Lelleträffen

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Lelleträffen verkar ju vara direkt efter SH-körningen, och det verkar bli lite bankörning där oxå.

Är det någon som har lite info om hur de tänkt lägga upp det, med grupper, tid på banan och så?

Är Lelleträffen i sig värd att stanna på Gotland en vecka extra?

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
helt klart värt det... en bankörning ingår i priset, och en man får betala typ 300 extra för på lördagen om jag inte minns fel. Körde onsagskörningen (gratis) förra året. Var hur kul som helst, vi var nog inte mer än 6-7 hojar i snabbaste gruppen så det var bara åka utav bara fan!! :yoparty Helt ärligt var den dagen bättre än sporthojskörningen, även om den också var bra såklart!

Sen är det ju lite partaj, vilket aldrig skadar... :fyllisar

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
t-rex skrev:
Lelleträffen verkar ju vara direkt efter SH-körningen, och det verkar bli lite bankörning där oxå.

Är det någon som har lite info om hur de tänkt lägga upp det, med grupper, tid på banan och så?

Är Lelleträffen i sig värd att stanna på Gotland en vecka extra?

Förra året delade dom upp det i;

rookie

Medel

Snabb

20 minuterspass

Helt klart värt att stanna hela veckan :Rockbanan

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Veckan efter SH banhelg kommer det köras hoj på GR ons.tors,fre och lördag.
Tror inte att man orkar alla dagar....tror jag.

2005-06-11 Hyra, www.actionpics.se

2005-06-12 Hyra, www.actionpics.se

2005-06-15 Lelleträffen
Bankörning i samarbete med Lelleträffen.
2005-06-16 Klubbhyra

2005-06-17 Lelleträffen
2005-06-18 Lelleträffen

/

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Nysse skrev:
Veckan efter SH banhelg kommer det köras hoj på GR ons.tors,fre och lördag.
Tror inte att man orkar alla dagar....tror jag.

2005-06-11 Hyra, www.actionpics.se

2005-06-12 Hyra, www.actionpics.se

2005-06-15 Lelleträffen
2005-06-16 Klubbhyra

2005-06-17 Lelleträffen
2005-06-18 Lelleträffen

/

Det krävs en gotlänning för den faktaöverdosen :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nysse skrev:
...
2005-06-16 Klubbhyra

...
/

Vad är detta? Vilken klubb gäller? Kan man nästla sig in?

Sprit har jag druckit i flera år, så det har jag inga problem att skita i, men det hade ju varit kul med en dag till när man ändå är där!

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Själklart! Åker dit på tisdagen och hem på söndagen :tummenupp

Ska självklart köra på onsdagen.

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
t-rex skrev:
Anmälning/kösystem?

Först till kvarn? Mutor? Våld?

Det va lite ostruktorerat förra året men förhoppningsvis bättre i år. På onsdagen var det "gratis" och lite färre på banan. På lördagen har fler hittat dit men då kostar det några kronor. Räkna med att få hålla igen lite i vissa pass. Annars är det bra att vara där tidigt....vi var nog inte fler än ca20 pers på morgonen.

/

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Nysse skrev:
Det va lite ostruktorerat förra året men förhoppningsvis bättre i år. På onsdagen var det "gratis" och lite färre på banan. På lördagen har fler hittat dit men då kostar det några kronor. Räkna med att få hålla igen lite i vissa pass. Annars är det bra att vara där tidigt....vi var nog inte fler än ca20 pers på morgonen.

/

Gissa om vi ses där tidigt på morgonen då :D
Gäller ju att va med så man får några pass :tummenupp

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Stoppsladd skrev:
Gissa om vi ses där tidigt på morgonen då :D
Gäller ju att va med så man får några pass :tummenupp

Jag glömde säga att det regna på onsdagmorgonen och dom som körde hoj dit såg ut som några rullande lerhögar :D men banan torkade upp på en kort stund sen va de bar å åk! :tummenupp

/

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Nysse skrev:
Jag glömde säga att det regna på onsdagmorgonen och dom som körde hoj dit såg ut som några rullande lerhögar :D men banan torkade upp på en kort stund sen va de bar å åk! :tummenupp

/

Det får ge fan i å regna helt enkelt! Så e de! :rolleyes: :hihi

Får be till vädergudarna :Bugar

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Nysse skrev:
Ska Johan köra race med sin "glidare" i år igen? Den mannen bör byta hoj!!

/

Haha, ja de va en rolig syn de! Dönade fint på rackan me sina raka rensade vance&hines!
Men de verkar som han e inne på en annan hoj. De håller inte i längden att köra en glidare som om de vore en sportare!!!! :huvet

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nysse skrev:

/

Lite ostrukterat :3freak , det var ju ingen struktur alls i början.
Vi tog oss också dit på onsdagsmorgonen, först vara det en stor mix på banan.
Alla som ville fick åka ut, racehojar och frans-glidare som körde zick-sack vilket kunde slutat i en katastrof!
Sen när fler dök upp så försökte man styra upp saker med grupper men eftersom många inte förstått gruppindelningen och tjejen som flaggade av och på inte hade pondus att säga Nej så åkte folk ut och in oavbrutet och farligt.
Bakhjulskörning på rakan nästan uppmuntrades, otroligt dålig av ledningen att tolerera det just då.
Sen på eftermiddagen åkte vi för att ta båten hem och då blev det väl bättre ordning om jag får tro vad alla berättat eftersom de flesta dök upp efter lunch.
Men så långe vi var där så var vi få eftersom alla inte vågade trotsa vädret till en början och restan låg säkert bakis i tälten på Kneippbyn :)

/Nitrous

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Jag håller med om att det var rörigt och okontrollerat men enl, min uppfattning så blev det värre när det kom fler till banan. Fick den uppfattningen att dom inte var vana med organiserad (hoj) banåkning. Dåligt utbildad funktionärer och på vissa ställen inga alls.
Sen var det många nya och ovana förare som inte har åkt bana tidigare + en del som borde legat kvar i tälten.
Problemet tyckte jag då låg i att dom räknade GR som väg eftersom den ännu inte blivit klassad som bana. I början försökte dom få folk att köra mer eller mindre efter egen självbevarelsedrift men efter några upprörda känslor så styrdes det delvis upp till det bättre.
I det stora hela (med vissa undantag) tyckte jag att det blev hyffsad bantid och ser fram emot årets med förhoppning om bättre struktur på banåkningen.

/

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Nysse skrev:
Jag håller med om att det var rörigt och okontrollerat men enl, min uppfattning så blev det värre när det kom fler till banan. Fick den uppfattningen att dom inte var vana med organiserad (hoj) banåkning. Dåligt utbildad funktionärer och på vissa ställen inga alls.
Sen var det många nya och ovana förare som inte har åkt bana tidigare + en del som borde legat kvar i tälten.
Problemet tyckte jag då låg i att dom räknade GR som väg eftersom den ännu inte blivit klassad som bana. I början försökte dom få folk att köra mer eller mindre efter egen självbevarelsedrift men efter några upprörda känslor så styrdes det delvis upp till det bättre.
I det stora hela (med vissa undantag) tyckte jag att det blev hyffsad bantid och ser fram emot årets med förhoppning om bättre struktur på banåkningen.

/

Håller med helt och hållet, det såg mkt farligt ut när en customhoj svajade från höger till vänster på raksträckan och samtidigt kom en licensförare och lekte kryssningsmissil mittemellan.
Säkert blir deras åkning mkt bättre i år än förra, man lär sig så länge man lever!
Hoppas att dom i år också tar hänsyn till det stora problemet med försäkringarnas giltighet på bana. En stor del av förarna på dessa träffar är nog inte insatta i problematiken OM något händer, och det vore synd att någon ska få ett slag under bältet om olyckan är framme.

/Liwa1

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...