Slippa få hojen stulen!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En kompis brorsa, håller på med stöldburar till Mc, i galvat stål så man kan ha sin pärla ifred, bra med plats i buren blir det jämfört med befintliga burar på marknaden, sport hoj plus en moped får plats, ja t om en custom hoj får plats.....

Man kommer att kunna köpa dessa på räntefri avbetalning på 36 månader á 400 kr, då kan man slippa även vandaler som kanske bryter sönder tändingslås, etc, så tråkigt med massa dyra självrisker för våldsverkare som vart i farten, buren kommer att kunna bultas i backen, man kan även skaffa en "top" till den och så har man även löst, vinterförvaringen utomhus med!!!

Man kan kontakta Guruville här på sporthoj för mera info, innan hemsidan kommer upp.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
blom skrev:
för dom nästan 15 löken kan jag betala många självrisker med.. så ser jag det

Beroende på vad självrisken är... Men betänk att man får ju som ett "garage" på köpet också!
 

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Tjörn
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Då e väl jag en dum jävel. Tycker att såna burar e en kanonlösning för oss som inte har tillgång till garage.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
blom skrev:
för dom nästan 15 löken kan jag betala många självrisker med.. så ser jag det

Kan du ju göra...

Men om nån snor hojen så ska det väntas 30 dagar innan man börjar utreda hur mycket du ska få ut för din stulna Mc...
Vipp så är sommaren över för denna säsong!

Så ser jag det!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Kamikaze kid skrev:
Kan du ju göra...

Men om nån snor hojen så ska det väntas 30 dagar innan man börjar utreda hur mycket du ska få ut för din stulna Mc...
Vipp så är sommaren över för denna säsong!

Så ser jag det!
mycket sant.. Sen kan det vara en värd investeringen inför framtiden också..
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Kamikaze kid skrev:
Kan du ju göra...

Men om nån snor hojen så ska det väntas 30 dagar innan man börjar utreda hur mycket du ska få ut för din stulna Mc...
Vipp så är sommaren över för denna säsong!

Så ser jag det!

Vänta 30 dagar eller kanske slippa vänta 30 dagar och betala 500 kr á dag? errrrm jag vet inte?

edit: skriver som en kratta
 
Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Kamikaze kid skrev:
Japp...

Sen kan man räkna in alla grejjor man gjort på hojen och prylar man satt dit som avgassytem osv som man aldrig får stålar för!
eller så bygger man en halvtaskig bur själv för halva summan och bultar fast på valfritt ställe...

för man göra smygreklam såhär?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
MostWanted skrev:
eller så bygger man en halvtaskig bur själv för halva summan och bultar fast på valfritt ställe...

för man göra smygreklam såhär?

Du får väl göra reklam för din halvtaskiga bur om du vill...
Det gör inget.

Sno andras ideér är också fullt tillåtet!
Att uppmana andra att göra detsamma känns lite oetiskt men dock inte olagligt!

Sen finns det faktiskt folk som inte alls kan bygga en sådan bur och gärna köper en!
Själv så skulle jag troligen få ihop en på en förmiddag men den är då inte galvad!

Tror inte man ska uttrycka sig så att man måste vara Dum för att köpa en dylik bur...
Möjligen ohändig men det är inte heller olagligt!

Om någon nu köper en sådan bur så har du utpekat denne som dum och skrivit det på internet...
Nu börjar vi närma oss gränsen för vad som är tillåtet!

Det är dumt att säga att andra är dumma för att försöka förhöja sitt eget intellekt...
Det är sällan någon som imponeras av det!

(lite spam varning på detta inlägget va?)
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Jag tycker det låter jättebra, stadig prislapp iofs. Men som någon sade så är det nog en bra investering för framtiden. Dock har ju jag redan hojen fastkedjad i golvet i larmat garage, med sirenen bredvid huvudet för den som vill sätta sig på hojen :D

Så det är nog ingen vits för min del ivf. Jag tar nog och investerar i en bra golvlyft så man kan mecka lätt!
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Kamikaze kid skrev:
Eeeeh 500 kr / dag??? Vad menar du?

Det jag menar är att om man tycker det är jobbigt att vänta 30 dagar och köper buren för att slippa vänta 30 dagar så slår man ut priset på buren per dag och ser vad det kostar att förhoppningsvis slippa bli av med hojen och slippa vänta 30 dagar.

(Det var någon som skrev att han/hon tyckte det var så jobbigt att få sommarn förstörd genom att vänta 30 dagar på försäkringsbolaget.)


Nyvaken och svårt att förkalra :3freak
 

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Lite olika hojar..
ducceper skrev:
Då e väl jag en dum jävel. Tycker att såna burar e en kanonlösning för oss som inte har tillgång till garage.

Dumheten ligger som jag ser det inte i att köpa en sådan bur utan i att köpa den till det priset.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top