Vad händer med denna hoj?

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
å fyfan! killen blir iaf en hand fattigare... har ingen aning om vad som händer dock.... :confused:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jaa du!!!!

Fan vet men gissar att den är turbomatad och någonting där framme ger sig iväg....

Tycker det ser ut som något slår av handleden och handsken flyger iväg???? :skrämd

Edit: Fick fan ont i magen!!! :(

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ser fan ut som handen flyger av ?

Eller vad är det som flyger iväg?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Handen och handsken sitter kvar. Det är något annat som flyger iväg, men ont ser det iallafall ut att ha gjort.
Gå igenom bildförloppet med "bild-för-bild" verktyg så ser ni.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hade han förlorat handen hade han förmodligen inte haft ont i den. Ser ut som att han tar sej åt handen direkt. Missupfitta mej rätt nu men jag vill minnas att kroppen chockas när man loosar en kroppsdel sådär snabbt.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Blip skrev:
Hade han förlorat handen hade han förmodligen inte haft ont i den. Ser ut som att han tar sej åt handen direkt. Missupfitta mej rätt nu men jag vill minnas att kroppen chockas när man loosar en kroppsdel sådär snabbt.

han kanske sträcker sig efter handen instinktivt? min media player fryser när filmen är slut å föraren dyker av hojen så syns det ingenting av vänsterhand i slutet på den vita jackärmen... visserligen suddigt men jag tycker definitivt att det ser ut som att han får handen avskjuten. otåckt som fan :(

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Blip skrev:

Ja, enligt vad jag har hört från dom som har testat känns det inte just då, nervändarna blir för chockade. Antagligen en rest från den tiden vi slogs med rovdjur mm, bättre att springa för livet och få ont sen, än tvärs om :D
Paper cuts gör däremot fruktansvärt ont... :va

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
om man tar en titt på tanken så hamnar där en jävla massa blod.
Åker inte handen av så tror inte jag att sådär mycket blod hinner komma ut på så kort tid.

Men jag har inte en aning. :tungan

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
nu när jag ser filmen igen på min egen dator så ser jag att ett tryckrör är draget precis under styret. det är nog det som exploderar! förmodligen en massa bränsle som antänds i insuget. när han bygger tryck innan starten skickas förmodligen bränslet bakvägen av nån anledning och antänds i insuget.
jag har visserligen alldrig sett en så kraftig baksmäll nån gång men :va

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Har fått raport i ämnet det va bara vanten som flög

Lustgasad 750 luftburken exploderade

( 200hk lustgas)

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
ser ut som handen ryker av... låter i vilket fall som nått med lite tyngd slår i backen när i vilket fall handsken åker av :S :(

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Brock lever och mår bra med alla kroppsdelar intakta. Han började använda skottsäker väst efter första incidenten.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...