kör ni strypt?

körde ni eran mellanklassare stryp eller ostrypt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
alla ni som har eller har haft mellanklass kk, körde ni strypt, eller ostryp?

tänkte själv vara duktig å köra med strypningarna i... eller i alla fall försöka :tungan

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Fick tungt direkt, men hade kört strypt med mellan. Sammanfaller fint med prövotiden på körkortet och då blir det ju lättare att ha det kvar tills man får köra tung. Effekt är överskattat..

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Jag gjorde något mellanting. Min första hoj var på 25 kW ostrypt. Andra hojen som jag köpte den säsong jag fick obegränsat fanns det ingen godkänd strypningssats till, så jag körde helt enkelt med 42 kW sista tiden...

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Bytte till SZR:en efter drygt ett år. GSX.en hade strypningarna i hela tiden medan SZR:en bara är strypt på pappret.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
ska börja övningsköra min strypta FZR nu till våren. Tänker ta å låta brickorna sitta kvar. skulle inte vara så kul om det hände nåt å att det kom fram att man kört ostrypt... då åker man väl dit både för olovlig körning å blir skyldig F-bolaget en massa stålars för å lämna felaktiga uppgifter, å detta låter inte så jäkla lockande... skulle ångra sig kraftigt om man åkte dit för det... någon som har råkat ut för det?

HanneZ

Guest
Ja har varit både snäll o dum, släppte strypningarna på min rd350. Den sålde ja dock efter ett år o har sen dess kört laglydigt på min dr350!

Merlin

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Honda CBR 929 -00
Körde en helstrypt cbr600F -93 försa året, men andar året så gjorde vi nya strypbrickor till den så den hamna nånstans mellan strypt och full effekt...

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Det fanns inget"jag var en duktig flicka och körde med strypningen i", så jag fick väl ta duktig gosse alternativet då :mad: :rolleyes:

De sitter i än så länge ivf... till mitt stora förtret och till mitt sanna nöje att aldrig va orolig vid möte av polis :tungan

Det är kul ibland och inte alls kul andra gånger... men men, de får vara i till 30 juli 2005.

Kanske... :huvet

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Min hoj var redan strypt på pappret när jag köpte den, mer behövs väl inte? :)
Men hade det varit strypningar i så hade de nog åkt illa kvickt...stackars hojen mår ju piss av att vara strypt!

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Tinatjejen skrev:
Det fanns inget"jag var en duktig flicka och körde med strypningen i", så jag fick väl ta duktig gosse alternativet då :mad: :rolleyes:

De sitter i än så länge ivf... till mitt stora förtret och till mitt sanna nöje att aldrig va orolig vid möte av polis :tungan

Det är kul ibland och inte alls kul andra gånger... men men, de får vara i till 30 juli 2005.

Kanske... :huvet

sorry, tänkte inte på er töser. Hur ändrar man på det nu då?
:banana

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Hmm alternativet "För lat för att strypa från början" fanns inte med men det var vad jag gjorde, tjänade nog 6 kw på det så jag tyckte inte det var lönt att strypa

//J

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tks skrev:
Jag gjorde något mellanting. Min första hoj var på 25 kW ostrypt. Andra hojen som jag köpte den säsong jag fick obegränsat fanns det ingen godkänd strypningssats till, så jag körde helt enkelt med 42 kW sista tiden...

Gjorde likadant. Första hojen hade 25kW, nuvarande har lite mer och kommer antagligen inte strypa henne denna sommaren heller.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag köpte en cb400 för att ha tillfälligt tills effektbegränsningen togs bort. Den gick precis likadant efter strypningen, kanske t.o.m. lite bättre i och med att förgasarna justerades samtidigt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln