Grym hyosung..

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Såg att dom även hade en 125:a av samma modell i en tidning, någon som vet nått om den och vad priset hamnar på, slåss med papa om 2takt mot hans 4takt och den såg ju skaplig ut så kunde ju ta en tit tänkte jag.
Skicka ett pm om nån vet nått om 125:an :)
 

sandstream

Guest
Hyosung är på väg in i GP-racing (minns inte om det var 125, 250 eller MotoGP) så det märket kommer nog att växa i Europa precis som diverse koreanska biltillverkare har gjort.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Riktigt schysst. Ser dock rätt futtigt ut med ett 160(?)-däck till den annars breda bakdelen.

Ädit: Eller är det tom 140? Klart, storleken har ingen betydelse säger dom, men ändå...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
sandstream skrev:
Hyosung är på väg in i GP-racing (minns inte om det var 125, 250 eller MotoGP) så det märket kommer nog att växa i Europa precis som diverse koreanska biltillverkare har gjort.

Men frågan är ju hur kvaliteten är? Det är ju viss skillnad på en VW, Dkw, beämwe och en Kia, eller Daewoo.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Taskig finish :(

På 2-hjulmässan förra året tittade jag på en sådan för att jämföra med SV:n.
Kvalitet och finish så ut att vara i en klass för sig, till det sämre vill säga.
Gjutskägg på plastdetaljerna och lacken såg ut som att man gjort den med sprayburk (knottrig och flammig).
Sen att de hävdar att det är SV-motorn kan inte stämma. Cyllindrarna och kåporna, ja hela motorn ser helt annorlunda ut vid närmare titt.
Jag provsatt den dessutom och själva helhetsintrycket är lågbudget så det stänker om det.
SV:n är ju iofs också en typ av lågbudget, men ändå i en helt annan division.

Kom ihåg att man oftast får vad man betalar för.
 

Coola Ola

Guest
Bear in da wood skrev:
På 2-hjulmässan förra året tittade jag på en sådan för att jämföra med SV:n.
Kvalitet och finish så ut att vara i en klass för sig, till det sämre vill säga.
Gjutskägg på plastdetaljerna och lacken såg ut som att man gjort den med sprayburk (knottrig och flammig).
Sen att de hävdar att det är SV-motorn kan inte stämma. Cyllindrarna och kåporna, ja hela motorn ser helt annorlunda ut vid närmare titt.
Jag provsatt den dessutom och själva helhetsintrycket är lågbudget så det stänker om det.
SV:n är ju iofs också en typ av lågbudget, men ändå i en helt annan division.

Kom ihåg att man oftast får vad man betalar för.

Det är inte SV-motorn rakt av men de har rätt mycket gemensamt, vad jag vet. Kommer inte ihåg exakt hur det var men Hyosung tillverkade SV-motorn för Suzuki ett tag och baserade sin egen motor på SVns, tror jag.
 

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Ort
Lidingö
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
försäkringsklass 3 enligt ena blocket-annonsen betyder att den verkligen ÄR billig i försäkring...
Vettig förstahoj?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Thesod skrev:
försäkringsklass 3 enligt ena blocket-annonsen betyder att den verkligen ÄR billig i försäkring...
Vettig förstahoj?

Vad baseras sånt på egentligen? :va
Frågan är ju om man ska ha lågbudgethojar som förstahoj. Trasslar dom, är trista att köra osv så är nog risken stor att många lägger av efter en säsong :(
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag har den nakna versionen av den där hojen. Har kört 106 mil med den i sommar och satans så kul det har varit. Jag har väl inte direkt någonting att jämnföra med utan tycker bara att den har varit underbar som första hoj. Jag håller på och ska troligtvis bygga om min lite, figter lykta och grejer.
Att köra då... Ja, min hoj utan kåpa kan väl bli lita jobbig i farter över 160, men det är väl det flesta hojar utan kåpa kanske. Vet inte om dom har ändrat utväxling och sådant där på R versionen av Comet, annars lär den väl ha en verklig hastighet på ca 220-230 utav vad jag har läst om min hoj, har faktiskt inte pressat min så jag vet inte.

Coola Ola skrev:
Det är inte SV-motorn rakt av men de har rätt mycket gemensamt, vad jag vet. Kommer inte ihåg exakt hur det var men Hyosung tillverkade SV-motorn för Suzuki ett tag och baserade sin egen motor på SVns, tror jag.

Jo något sådant är det, att dom license byggde motorn åt Suzuki. Men vad jag har förstått så är det en aning mer pulver i den här en den i SV'n, 79hk och 73nm. Räcker gott åt mig än så länge :tummenupp
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
ola_sandin skrev:
Ja, den är ju ganska lik sv:n. Men den ser riktigt ball ut med ups och helkåpa.

varför inte sätta helkåpa på din sv istället, mkt billigare o mkt snyggare,bifogar en bild på min gamla.
 

Bifogat

  • SV400025.jpg
    SV400025.jpg
    123.1 KB · Visningar: 350
  • SV400022.jpg
    SV400022.jpg
    119.8 KB · Visningar: 215
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top