Lämnade in motorn hos Olle Ohlsson drygt tre veckor sen för service, har idag fått veta vad som ska bytas...
Hojen är en FE 501 - 02, som gått över 300 timmar där vi endast bytt vipprullar ett par gånger. nu har den förvisso används mestadels till enduro/mx bruk, men av 300 timmar är säkert 40-50 på 70-90 km/h landsväg också.
För alla tvivlare av Husas kvalite...detta är det enda som behöver bytas:
Kamaxel (var helt slut lät det som i telefonen, skulle orka med ca 20 timmar till)
Vissa lager
Kamkedja
Bussning till kolvbult (eller liknande, hörde inte exakt vad han sa)
Kläppen på kamdrevet (för elstarten)
Det dom byter på min önskan när motorn ändå är delad:
Hel lagersats
Vipparmarskit till 03
Fixar elstarten (kläppen på kamdrevet)
Jepp, det tycker i alla fall jag är tyder på bra kvalite. Kolv, växellåda, foder och det mesta såg helt nytt ut
Hojen är en FE 501 - 02, som gått över 300 timmar där vi endast bytt vipprullar ett par gånger. nu har den förvisso används mestadels till enduro/mx bruk, men av 300 timmar är säkert 40-50 på 70-90 km/h landsväg också.
För alla tvivlare av Husas kvalite...detta är det enda som behöver bytas:
Kamaxel (var helt slut lät det som i telefonen, skulle orka med ca 20 timmar till)
Vissa lager
Kamkedja
Bussning till kolvbult (eller liknande, hörde inte exakt vad han sa)
Kläppen på kamdrevet (för elstarten)
Det dom byter på min önskan när motorn ändå är delad:
Hel lagersats
Vipparmarskit till 03
Fixar elstarten (kläppen på kamdrevet)
Jepp, det tycker i alla fall jag är tyder på bra kvalite. Kolv, växellåda, foder och det mesta såg helt nytt ut

Last edited: