RoosRacing
Old suzukis still rule the strip
Hej allihopa.
Startat här en tråd om trimmning av gsxr oljekylda motorer från 1985-1992.
Anledningen är att jag får många frågor varje vecka om detta ämne, då jahg hållit på med dessa i snart 11 år nu. Har tävlat i dragracing sen 1995, och även byggt en del gatmotorer åt mig själv & andra.
Jag säljer även en hel del delar nya & beg till dessa maskiner & då dyker det ofta upp frågor i samband med en affär.
Denna tråd är enbart ämnad för att ge snabb och bra info till de som behöver.
Tacksam om fler som är duktiga är med & svarar, Brink m.fl.
Jag börjar här med ett litet smakprov på motorer som jag ägt:
"Lillen": 86 snurra på 1109 cc. 11:1 komp. G21 kammar, RS 36, V&H Comp Only rör.......bänkade aldrig men körde 10,09/226 på strippen med orginallängd så ca 140 på hjulet gav den nog. Väldigt trevlig för övrigt.
"Index": Samma motor med ombyggd med 1195 cc, 13:1 komp, 30/26 rostria ventiler, RS 40 frästa till 41,5 mm. Murray sidewinder 1 5/8 primärrör.
Bänkade till 166 hk/125 Nm på hjulet vid 10700 rpm. Gick 9,75/241 på strippen med sänkt orginalhjulbas. Stor skillnad mot "Lillen"........
"Lucky": 90:a motor med 1216 cc, 11,5:1 komp, Web 370 kammar, Portad av LHL motor, RS 38 & V&H Supersport. Gav 161hp/130 Nm på hjulet helt osjusterad med fel munstycken på Schneiders Dynojet.........ovanligt bra siffror,,,,,hmmmmm
"Big Street": Fortsättning på Lucky med 1308 cc, 11:1,30/26 ventiler, Keihin FCR 39 fuggar, Yoshi Race Only Duplex rör & Dyna 2000 tändning....
Gav 173hk/136 Nm på hjulet, gick 9,66/236 med 1520 hjulbas.
"Race 1": 89:a med 1371 cc, 12:1, 30/26, Keihin 39, G21 kammar, Yoshi race only rör, gav 184 hk/140 Nm i Marklunds Superflow bänk ( utg drev Din hästar)......sliten motor....
"Race 2": Samma motor men med 14:1 komp, nyrenoverad topp 31/26 & G9/G7 kammar samt Mikuni TMR 41, Cope Pro Stock rör. gav 193hk/146 Nm på hjulet och gick 9,05/251 med 1520 hjulbas & 70 mm markfrigång.
"Race 3": Ny snurra 89:a med APE vev, Carillo stakar, JE custom kolvar 1403 cc, 14:1. Isärflyttad topp 32/28 ventiler, G13/G7 kammar, Lectron 44.
Gav 206hk/148 Nm på hjulet vid 11000 rpm. Gått 8,80/262 med 1520 hjulbas 50 mm markfrigång & 176 kg körklar vikt.
Detta är bara lite olika smakprov på vad dessa gamla trotjänare kan åstadkomma.......har ni frågor så kom igen bara så kan vi få fart i fler av dessa orginalsnurror som surrar omkring där ute......
mvh H Roos
Startat här en tråd om trimmning av gsxr oljekylda motorer från 1985-1992.
Anledningen är att jag får många frågor varje vecka om detta ämne, då jahg hållit på med dessa i snart 11 år nu. Har tävlat i dragracing sen 1995, och även byggt en del gatmotorer åt mig själv & andra.
Jag säljer även en hel del delar nya & beg till dessa maskiner & då dyker det ofta upp frågor i samband med en affär.
Denna tråd är enbart ämnad för att ge snabb och bra info till de som behöver.
Tacksam om fler som är duktiga är med & svarar, Brink m.fl.
Jag börjar här med ett litet smakprov på motorer som jag ägt:
"Lillen": 86 snurra på 1109 cc. 11:1 komp. G21 kammar, RS 36, V&H Comp Only rör.......bänkade aldrig men körde 10,09/226 på strippen med orginallängd så ca 140 på hjulet gav den nog. Väldigt trevlig för övrigt.
"Index": Samma motor med ombyggd med 1195 cc, 13:1 komp, 30/26 rostria ventiler, RS 40 frästa till 41,5 mm. Murray sidewinder 1 5/8 primärrör.
Bänkade till 166 hk/125 Nm på hjulet vid 10700 rpm. Gick 9,75/241 på strippen med sänkt orginalhjulbas. Stor skillnad mot "Lillen"........
"Lucky": 90:a motor med 1216 cc, 11,5:1 komp, Web 370 kammar, Portad av LHL motor, RS 38 & V&H Supersport. Gav 161hp/130 Nm på hjulet helt osjusterad med fel munstycken på Schneiders Dynojet.........ovanligt bra siffror,,,,,hmmmmm
"Big Street": Fortsättning på Lucky med 1308 cc, 11:1,30/26 ventiler, Keihin FCR 39 fuggar, Yoshi Race Only Duplex rör & Dyna 2000 tändning....
Gav 173hk/136 Nm på hjulet, gick 9,66/236 med 1520 hjulbas.
"Race 1": 89:a med 1371 cc, 12:1, 30/26, Keihin 39, G21 kammar, Yoshi race only rör, gav 184 hk/140 Nm i Marklunds Superflow bänk ( utg drev Din hästar)......sliten motor....
"Race 2": Samma motor men med 14:1 komp, nyrenoverad topp 31/26 & G9/G7 kammar samt Mikuni TMR 41, Cope Pro Stock rör. gav 193hk/146 Nm på hjulet och gick 9,05/251 med 1520 hjulbas & 70 mm markfrigång.
"Race 3": Ny snurra 89:a med APE vev, Carillo stakar, JE custom kolvar 1403 cc, 14:1. Isärflyttad topp 32/28 ventiler, G13/G7 kammar, Lectron 44.
Gav 206hk/148 Nm på hjulet vid 11000 rpm. Gått 8,80/262 med 1520 hjulbas 50 mm markfrigång & 176 kg körklar vikt.
Detta är bara lite olika smakprov på vad dessa gamla trotjänare kan åstadkomma.......har ni frågor så kom igen bara så kan vi få fart i fler av dessa orginalsnurror som surrar omkring där ute......
mvh H Roos