Licenskurs 16-17/7 på Sviestad

Men... finns det då några tävlingar kvar under resten av året? :D
Jag kommer anmäla mig, men måste få någon slags garanti att jag inte slår ihjäl mig på kuppen, för gör jag det kommer min sambo mörda mig eftersom vi skall på bröllop den 18:e :D :D :D

Men... finns det då några tävlingar kvar under resten av året? :D
Jag kommer anmäla mig, men måste få någon slags garanti att jag inte slår ihjäl mig på kuppen, för gör jag det kommer min sambo mörda mig eftersom vi skall på bröllop den 18:e :D :D :D
LMS har både ett B-race, årets höjdpunkt, samt ett KM kvar. Sedan finns det alla andra race i SM/SO.

Nu blir jag lite fundersam här...
På lmsroadracing.se står det att anmälningsavgiften skall betalas senast 13/7 till ett konto, men när man anmält sig står det att den betalas på plats.

Vad gäller egentligen?! :va

Fråga nr 2 : Måste blinkrarna plockas av helt eller räcker det med tejpning av dem?

Fråga nr 3 : Om svaret på frågan ovan är 'måste bort', finns det någon jag kan låna tältplats hos över natten så jag slipper mecka på och av och på och av blinkers och backspeglar hela tiden?

Last edited:
Fråga nr 2 : Måste blinkrarna plockas av helt eller räcker det med tejpning av dem?

Fråga nr 3 : Om svaret på frågan ovan är 'måste bort', finns det någon jag kan låna tältplats hos över natten så jag slipper mecka på och av och på och av blinkers och backspeglar hela tiden?

Bakspeglar och blinkers ska helst plockas bort men är det inte praktiskt möjligt så funkar det om man tejpar över helt så ej lysen, backspeglar och regskylt syns eller kan sprida glas vid en vurpa.
Alltså glöm ej tejpen!

Nu blir jag lite fundersam här...
På lmsroadracing.se står det att anmälningsavgiften skall betalas senast 13/7 till ett konto, men när man anmält sig står det att den betalas på plats.

Vad gäller egentligen?! :va
Sorry att jag inte ändrat lite varstans så det står rätt, självklart är det in på konto som gäller.

blinkers? behövs dom? :) täääjpa

måste man lösa licensen sen för att få träna eller räcker de att ha gått kursen för att få träna? för licensen kostar väl runt 3000:- den oxå?

måste man lösa licensen sen för att få träna eller räcker de att ha gått kursen för att få träna? för licensen kostar väl runt 3000:- den oxå?

Hos LMS räcker det med kursintyget. Troligen lika hos andra men det kan jag inte svara på.

Hej!

Jag kommer o försöker ta licens jag med,dock inte med den
hoj som jag hadde tänk mej.Aprilian får duga:)

Baslicens kostar 1000:- inte så dyrt och lite bättre skydd om du kraschar.

Hur ofta måste man gå kurs?

Mitt minne sviker ibland, men jag tyckte mig läsa att man måste göra en 'uppkörning' vart 5:e år, och däremellan räcker det att lösa licens. Rätt?

Fråga/påstående 3 : Man måste väl vara medlem i en motorklubb för att få lösa licens?

Hur ofta måste man gå kurs?

Mitt minne sviker ibland, men jag tyckte mig läsa att man måste göra en 'uppkörning' vart 5:e år, och däremellan räcker det att lösa licens. Rätt?

Fråga/påstående 3 : Man måste väl vara medlem i en motorklubb för att få lösa licens?

från och med i år är det väl licenskursen giltig 1 år, har man löst ut licensen en gång är det 5 år, taget fritt ur minnet :)

man måste va medlem i en klubb för att kunna lösa ut en licens.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025