24 oktober öppnas en ny lekplats

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Södra länken öppnar den 24 oktober lär bli en ny lekplats för alla stockholmare som gillar att köra fort. Mellan Nynäsvägen och Årsta är tunneln spikrak, över 2 km lång, enkelriktad och 10 meter bred. Som extra krydda finns hastighetskameror monterade. Påfarten från Värmdöleden är inte helt olik The Corkscrew. En given succé!
 
Nyteknik skrev:
Södra länken öppnar den 24 oktober lär bli en ny lekplats för alla stockholmare som gillar att köra fort. Mellan Nynäsvägen och Årsta är tunneln spikrak, över 2 km lång, enkelriktad och 10 meter bred. Som extra krydda finns hastighetskameror monterade. Påfarten från Värmdöleden är inte helt olik The Corkscrew. En given succé!


Hastighets kamerorna monteras upp vid olycksdrabbade vägsträckor... :kocko va det inte så dom sa? :va :va
 
Perfekt! Aldrig längre än fem meter till nåt att slå ihjäl sig mot!
 
Blablabla... Jag syftar såklart på väggarna. De lär inte vara helt släta. Säkerligen är det utstickande betongklumpar var tionde meter eller så, för att bromsa upp kraschande bilar.
 
Mattias skrev:
Ja? Alltså aldrig längre än fem meter till nåt att slå ihjäl sig mot.

Men om du står vid ena kanten av vägen (i vägrenen) så har du maximalt 6.5m till anda vägkanten. Massor med marginal för oss som kör på tvären!!! :3freak
 
Fan, blir nästan lite irreterad på denna tråd.
Sluta uppmana om sån här livsfarliga jävla stunts på kommande högt trafikerade vägar!
Lattja på säkrare områden, jag vill varken att ni själva ska dö men framför allt inte att andra ska behöva komma ikläm! Plus att skulle jag behöva se nån av er smetade över tunnelväggarna kommer jag att kräkas hej vilt i min nya hjälm, vilket åxå är äckligt!

eller..............?
 
Spinky Spendrup skrev:
Men om du står vid ena kanten av vägen (i vägrenen) så har du maximalt 6.5m till anda vägkanten. Massor med marginal för oss som kör på tvären!!! :3freak
Och åt andra hållet har du hur mycket marginal?
 
slipper velandet igenom stan när man ska till flickvännen kanon bra för mig som inte hittar så bra..
 
Mattias skrev:
Och åt andra hållet har du hur mycket marginal?
Några fjun... Ville bara uppmärksamma dig på att du visst kunde ha mer än 5m till närmsta objekt att slå ihjäl sig på. Du skrev: "Aldrig mer än 5m till närmaste..."

Ok, nu lägger vi ned det här...
 
Svårförstådd var ordet. Om utrymmet man har att röra sig på är tio meter brett, så är det väl ändå aldrig mer än fem meter till närmaste vägg?
 
Mattias skrev:
Svårförstådd var ordet. Om utrymmet man har att röra sig på är tio meter brett, så är det väl ändå aldrig mer än fem meter till närmaste vägg?

10m?! Ops... Så går det när man inte läser första inlägget i tråden. :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top