Stulen R1 ´99 Linköping

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Nu var det min tur att bidra till att "någon" blir lycklig "ägare" av en R1'a. Denna Någon känner tydligen inte till att man bör skilja på mitt och ditt.

Hojen skulle få nya däck under dagen, en rad bandagar skulle besökas, sköna dagsturer skulle åtnjutas. Nu är min säsång är säkert förstöd, det känns olustigt att vistas i garaget, MC-intresset känns avlägset, tankarna går hela tiden till stölden/MCn/gärningsmännen.


MC: Yamaha R1 1999

Regnr: JWM 068

Färgsättning: Röd/vit/svart

ChassiNr: RN011000014197

MotorNr: N501E022754

Stöldplats: Linköping, Abisko / Vasastaden, Norgegatan, Flerbilsgarage
Stölddatum: 20060805 16:30 - 20060806 10:00

Information om stölden:Stals i flerbilsgarage under natten tillsammans med minst en annan MC- Yamaha R1 2000 blå. Båda MC var vid tillfället låsta med skivbromslås. Spår tyder på att gärningsmänning använt släpkärra.

Har observerat suspekt släpkärra (Endast stått ett par dagar i garaget) samt att Magnussons trafikskolas släpkärra är borta. Minst en stöldbegärlig MC UTAN extra lås stals EJ. Gärningsmännen repa även vår bil på sidan i samband med tillgreppet.

Tips tas emot via PM, formulär eller direkt till polisen (tel. 114 14).


Denna skönhet innan den blev våldtagen
pict2753kopia.jpg


//Emil
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
wtf!!! jag köpa skulle ju köpa ditt bakdäck! antar att det inte blir nån affär! nä skämt åsido, fy fan va keligt, jävla korpar, åker dom fast så slit kulorna av dom.
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Uppdatering

Efter ytterliggare tid i telefon med försäkringsbolag, polis osv. blir man än mer deppig.

Dem som arbetar inom polis och försäkringsbolag måste tröttnat på sitt jobb för länge sen.

MCn stals tillsammans med en annan R1 årsm. 2000 och släpvagn från Magnusons Trafikskola.

ASEN lämna efter sig spår, avbrutet hänglås till släpet och ett skydd till dragkrok på ASENS bil. Sakerna har jag överlämnat till polisen för fingeravtryck. Tyvärr har dem fullt upp med trafikövervakning på E4an genom länet, tänk om någon kör 15 km/h för fort...

Någon som blivit erbjuden stöldgods: Gör en god gärning, tips mig direkt via PM eller formulär på stulnafordon.se

//Emil
 

Conta

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 2000 blå
Stulen R1:a 2000 RKF490

Hej Alla.

Jag är den andra R1-ägaren som tyvärr blivit av med min hoj.
MC: Yamaha R1 2000

Regnr: RKF490

Färgsättning: blå

ChassiNr: JYARN041000008697

MotorNr: N503E-009885

Stöldplats: Linköping, Abisko / Vasastaden, Norgegatan, Flerbilsgarage
Stölddatum: 20060805 16:30 - 20060806 10:00
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Nu har jag tipsat lokala tidningen och satt lappar runt garaget. Tidningen visade även dem måttligt intresse, "tyvärr är detta för vanligt...". Tyckte väll att "jag" fått tillräckligt med plats...

//Emil
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Hej igen /Uppdatering

I samband med stölden av min MC stals även ytterliggare en MC, släp och skyddsöverdrag till en bil.

MC
Se #5

Släp
Trailergruppen släp med gallergrindar runt om, Reg. Nr: WAT 274
Kan ev. vara märkt med Magnusons Trafikskola.

Kapell
Ljusblått bil-kapell

Alla observationer är av intresse. Tips belönas!

//Emil
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Eftersom stulna saker betalas genom alla andras premier så är det väl inte så prioriterat att leta upp dom?

Eftersom så många R1/6:r försvinner undrar jag var ram/motornummer sitter, så
kanske man snabbt kan kolla utan att ev äkta ägare tror man är tjuv?
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
SirWankalot skrev:
2359956 Eftersom stulna saker betalas genom alla andras premier så är det väl inte så prioriterat att leta upp dom?

Eftersom så många R1/6:r försvinner undrar jag var ram/motornummer sitter, så
kanske man snabbt kan kolla utan att ev äkta ägare tror man är tjuv?
Jag gör allt för att hitta min hoj, tyvärr möts man av flathet hos polisen, försäkringsbolag och media. I en förlängning betyder det att premierna höjs, vilket känns än mer irriterande. Har sedan barnsben avskytt orättvisor och när jag själv drabbas verkar det som kroppen producerar någon ensym, som gör allt för att finna rättvisa.

Disskutera stölden på jobbet, jag sa att jag gladeligen skulle skriva in i CV´t att jag åkt dit för misshandel av en tjuv... Alla vid bordet höll med (tråkigt kontorsfolk i övre medelåldern), ännu finns det rakryggade människor med pondus.

Ramnummret sitter vid styrkronan (?), motornummret på blocket. Man bör kunna se nummren ganska enkelt, om konstruktören tänkt till.

När jag gör en sökning på vv-fordonsuppgift står det inget om att den är anmäld stulen, ska det vara så? Ska man anmäla stölden till vv?

//Emil
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
begge skrev:
2358762 Nu har jag tipsat lokala tidningen och satt lappar runt garaget. Tidningen visade även dem måttligt intresse, "tyvärr är detta för vanligt...". Tyckte väll att "jag" fått tillräckligt med plats...

//Emil

Bor också inom Correns område. En möjlig infallsvinkel kan kanske vara "Har allmänheten förtroende för polisen i Linköping - klarar de upp vardagsbrott eller prioriterar de fel saker?".

Ring tidningen och fråga efter den reporter som brukar jobba med kriminalbevakningen och om denne inte är intressrad av en artikelserie om polisens och försäkringsbolagens effektivitet vid vardagsbrott. Hela sommaren har tidningen varit fylld av snyftreportage i stället för nyheter och just nu är tidningen extra tunn på mornarna. De bord vara tacksama at få något att skriva om. Stora rubriker "Har du blivit bestulen? e t c.

Säg gärna att du anser att tidningen inte uppfyller kraven på samhällsbevakningen och att du överväger att säga upp din prenumeration (oavsett du har någon eller inte)

Corren skriver så mycket annan skit som "Bilist backade på brevlåda i Boxholm" (faktiskt sant!) Av din länk framgår ju också nivå "reportagen".
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Jag bor i Åbylund och har tyvärr inte sett nått. Men jag ska upp till Dalarna en sväng och snoka lite åt dig!

Jag håller för övrigt med Busafreak, att få allmänheten uppmärksammad på att polisen prioriterar fel i det här distriktet vore bra.
Hur kan dom inte ha tid att ta fingeravtryck vid en sån här stor stöld? :va
Två hojar och ett släp är inte så lite tycker jag..

Sen vore det ju inte fel om man kunde känna sig lite tryggare på vägarna i fortsättningen också, nu är jag livrädd för att farbror blå ska stå i buskarna och skjuta.. :tungan
 

Blekfet2

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda cbr 1000f -87
repa någons bil, visst, men att sno någons båge är mycket mycket lågt.
 

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Verkligen tragiskt! Lider med er som förlorat mc gm stöld
Sen att inte möta någon vidare uppbackning av polis och andra kontaktpersoner i dessa ärenden :mad:
Ska hålla ögonen öppna, har hjälpt 2 st ägare att få tillbaka sina älsklingar i år iaf ...


Min röst i höst går till det parti som är villig att priotera skydd hos den vanliga medborgaren, det är bestämt.
Röstar dock inte på extrem-partier
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Busafreak skrev:
2360333 Bor också inom Correns område. En möjlig infallsvinkel kan kanske vara "Har allmänheten förtroende för polisen i Linköping - klarar de upp vardagsbrott eller prioriterar de fel saker?".
Ringer igen i morgon och trycker på, ska även prata med vår presansvariga på jobbet och se om hon har några kontakter. Blir det ingen notis ska jag be att få dela ut DAGENS RIS TILL TIDNINGEN SJÄLV OCH AVSLUTA MIN PRENUMERTION.

Vi som blivit drabbade har lagt ned massa tid för att uppmärksamma brottet, få polisen att undersöka kvarlämnad hjälm, kulhandske, undersöka passagesystem, undersöka misstänkt släpvagn... Men inget görs.

Funderar på att sätta lappar med Hittelön vid HOG-riders, Ägghyddan, Missbrukarbostäderna i området osv, men vet inte om det är värt jobbet; hittils har ingen brytt sig.

Allt tyder på att det är beställningsjobb, de har vetat vad som funnits och lämnat andra, mer värdefulla, hojar. Man har även visat viss klumpighet, och verkat lite stressade (inga superproffs): Det får mig att tro att någon kan ha kraschat sin hoj och behöver delar; Ursäkta mig om jag har fel, men hittils har mina intentioner varit rätt, fan att Sajda inte går att ringa längre.

//Emil

Blekfet2 skrev:
2360364 repa någons bil, visst, men att sno någons båge är mycket mycket lågt.
Blivit utsatt för båda delarna; inget känns värre än det andra; hatet/uppgivenheten når bara en viss gräns, tyvärr.

Bilen min var extremt pedantisk skött och kommer aldrig kännas som förr.

Hojen, visserligen från 1999, men endast 1 tidigare ägare som jag känner och vet att den är mycket bra skött, hojen har garranterat körts "snällt". Sånna R1or växer inte på träd. Jag var super nöjd med hojen och att sälja den fanns inte på kartan...
//Emil
 
Last edited:

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
begge skrev:
2360439 Ringer igen i morgon och trycker på, ska även prata med vår presansvariga på jobbet och se om hon har några kontakter. Blir det ingen notis ska jag be att få dela ut DAGENS RIS TILL TIDNINGEN SJÄLV OCH AVSLUTA MIN PRENUMERTION.

Vi som blivit drabbade har lagt ned massa tid för att uppmärksamma brottet, få polisen att undersöka kvarlämnad hjälm, kulhandske, undersöka passagesystem, undersöka misstänkt släpvagn... Men inget görs.

Funderar på att sätta lappar med Hittelön vid HOG-riders, Ägghyddan, Missbrukarbostäderna i området osv, men vet inte om det är värt jobbet; hittils har ingen brytt sig.

Allt tyder på att det är beställningsjobb, de har vetat vad som funnits och lämnat andra, mer värdefulla, hojar. Man har även visat viss klumpighet, och verkat lite stressade (inga superproffs): Det får mig att tro att någon kan ha kraschat sin hoj och behöver delar; Ursäkta mig om jag har fel, men hittils har mina intentioner varit rätt, fan att Sajda inte går att ringa längre.

//Emil

Blivit utsatt för båda delarna; inget känns värre än det andra; hatet/uppgivenheten når bara en viss gräns, tyvärr.

Bilen min var extremt pedantisk skött och kommer aldrig kännas som förr.

Hojen, visserligen från 1999, men endast 1 tidigare ägare som jag känner och vet att den är mycket bra skött, hojen har garranterat körts "snällt". Sånna R1or växer inte på träd. Jag var super nöjd med hojen och att sälja den fanns inte på kartan...
//Emil


Vilka svin, ska hålla ögonen öppna i skåne trakten.... man vet ju aldrig...
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Nu har jag skickat mail till Corren

____________________________

Hej

Jag skulle vilja lämna DAGENS RIS till CORREN

__________________
Jag blev bestulen av min motorcykel natten mellan lördag och söndag (2006-08-06) i garage på Norgegatan i Linköping. Ilskan mot gärningsmännen övergår i engagemang för att finna rättvisa.

Arbetet med att återfå min motorcykel och finna gärningsmännen tar fart, jag lägger ner mycket tid och energi på att få brottet uppmärksammat; sätter lappar, e-postar alla jag känner, annonserar på forum på Internet och slutligen kontaktar jag Corren i tre omgångar för att få en notis om brottet i tidningen.

Corren svarar ”tyvärr är detta för vanligt…” och visar inget intresse i att hjälpa till att kunna klara upp stölden, en enkel notis kanske kan få någon att minnas. Därmed anser jag att tidningen nonchalerar sitt samhällsansvar i att hjälpa medborgare lokalt.


/ En besviken medborgare som saknar poliser, försäkringshandläggare och journalister som bryr sig om ”vardagsbrottsligheten” och värnar om dem hederliga.
_______________________

PS. Jag vill även passa på att avsluta min prenumeration.


_______________________________________

Så får vi se om något händer...//Emil
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Corren förnekar sig inte

begge skrev:
2360439 Ringer igen i morgon ...
//Emil

Corren förnekar sig inte

I dagens tidning finns ett spaltutrymme som handlar om en person som glömt att sätta tillbaka oljepåfyllningslocket på sin bil med åtföljande rökutveckling när den utskvättade oljan träffade varma delar av motorn.

Är detta inte en bagatellartad vardagshändelse som inte ens ger upphov till ett snack på fikarasten? Hur stort allmänt intresse har läsarna av att en person klantat/glömt? Inget är stulet, ingen är skadad och ingen annan person har blivit lidande = snuddar väldigt nära Grönköpings Veckoblad. Tyvärr förekommer det ofta denna typ av rapportering i Corren (Sveriges femte tidning i upplaga).

Det upptagna spaltutrymmet hade utan vidare kunnat ge plats för en fundering över MC-stölder och dess samhälleliga hantering - och skulle utan tvekan ha ett större allmänt intresse än ett sketans bortglömt oljelock.

Dags med en seriös artikelserie om den öknade kriminaliteten och hur den hanteras. Glöm all laserbevakning på E4 utanför stan.

När det gäller polisens bristande intresse är det väl dags med en JO-anmälan?
Uppfyller verkligen polisen de krav som ställs och jobbar det inte med fel, självprioriterde saker?

Återkom gärna här Emil om dina ansträngningar med tidningen.

begge skrev:
2361584 Nu har jag skickat mail till Corren

____________________________

Hej

Jag skulle vilja lämna DAGENS RIS till CORREN

__________________
Jag blev bestulen av min motorcykel natten mellan lördag och söndag....

Gå upp högre i Correns hierarki, chefredaktören, VD, styrelsens ordförande etc. Du verkar ändå kunna hantera språket och uttrycksförmågan....

begge skrev:
2361584 Nu har jag skickat mail till Corren

____________________________

Hej

Jag skulle vilja lämna DAGENS RIS till CORREN

__________________
Jag blev bestulen av min motorcykel natten mellan lördag och söndag....

Gå upp högre i Correns hierarki, chefredaktören, VD, styrelsens ordförande etc. Du verkar ändå kunna hantera språket och uttrycksförmågan....
 
Last edited:

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
Ja tycker också Corren skulle göra er en stor tjänst om de skrev i tidningen! Bor ju rätt mkt "konstigt" folk runt Götgatan som är vakna på nätterna o står i fönster o glor :)

Om ja hade mött / sett en bil sent på natten med 2st hojar uppställde på ett släp "hade ja kanske" inte reagerat på DE ÄR STULNA, utan skulle mer tro att de ska iväg o köra bana på nått ställe.

Folk normalt kanske tänker som mig, men om det nu skulle stå i den lokala tidningen att två st motorcyklar stals natten till ..... samtidigt stals en släpkärra, troligtvis märkt med Magnussons trafikskola, Så kanske folk kommer på att, den där såg ju ja! Och kan lämna tips!

Kanske har fel, men sajda ringde mig o sade att det stämde :)

/ Henke... som inte har nån mer R1:a kompis att köra med!
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Släpet Hittat

Nu har "vi" hittat släpet som de transporterat hojarna på.

Släpet hittades i närheten av Stjärnorp, norr om Ljungsbro. Inga hojar har hittils hittats. Allt tyder därmed på att man lastat om hojarna och kanske fortsatt mot Örebro eller Finspång/Norrköping eller så finns hojarna runt Stjärnorp/Ljungsbro.

Håll ögonen öppna, låt inte ASEN segra!

//Emil
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top