Första knaskrapet [TÖNTVARNING]

sandstream

Guest
Så har det då äntligen hänt: Mitt första knäskrap!

Har varit på SMC:s körningar på Rörken utan för Uppsala 3 gånger och börjat få upp farten men något knä i backen har det inte blivit - förrän igår (4:e körningen). På första rundan kändes det bra och på ett av de sista varven la jag ner rejält och fick dessutom ut häcken från sadeln och skraaaaaaaaap sa det om vänster pucken!

Känslan var större än jag hoppats på och de följande körningarna fick jag till knäskrapet i flera vänsterkurvor. Känns enormt mycket säkrare eftersom man vet att när knät är i är det ingen fara, man har ju haft samma lutning tidigare utan att klota.

Nu ska jag bara stretcha lite så kanske jag får ner högerknät också :D

BTW: Hoppas skadorna på far och son som klotade bara vart lite kommande spackling och försämrat ego. Komihåg att det är tufft med slitna skinställ!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
sandstream skrev:
BTW: Hoppas skadorna på far och son som klotade bara vart lite kommande spackling och försämrat ego. Komihåg att det är tufft med slitna skinställ!

Dom såg okej ut när jag åkte om dom ståendes på slangen på vägen hem :D
Hoppas dom gillade uppvisningen.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
En fråga angående såna här inlägg, nyfiket frågat alltså.

Varför menar ni att det är av allmänt mc-relaterat intresse för folk att veta att just ni har lyft på framhjulet 20cm för första gången eller knäskrapat för första gången?

Jag är bara nyfiken på varför man känner att man måste lägga ett inlägg om ganska normala saker som egentligen inte glädjer nån annan än sig själv o möjligen polarna?

sandstream

Guest
Silwer skrev:

Varför menar ni att det är av allmänt mc-relaterat intresse för folk att veta att just ni har lyft på framhjulet 20cm för första gången eller knäskrapat för första gången?

Jag är bara nyfiken på varför man känner att man måste lägga ett inlägg om ganska normala saker som egentligen inte glädjer nån annan än sig själv o möjligen polarna?
Dina frågor är berättigade och jag har full förståelse för dem.
Jag tycker personligen att det är kul att läsa om folk som lär sig mer och mer, oavsett om det är stoppies, bakhjulsåka eller knäskrap.
Titta på Roller tex, att följa hans utveckling tycker jag har varit både kul och lärorikt, kan han kan jag!

sandstream

Guest
WestW skrev:
Dom såg okej ut när jag åkte om dom ståendes på slangen på vägen hem :D
Hoppas dom gillade uppvisningen.
:tummenupp
Hör av dig om du/ni ska ut och träna bakhjul nångång, du kanske kan lära ut ett och annat!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sandstream skrev:
Dina frågor är berättigade och jag har full förståelse för dem.
Jag tycker personligen att det är kul att läsa om folk som lär sig mer och mer, oavsett om det är stoppies, bakhjulsåka eller knäskrap.
Titta på Roller tex, att följa hans utveckling tycker jag har varit både kul och lärorikt, kan han kan jag!
ok, det är väl kanske ingen fara heller så länge man inte skriver "jag knäskrapade för andra gången" tråden:lol

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Silwer skrev:

Bra fråga. När jag själv startar såna här trådar så känns det bara som man vill dela med sig av sin glädje. På sin helhet så sätter många sånahär trådar en standard som alla på forumet ska följa känns det som.

Btw; Grattis till skrapet. Nu är det väl dax att flytta ut ifrån "Uppsala Raceway" och lägga fetingskrap i rondeller.

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Har man långa ben är det ju bara att vinkla ut dom.
Är man under 1.50 kan jag förstå lyckan att få ner knät i backen.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
soppatorsken skrev:
Bra fråga. När jag själv startar såna här trådar så känns det bara som man vill dela med sig av sin glädje. På sin helhet så sätter många sånahär trådar en standard som alla på forumet ska följa känns det som.
.
Men du har ju inte startat några sånna?:lol

sandstream

Guest
Silwer skrev:
ok, det är väl kanske ingen fara heller så länge man inte skriver "jag knäskrapade för andra gången" tråden:lol
När jag får ner högerknät så lovar jag att skriva en ny tråd ;)

sandstream

Guest
soppatorsken skrev:
Btw; Grattis till skrapet. Nu är det väl dax att flytta ut ifrån "Uppsala Raceway" och lägga fetingskrap i rondeller.
Är lite fegare på gatan så om jag inte hittar en stor fin rondell där ingen annan kör så blir det till att bara skrapa på bana.
Ska till Gelleråsen den 17/7 och då dj*vlar :yoparty

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Grattis då :tungan
Du såg ju ut att ha bra fart runt banan :tummenupp
Ha det så skoj på åsen den 17 hoppas ni får soligt & torr bana :)

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
sandstream skrev:

Har varit på SMC:s körningar på Rörken utan för Uppsala 3 gånger och börjat få upp farten men något knä i backen har det inte blivit - förrän igår (4:e körningen). På första rundan kändes det bra och på ett av de sista varven la jag ner rejält och fick dessutom ut häcken från sadeln och skraaaaaaaaap sa det om vänster pucken!

Känslan var större än jag hoppats på och de följande körningarna fick jag till knäskrapet i flera vänsterkurvor. Känns enormt mycket säkrare eftersom man vet att när knät är i är det ingen fara, man har ju haft samma lutning tidigare utan att klota.

Låt grabben skina lite!! Sist jag knäskrapade spelade jag brännboll o halka på en maskros! :)

Good going!! :yoparty

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
sandstream skrev:
Är lite fegare på gatan så om jag inte hittar en stor fin rondell där ingen annan kör så blir det till att bara skrapa på bana.
Ska till Gelleråsen den 17/7 och då dj*vlar :yoparty
Helt rätt tänkt! :tummenupp

Rondeller är ojämna i beläggningen och fulla med grus, diesel och lastbilar. :gnissla

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ugluk skrev:
Rondeller är ojämna i beläggningen och fulla med grus, diesel och lastbilar. :gnissla

Mer spännande så. Riktigt roligt blir det om man åker i högervarv :D

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
sandstream skrev:

Alltid lika kul att läsa om när någon lyckats med något, man kommer ju själv ihåg hur lycklig man var första gången :banana

sandstream

Guest
tl1000larsson skrev:
Grattis då :tungan
Du såg ju ut att ha bra fart runt banan :tummenupp
Ha det så skoj på åsen den 17 hoppas ni får soligt & torr bana :)
Känner du för att bytlånas hoj någon dag är det bara att PM:a :tungan

Till er övriga: Tackar!

För att göra Silwer glad återkommer jag med en hel film om mina knäskrap snart :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring