Hälsar du?

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
MV Agusta F4
Det här kanske har varit uppe tidigare, men jag hittar inget med den suveräna sökmotorn..:huvet

Jag har en vanlig tråkig pendlarhoj av vanligt japsmärke som jag kör med till vardags, och en icke gatreggad MV Agusta F4 som jag kör (sönder) på bana. När jag kör till och från jobbet eller är ute för att ta en fika så möter man ju ganska mkt hojar, och en sak jag har börjat lägga märke till är att sporthojsförare sällan hejar. Custom, grusbusare och classics hälsar nästan alltid om det nu inte är en övningshoj eller nån gammal gubbe som inte vågar släppa styret, men sällan sporthojar. Vad tror ni det kommer sig? Har sporthojsförare börjat bli en paria bland andra hojåkare och känner sig inte välkomna längre eller är visiret så svart att man inte ser att man möter en hoj? :)

Kom med din egen idé kring detta, jag är lite nyfiken.

Tommy.exe

Guest
Hälsar ALLTID.... å ja skiter i om de hälsas tebax :)

Men glidare hälsar tebax minst......

Fär nån månad sen när ja va ute på husan mötte ja en kille på nån såndär cromsläde, ja hälsade.. han skakade på huvet :D

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hmm, jag tycker att det är sporthojförare som är dem som hälsar mest:va Custom-piloter är det väl varannan i snitt som hälsar och motarder/grusbusare möter man sällan då man är ute och kör:rolleyes:

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Hoj
GasGas EC 300 -10
Har som regel att hälsa på alla med moppe över 125 cc. Jag tycker det är tvärtom, de flesta som kör sporthoj hälsar medan de med custom/touring inte alltid gör det.

Hälsa gör man för att det är härligt med gemenskap :yoparty.

Edit: Glömde skriva att jag alltid hälsar på de där blixtrande skåpen också :D .

Last edited:

papil396

the beast
Gick med
8 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
...det är väl dom här grabbarna med vinkelsnurror och väst som har ett eget kollektiv...I övrigt tycker jag nog det hälsas friskt!?:yoparty

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Klart man hälsar, har gjort så sen man körde 125 någon gång på det tidiga 80 talet:tummenupp
Tycker att dom flesta hälsar tillbaka oavsett hoj:)

Bättre att hälsa en gång för mycket än en gång för lite:D

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Jag försöker hälsa på alla :rock ... över 125 cc faktiskt.

Ska bli intressant i sommar att se vem som hälsar mest, sport eller custom. Jag kör både custom och sporttouring... min spontana reaktion är att HD- och sporthojsåkare är dom som hälsar minst..

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
hälsar på allt som kallas för motorcykel :) och missar jag det så är det för att jag sitter i min egen värld och funderar !!

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600
Jag försöker hälsa på alla :rock ... över 125 cc faktiskt.

Ska bli intressant i sommar att se vem som hälsar mest, sport eller custom. Jag kör både custom och sporttouring... min spontana reaktion är att

sporthojsåkare är dom som hälsar minst..
Anledningen till att sport hojs fantaster inte hälsar är för körställningen:D

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Stora glidare skakar så inihelvete att piloterna inte vågar släppa för att hälsa - dom får aldrig fatt i styret igen om dom släpper :D

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Klart man hälsar,,,,,,,,, men den vara lite jobbigt att sticka ut hand utanför kåpan i vissa hastigheter som t,ex polis och NTF inte riktigt gillar

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
jag håller med någon föregående talare här att det för det mesta faktiskt är glidarna som INTE hälsar! Sporthojare hälsar 9 av 10 ggr och 1 av 10 kör de så jäkla fort så de inte törs släppa styret! :D

Över lag så tycker jag de flesta är rätt OK på att hälsa

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
hälsar även på bogan, trots att jag inte kör kromsläde o har tid o ta en kaffe i böjarna :D (aka - hälsar när det finns möjlighet ;) )

Solid snake

Guest
Hälsar inte på nån, den som hälsar på mig kör jag efter och dödar, faktiskt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati