Lågfartsprovet

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Vtr Firestorm
Har snart uppkörning och övar för fullt. Filmade lite när jag övade inför lågfartsprovet (som skall vara det svåraste på uppkörningen???). Skulle bli jätteglad om ni som gjort detta relativt nyligen kom med synpunkter eller tips & tricks.

Mvh
/Nervössomfanredannu

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/18s4d0-baxA&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/18s4d0-baxA&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Vad är du nervös för? Såg ju inte ut som om du hade några problem med det där!

Ser jätte bra ut men du ligger på gränsen för fortkörning, spelar ingen roll igentligen..

Kör bara inte snabbare..=)

tack tack tack det värmer!! känner mig ganska säker på detta men det är nog nervositeten som är värst.... ni tror inte det funkar om jag bara visar han denna videon... ? ;)

Det såg väl bra ut, men tyckte det verkade gå lite för fort när du gjorde sista vändningen?

Håller själv på att öva på lågfartsprovet, hoppas på uppkörning i slutet av Maj.

Uppkörning

Ser bra ut! tänk på att breden på lågfarten är 8m, alltså 4m till höger och 4m till vänster om sista konan.Lycka till!!

Kom ihåg att hålla blicken högt sen när du kör provet också, underlättar för balansen. :)

Såg bra ut!
Du behöver inte oroa dig för att du kör för fort var lagom hastighet och bra kontroll.
Försök ta ut sista svängen mera efter sista konen innan vändingen de finns inget som säger att du måste slicka konerna detta kommer ge dig mer spelrum efter vändningen påvägen in i banan igen :S skit svårt att förklara vad jag menar.
Du gjorde 1 miss ! som jag hört folk blivit kuggade på du körde över sista linjen du måste stanna i rutan !

Såg kanon ut!
När jag tog mitt kort -08 så fanns det två stycken olika banor man kunde få på lågfartsprovet. Har du tränat något på den andra?

Äh, vaffan.. Det där var väl inget problem?

Nej det där såg bra ut, helt klart. Som mina när jag övar och tycker jag gjorde ett klockrent varv ;D. Men då man måste säga nått konstruktivt så skulle det vara att kör liiiite saktare isf, du har ju så pass bra balans hela tiden att du lär kunna köra saktare utan problem. :)

Du kör lågfarten skitbra, trots att det kanske går på gränsen till för fort men inget jag tror någon VV:are skulle anmärka på.

Du skaffar dig kanske lite problem med att inte ta ut vändningen extra mycket och kör lite rakt fram vid "längst-bort-markeringen" så du kommer in i banan igen med ganska stark vinkel istället för rakt på. Men du grejer det ju gallant iaf.

När jag körde upp -07 fanns det en linje efter sista konen i djupled så att säga. Tyckte det såg ut som du körde väldigt stor cirkel runt sista konen? Men jag kanske minns fel. Annars såg det bra ut

Såg fint ut. Men kanske lite för fort. Tänk på att upp med blicken mer och var övertydlig med vad du gör!

se kalas ut själv satte jag ner foten typ 3 ggr och körde säkert i samma fart kanske lite långsammare. farten ska ju vara så att det inte är gyrokrafterna från hjulen som håller balansen åt dig. vilket ju stämmer i filmen.
Och visa att du verkligen planerar din körning. det är det dom vill veta i kombination med att du sa visa att du har kontroll på hojen och inte hojen som har kontroll över dig

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT