Inte helt hundra vad man ska kalla det men wobblingtendens är det närmaste jag kommer på iaf. När jag provkörde nya XL700 så var det wobbling eller wobblingtendenser, det vibbrera/slet ganska friskt i styret och fortplantera sig vidare i hojen.
Nu på CB´n så är det framförallt om man acc iväg och sedan släpper av och håller antingen jämn fart eller sänker farten med lätt motorbroms så börjar den bråka lite. Det är inte så påtagligt att det känns särskilt farligt men inte helt som det ska trots allt. Det skulle kunna vara att den spårar pga vägen, min första hoj med lite bredare sulor men samtidigt tycker jag att det är lite för ofta och att "alla" vägar inte borde vara så dåliga.
Vad säger expertpanelen? Är det en vanlig egenskap på en sportigare hoj eller ska man ordna till det med något? Det är alltså inte wobllingsSM det är frågan om så att det skakar i hela cykeln, mer som att den svänger lite fram och tillbaka vid jämn gas och lättare motorbroms som sagt.
Hojen har rullat ca 300 mil, däcken likaså och de är i bra skick. Däcken är Bridgestone Battlax 120/70-17 - 180/55-17
Nu på CB´n så är det framförallt om man acc iväg och sedan släpper av och håller antingen jämn fart eller sänker farten med lätt motorbroms så börjar den bråka lite. Det är inte så påtagligt att det känns särskilt farligt men inte helt som det ska trots allt. Det skulle kunna vara att den spårar pga vägen, min första hoj med lite bredare sulor men samtidigt tycker jag att det är lite för ofta och att "alla" vägar inte borde vara så dåliga.
Vad säger expertpanelen? Är det en vanlig egenskap på en sportigare hoj eller ska man ordna till det med något? Det är alltså inte wobllingsSM det är frågan om så att det skakar i hela cykeln, mer som att den svänger lite fram och tillbaka vid jämn gas och lättare motorbroms som sagt.
Hojen har rullat ca 300 mil, däcken likaså och de är i bra skick. Däcken är Bridgestone Battlax 120/70-17 - 180/55-17