Montera 89ans R1100 förgasare på 81ans 1100!

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Är det någon där ute som provat att montera orginal förgasare från en gsxr1100 t.e.x.-89, på en gsx1100 från 81? Har tyvärr inte råd med några RS36or och jag kom över dessa till en bra peng. Om det är någon där ute som har erfarenhet med bestyckning m.m., så hör gärna av er!! Jag kommer att använda orginal luftburk.

Mvh Niclas
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
De är relativt okänsliga för att gå från att vara luftburksmatade till att få dual-pod eller individuella luftfilter. Från att vara helt originalbestyckade kan du höja ett snäpp på originalnålarna samt att gå upp två storlekar, t.ex. från 127.5 till 132.5) på huvudmunstyckena. Sen ska du upp i bänk med Lambda och finlira.
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jag kan alltså inte använda samma bestyckning som sitter i förgasarna till gsx'en? 132,5 i munstycken är mycket större än vad jag har i orginalförgasarna nu. Jag tänker köra med luftburk, så jag slipper bry mig om väder och vind.
Tack för hjälpen!
andersbrink skrev:
2287736 De är relativt okänsliga för att gå från att vara luftburksmatade till att få dual-pod eller individuella luftfilter. Från att vara helt originalbestyckade kan du höja ett snäpp på originalnålarna samt att gå upp två storlekar, t.ex. från 127.5 till 132.5) på huvudmunstyckena. Sen ska du upp i bänk med Lambda och finlira.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ska du köra med luftburk utgår du från originalbestyckningen och använder originalluftfiltret, vad det nu kan vara för storlekar. USA-modellen på 1100'an med CV36'or kör med 30 på lågfarten och 122.5 på huvud. Exakt storlek står i servicemanualen.
 

Dee S

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Skaraborg
Hoj
GSX1100 & CBR1100XX
Sitter det CV36'or på GSXR1100 eller GSXR750 från slutet på 80-talet? Jag funderar också på att sätta på GSXR-förgasare på min GSX1100 -83 (har inte råd med RS-förgasare) men vill inte gärna gå upp till 38'or så det vore bra att veta vilka modeller det satt CV36'or på.
mvh Snider
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Dee S skrev:
2660657 Sitter det CV36'or på GSXR1100 eller GSXR750 från slutet på 80-talet? Jag funderar också på att sätta på GSXR-förgasare på min GSX1100 -83 (har inte råd med RS-förgasare) men vill inte gärna gå upp till 38'or så det vore bra att veta vilka modeller det satt CV36'or på.
mvh Snider

Cv 36 sitter väl på 88:ans 750 iaf, tror det satt på 89:an också.

Bossebult skrev:
2288413 Jag kan alltså inte använda samma bestyckning som sitter i förgasarna till gsx'en? 132,5 i munstycken är mycket större än vad jag har i orginalförgasarna nu. Jag tänker köra med luftburk, så jag slipper bry mig om väder och vind.
Tack för hjälpen!

Kolla in den här sidan: http://www.partspartners.com/html/gsxr1100.html
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Amerikanska GSXR1100 1989-1990 hade CV36, dvs om du bjuder på nåt på Ebay. Alla Suzuki Bandit 96-00 har CV36 och har samma delning som GSXR'en, lite gnälligare med annat luftfilter (beroende på för tjocka trottelnålar) än GSXR'en.
 

Dee S

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Skaraborg
Hoj
GSX1100 & CBR1100XX
Tack, precis vad jag letade efter. Hur kunde jag missa den?
Brink, fattar jag dig rätt? Är Bandits CV36'or bolt on till GSX1100-83 men att man bör bestycka om dem med smalare nålar och mindre munstycken?
mvh Snider
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Banditens CV36'or är bolt-on mekaniskt sett. Bestyckningen med individuella K&N luftfilter är trottelnålar som är 1.5 mm i spetsen, t.ex. trottelnålar från en Honda CBR600 från tidigt 90-tal eller GSXR-1100 nålar från 86-90. Huvudmunstycket du kan starta med är #150. Lågfart 32.5. Förgasarna funkar väldigt dåligt utan luftfilter - det är det som CV-förgasare förutsätter, ett litet vakum insugstratten. GSXR-1100 CV36-förgasare 86-90 med individuella luftfilter, starta med 132.5 på huvudmunstycket.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top