! / Simon
Jag var iväg och köpte en avgasport och allt som behövs för att det ska fungera för 2 dagar sen. Igår när det skulle monteras så fick jag ingen ordning på skiten. Solenoiden orkade liksom inte dra ut avgasporten när den skulle det, den gav upp efter ca 1 s varje gång. Jag smörjde allting och gjorde rent "kniven" eller vad den kallas.
Idag så har jag provat att montera på olika ställen för att få sån liten böjning på vajern som möjligt. Till en början så hjälpte inte detta heller, men jag testade att stänga av lamporna och vips så funkade det finfint på friläget. Dock fungerade det kanske inte så bra som jag hoppades på, den vill nästan "storkna" ibland.
Jag antar att felet finns någonstas i elen. Batteriet ligger på 12,6 volt när den är avstängd och kommer upp i ca 13,7 volt beroende på gaspådrag när den är igång.
Jag har provkört en hel del nu men det vill inte fungera när den ska öppna vid 8000 rpm. Slirar jag med kopplingen och gasar fullt kan det gå ibland men annars stannar varvmätarn på nästan 8000 rpm. Självklart har jag provat med en massa olika inställningar på vajern (hur spänd den ska vara) men det vill inte fungera!
När jag står på friläge och varvar så fungerar den som den ska just nu men alltså inte när jag kör. Helkonstigt tycker jag. Kan det var cdi-boxen som får dålig stömtillförsel när solenoiden behöver ström eller vad är det för fel?
Kom med förslag på lösningar! / Simon
Last edited: