Nu har jag kommit halvvägs i min fälgpolering , bakfälgen är klar och nu väntar ekrarna och navet på svart färg . Kommentera gärna resultatet
Tackar! Väntar på att n00blund här på forumet ska ta sig tid att lacka dom, tror det blir ganska snyggt faktisktspectre skrev:ser jävligt bra ut fixa fler bilder när du är klar + när dom sitter på hojen
Nykan skrev:Nu har jag kommit halvvägs i min fälgpolering , bakfälgen är klar och nu väntar ekrarna och navet på svart färg . Kommentera gärna resultatet
Ska börja med att bli klar med mina , men det är klart, mot en viss ersättning så kanske Såg nu i din profil att det var någon som hade börjat gett sig på bakfälgen på din hoj, ruskigt fin hoj måste jag säga! Själv tycker jag också om när grejerna är i bra skick!Miss_Orchidee skrev:Om jag skickar mina till dig, fixar du det med då??
Ja, som jag sa tidigare. Det tog kortare tid än jag hade förmodat. Blir faktiskt lite sugen på att ta svingen när man ändå är igång med polerandet.HanneZ skrev:Coolt, jag ska börja med mina snart!
Nykan skrev:Ja, som jag sa tidigare. Det tog kortare tid än jag hade förmodat. Blir faktiskt lite sugen på att ta svingen när man ändå är igång med polerandet.
Allt slippapper gick på ca 200kr på Biltema. Pengarna är nog inte största bekymret, det är snarare tålamodet som kan tryta. Har ingenting med kunskap att göra, föra ett slipapper fram och tillbaka kan dom flesta.JiMpA skrev:jäklar, snyggt gjort! vad har det kostat? man kanske skulle polera lite själv..
Nykan skrev:Ska börja med att bli klar med mina , men det är klart, mot en viss ersättning så kanske Såg nu i din profil att det var någon som hade börjat gett sig på bakfälgen på din hoj, ruskigt fin hoj måste jag säga! Själv tycker jag också om när grejerna är i bra skick!
samma här använde mig av färgborttagnig och det funka skit bra men nu har det jobbet avstannat för en tid. fick en parkeringsskada för 2v sedan. nu står hon på yamanacenter.....bivven skrev:tjabba!
JAg o en polare polerade ram o sving på en zxr750 för ett par år sen....vi använed oss av färgborttagning på ramen o svingen först, sen körde vi på med sandpapper. Det gick hyfsat men det tar en jävla tid!
lycka till!
/bivvo
HanneZ skrev:Det finns "Kiselkarbidbelagt våtslippapper" och "Aluminiumoxidbelagt Våtslippapper" på biltema. Vilken ska man använda? Vad är skillnaden?
/ Hannes
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |