motardnisse skrev:På -04 vet jag inte riktigt pga detta EGR systemet. Enligt vissa så räcker det att ta bort ena slangen vid styrhuvudet och plugga det men vad vet ja?
motardnisse skrev:på vilke årsmodell??
PÅ -02 så är det gnistgallret, munstycke, nål, metallbricka på förgasaren som hindrar fullgas. kanske nåt mer.
På -03 så fick den en annan förgasare så där sitter det en insexskruv som hindrar trotteln att lyfta fullt samt det vanliga gnistgallret, nål, munstycke. På -04 vet jag inte riktigt pga detta EGR systemet. Enligt vissa så räcker det att ta bort ena slangen vid styrhuvudet och plugga det men vad vet ja?
aGGeLiTO skrev:vart sitter gnistgallret?
aGGeLiTO skrev:vart sitter gnistgallret?
robbah99 skrev:Det sitter som en liten "sil" vid utblåset på ljuddämparen. Knacka loss skiten bara. Se till att gallret inte ramlar in i dämparen bara
robbah99 skrev:Det sitter som en liten "sil" vid utblåset på ljuddämparen. Knacka loss skiten bara. Se till att gallret inte ramlar in i dämparen bara
aGGeLiTO skrev:hehe hur mkt stryper den??
Spider skrev:Måste man köra med sil på Lökken ? Datum ?
aGGeLiTO skrev:hehe hur mkt stryper den??
Spider skrev:Rätt rejält. Men tänk på att gaserna fortfarande har en rätt krånglig väg att gå genom orginaldämpen så ett slipon/helsystem är en ganska bra investering.
robbah99 skrev:Inte bestämt datum än...
Spider skrev:EGR = SAS
Finns två varianter, en snabbvariant där man gör nåt i stil med det du säger och lämnar därmed en massa skrot kvar på hojen helt i onödan. Med den andra varianten så skurvar man bort alla pryttlar och pluggar på två ställen, kopparbricka bakom/mellan konerna (heter det så, pluralis av kona ?) som grenrören ansluter emot vid cylindern (jupp, innebär att man måste lätta på konerna = pillrigt) och en skruv på högersidan av cylindern. Med denna variant så blir det inget kvar av SAS'en (utom ett ganska fult fäste iofs).
Ragnar/Lelles säljer dom få och små pryttlar man behöver för att göra endera varianten.
Spider skrev:Har inte Mega Raid mailat hans och mina förslag ännu ?
motardnisse skrev:Raggarn sa det till mig då jag träffade honom när han var ute och åkte med sin hoj! Hur mkt väger den egentligen? 625/660 är redan tillräckligt tunga så du kommer nog inte känna skillnad på kanske 500 g eller vad det nu väger?
Då behöver man inte ha en massa tjafs med polisen. För de är ju fortfarande bara reggade som 24 kw eller hur?
Hejsan!
Lägger in min fråga här eftersom den handlar om att strypa av en ktm 625
Köpte min 625 för 2 veckor sedan och då var den "ostryp" enligt ägaren innan.
Fick med locket till luftburken,nål,munstycken och trottelstoppet.
Finns det något mer att göra? läst i tråden om den här "EGR systemet"
Har jag sånt på min 06a med och ger det någon effekt att ta bort det?
//Pontus
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |