Mest pinsamma upplevelsen på mc.

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-39, Puck Dakota
Thundercat skrev:
Kom igen och skriv in era historier igen. Tyvärr så kan jag inte glädja er med nån story än... som tur e...

När jag körde i skolan så körde vi vid ett tillfälle in i en rondell. Jag trodde vi skulle rakt fram, men vi skulle runt och tillbaks. Inga problem om det inte vore så att min lärare körde utanför mig och väldigt nära. Så när han svänger för att köra runt fortsätter jag rakt fram... in i honom... Klapp honom i sidan och vurpade i rusningstrafik.

Pinsamt, sa Bull... :)

/Y

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Re: Re: Mest pinsamma upplevelsen på mc.

Yozzi skrev:
När jag körde i skolan så körde vi vid ett tillfälle in i en rondell. Jag trodde vi skulle rakt fram, men vi skulle runt och tillbaks. Inga problem om det inte vore så att min lärare körde utanför mig och väldigt nära. Så när han svänger för att köra runt fortsätter jag rakt fram... in i honom... Klapp honom i sidan och vurpade i rusningstrafik.

Pinsamt, sa Bull... :)

/Y

ajaj, fast undrar om inte läraren skämdes lite också...det var ju trots allt han som skar av vägen för dig....

Jäjä, det är glömt nu :D

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Min är nog när jag parkerade hojen brevid en stor parkering (med mycket folk). Och när jag kom tillbaka låg hojen på marken. Fort upp med hojen och iväg rakt fram i en kurva 20m längre bort :rodnar . Vad jag inte märkte eller såg var att luften pyst ur bakdäcket (det var annledningen till att hojen välte).

Smålis

Liten pitt fladdra snabbt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Buell stelben, Yamaha YZ450F -06, Puch Magnum X.
Mest pinsamma var när jag bodde iBorås och jobbade på Bikepoint (gamla autoglobe) när det låg i slakthus området. Låg och körde fram och tillbaka fram och tillbaka ( på bakhjulet med en Cagiva 500-wmx från -85 utan bak broms), i ena änden så ligger det en t-korsning mot en tungt trafikerad väg. Kommer körande mot korset sätter ner fram hjulet i sista sekund för att hinna bromsa utan att åka ut på den trafikerade vägen... skiiiit luft i bromsen.. IGEN bromsverkan över huvudtaget.. vägen närmar sig SNABBT tittar framåt och inser att jag kommer att DÖÖÖÖ.. missar bilar.. puuhh... efter vägen så är det en liten gräsplätt/högt gräs, stenar och träd missar detta som tur är.. med en å till höger och ett vit pumphus i tegel (om jag inte minns fel) till vänster... ån=med vatten i motor, hoj borta.. nej aldrig.. vit pumphus...vit pumphus, vit pumphus närmar sig FORT, vit pumphus.. försöker spark ner mig i växel lådan men funkar inge bra alls... vit pumphus.. vit pumphus i tegel är HÅRT... PANG.. KRASCH.. aajjj, skrapad rygg, fast kletad på väggen som en stor Smålis(fett)fläck. Hojen blev lite sned, hjälmen ordentligt tilltygad, skrapad rygg och ett MYCKET skadat självförtroende..

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Glömde låset

Antar att det brukar heta så men en god vän glömde skivbromslåset en gång :kocko
Han kom en halv meter sen blev det bom stop detta var utanför elgiganten en söndag så folk fanns det gott om :tummenupp
Hojen klara sig hyffsat men gissa om folk garva :D

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Snigel skrev:
Antar att det brukar heta så men en god vän glömde skivbromslåset en gång :kocko
Han kom en halv meter sen blev det bom stop detta var utanför elgiganten en söndag så folk fanns det gott om :tummenupp
Hojen klara sig hyffsat men gissa om folk garva :D

Det var fan i mig SM-guld i trådlyftning. Men det kanske är svaret du har väntat på?

Själv har jag bara tvingat tvärnita i en tunnel, i en sväng. Hade skjuts o var tvungen att lägga ner hojen. Det kändes lagom pinsamt. Tur no har inget värre inträffat än. :gnissla

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Det mest pinsamma jag hört talas om på hoj fick jag berättat för mig för länge sedan av en av mina äldsta hojbekanta, en göteborgare med ursprung i ett annat land.

Killen, vi kan kalla honom... Bill, var i tjugoårsåldern och det var sommar. Bill körde en stor offroad och hade stannat vid en mack för att tanka efter att ha legat på stranden och solat. Eftersom det var sommar och varmt körde han, sin vana trogen, i hjälm och badshorts - punkt slut. :rolleyes:
När han betalat bensinen och kommer ut till hojen ser han ett gäng snygga tjejer, en skolutflykt eller något liknande var det, som hade stannat till vid macken för att rasta. Bill inser att motorljudet från en stor enstånka skulle dra tjejernas blickar till honom, och sneglar mot tjejernas buss när han kliver upp på hojen. Han är inte så lång, och låter hojen stå kvar på sidostödet när han häver kroppsvikten på kicken med lagom gas... och upptäcker att ettan ligger i ungefär samtidigt som hojen och han själv byter plats i en vådlig baklänges kullerbytta. När hojen och Bill landar i en hög skruvas tanklocket, allt i enlighet med Murphy, på något sätt av och ungefär halva tanken bensin flödar ner över Bills rödbrända mage och skrev. Smärtan var fullständig, både i själ och kropp... :4skrika

Och jo, tjejerna lade märke till honom. :D

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Thundercat skrev:
Kom igen och skriv in era historier igen. Tyvärr så kan jag inte glädja er med nån story än... som tur e...

Åkte på en Bandit 1200 som jag hade lånat. Hade varit hos en tjej i Uddevalla hela natten o var pisstrött. På väg hem på morgonen svängde jag av motorvägen i Borås, mot Gislaved. Tänkte typ, "Det var fan vad fort det gick från Göteborg", mindes knappt att jag kört förbi GBG... Aja, svängde av och kom några hundra meter på den tvåfiliga vägen och SOMNADE! Helt plötsligt fattade jag att det var en Vit Renault 19 (tror modellen heter så, sent 80-tal) precis framför mig, som jag kommer ikapp fort som fan! Hinner bromsa hårt en kort stund så smäller det. Jag plöjde rakt in i stötfångaren på hans bil! O NEJ JAG TRILLADE INTE!?!?! :confused:

Bilen bromsar in o stannar vid en busshållplats, (innan den där stora ÅHAGA skylten) och jag stannade bakom. Killen rusade ut o typ "VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED?" Satt kvar på hojen o muttrade "Somnade visst" Hans nummerplåt och stötfångare hade en svart rand, skattelappen försvann. Gnällde lite gjorde han men jag sa att det där polerar jag bort åt dig om du vill. Han tog mitt namn o nummer men hörde aldrig av sig... Tur som fan hade man. Tror jag körde sömnig motorvägsfart, när jag vaknade!

Det är en av alla pinsamma grejer jag lyckats med... :huvet

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Bollox skrev:
Åkte på en Bandit 1200...SOMNADE!
Hade du inte skrivit att du körde Bandit hade jag trott, "jaja-han körde väl GoldWing eller nåt".
Hur lyckas man somna bakom styret :va :confused: Nog för att du malt på efter motorväg. men du hade ju nyss svängt av.....

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Det skulle man tamigfan ha kunnat betala bra med pengar för o fått se :D :tummenupp

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
No1 skrev:
Hhhmm...

En gammal goding med ett pinsamt ögonblick på mc bla... :rolleyes:
Så grabbar, när ni nästa gång är på andras territorium, tänk er för, "hulken" kanske kommer"

Patrik,
SWT Racing...

Fy fan det här var det bästa jag någonsin hört! Men vad i helvete??!! :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

AAHAHAAHAHAHAHAAHHAHA

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
morlock skrev:
Hade du inte skrivit att du körde Bandit hade jag trott, "jaja-han körde väl GoldWing eller nåt".
Hur lyckas man somna bakom styret :va :confused: Nog för att du malt på efter motorväg. men du hade ju nyss svängt av.....

Fråga den som vet, jag vet inte. Jag mindes knappt att jag hade kört igenom Göteborg ju... Jag halvsov hela vägen... Stannade på en tapp någonstans o försökte sova på gården men det var så jävla kallt...

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
xt660r
inträffade i november.

skulle möta upp min brorsa och hans frus släkt med min hoj.
möter dom på vägen, kör ikapp dom, fular mig lite,..... dom skakar på huvudet å ser inte alls roade ut :rolleyes:
tänker nog, grabben kommer snart köra ihjäl.sig.tanken

när vi väl är hemma så ska jag lite snyggt bara svänga upp mot garaget.... fåååååår tjyvstopppp, lägger hojen på mig själv, ser sedan i ögonvrån hur alla rusar ur bilen och mot mig...... :huvet

de räkcer :tummenupp

duckster

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
ducati 748Bp-98
No1 skrev:
"Denna story begavs sig sommaren 1987, en varm onsdags efter middag, semestern hade precis startat och planerna inför
den kommande helgens grillfest var i full gång...
...sprit för att bedöva smärtorna samtidigt som Peter fick tillbringa en tid på SÖS med att konstant vara magsjuk och
spy"
tisdag kl 0800 och min kropp värker av asgarv. :lol :lol

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor