Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä.
Racehojar har korta serviceintervall av en anledning, de är lätta, har liten oljevolym och har på det rätt stressade motorer.
Det är ju tävlingsmaskiner det är frågan om, köra man dem som det är tänkt är det inga problem med dem, det är ju inte så att det är nedlusat med rasade lik i enduroskogarna...
Men det är inget att bränna runt svedala på grusväg med, eller åka 40 mil fikatripp på krokiga 70-vägar, då är det bättre att ha kvar en LC4 (eller, varför inte komplettera?).
/J
Läste nog Husa, tänkte racebåge. Vilken service är det du tänker på?
Olja/ventiler, eller när det är dags att verkligen serva?
Husqvarna är lite snällare då det gäller ingrepp i motorn, annars är olja/ventiler typ samma som Husa.
LC4:a har ju samma konstruktion av toppen med vipparmar så det är väl ingen skillnad?
Vad är bytes intervallen på olja på en SM610? Borde ju rimligtvis ligga en bit över 450/510SMR eller Husa

är inte 610:an en ganska stor hoj, ser så ut iallafall.
Jag skulle nog jämfört med sm510r istället, känns mer som att den är mer lik husan, eller?
610 väger 142,5 torr
510 väger 118 torr
SM 610 har knappt en skruv gemensamt med din TE.Helt annan motor med elstart på den också.Var hittade du dom siffrorna?
Jag vägde min 610 för tre dagar sedan, då med alla vätskor i cykeln ink ca 6 l soppa, samt nya spikdäck på.
135,4 kg stod det på vågen.
motorn i 610 är väl en version på den gamla 570-motorn, har för mig det. Kanske säger dig lite mer då?Jag har haft en XR650 och en 660 nu, Honda och KTM. Nu vill jag ha någon annat, som inte rasar.
När jag säger intervaller tänker jag på olja och ventiler. Vill inte köpa någon hoj överhuvudtaget där jag ska öppna motorn efter exempelvis 100 timmar, finns verken tid eller intresse att mecka så mycket.
Någon som vet något om SM610? Bra med ös i motorn? Service-intervaller osv
motorn i 610 är väl en version på den gamla 570-motorn, har för mig det. Kanske säger dig lite mer då?
jasså, najs!!
Hittade informationen på "husqvarnamc.se" kollade på en -08.
Känns som en dålig säljtaktik att skriva att den väger mer än vad den igenteligen gör då![]()

Jag har för mig att boken säger runt 20 timmar.
Tror du att det är samma serviceintervaller på en 610 och en lc4 för att båda använder sig av vipparmar?![]()
Nu vart jag lite fundersam, om det är så eller om det är som Busaberg säger och det inte finns en lik skruv i motorerna...?
Någon som vet?
Nja,det var SM610 jämfört med 610/570TE/TC jag menade.SM har en elstartad motor som är "spegelvänd" jämfört med TE/TC motorn med utgående axel på andra sidan.Busaberg menade sannolikt likheten mellan TE450/510 och SM/TE610. 610:an bygger i stort på gamla 570'n med samma eller snarlik ram, sving mm. Är lite osäker på spisen, men den ser ju onekligen ut som en vidareutveckling av 570-motorn då den är väldigt lik på flera punkter.
450/510 är nyare kontruktion
Nja,det var SM610 jämfört med 610/570TE/TC jag menade.SM har en elstartad motor som är "spegelvänd" jämfört med TE/TC motorn med utgående axel på andra sidan.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |