Jag behöver köptips till KTM 620 Motard

Gixxer-6:an

Medlem
Gick med
6 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ1-N, 2008
Vad ska man betala för en KTM 620 Motard Super Competition -00.
Har hört att de har en hård motorgång, så jag skulle vilja veta om det tillhör en av dem som man ska servas ofta och hur ofta.
Vad det är som slits och tar stryk.
Har ni något annat eller bättre förslag till Motard-hoj så skriv gärna det.
Jag vill gärna ha med lite snurr i motorn, men sammtidigt inte alltför täta serviceintervaller.
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
robb: Eller så byter vi hojjar och jag får 15 emellan så får du min 640 Supermotor med trim på ?
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
Måste ha loss stålar till lägenhetsköp annars hade det ju vart klart intressant :)
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Hur bra går den gammel-KTMen... ?
Är det 15/42 drevning på den original ?
Vad för förgasare ?
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
ozeo skrev:
såg den ,,verka va hyfsat köp :)
men jag har mitt på de torra :hihi


Jag tycker det är ett kap, visserligen inte säsong nu men till våren hade man ju fått mer :( Ingen som vill tjacka biljäveln då :huvet biljäveln Förlåt om jag sabbar tråden men det brinner i knutarna :död
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Gixxer-6:an skrev:
Vad ska man betala för en KTM 620 Motard Super Competition -00.
Har hört att de har en hård motorgång, så jag skulle vilja veta om det tillhör en av dem som man ska servas ofta och hur ofta.
Vad det är som slits och tar stryk.
Har ni något annat eller bättre förslag till Motard-hoj så skriv gärna det.
Jag vill gärna ha med lite snurr i motorn, men sammtidigt inte alltför täta serviceintervaller.

Lite beroende på skick förstås, men runt 40-45.000 är ett bra riktpris. De är lite vassare i gången än t.ex. en 640LC4, men fortfarande inte extrema. Man kan gott köra en 100 mil mellan oljebytena om man nu inte smiskar bana hela tiden. Ventilkoll var 300:e mil (men gärna lite tätare till en början).

Kopplingslager och vevlager kan sticka redan efter en 500-1000 mil och kopplingen får man hålla ett öga på när det börjar närma sig 7-800 mil (kan vara dags att byta lamellerna). Är det en långmilare och skicket är osäkert (är det inte alltid det ? :) ), så bör man splitta motorn och göra en översyn.

620:n är en riktigt bra maskin, utan egentliga barnsjukdomar kvar. Den vinner på att få en annan förgasare än Dell'Orton (för att få acc.pump och returvajer - jag råkar ha en bra fugge liggandes ;) ), samt ett slipon eller helsystem som ger mer vrid i botten.
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
kan meddela att jag fått sålt cykeln nu, känns jävligt tråkigt :( men ny cykel kan man ju köpa närsomhelst värre med lgh, fick det jag begärde så jag får väl va nöjd även om det inte känns bra....
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top