Trimpryl: Powerblade. Nån som testat? Teorier?

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
http://dirtbikestore.co.uk/acatalog/DirtBikeStore_com_PowerBlade_149.html

The 'PowerBlade' fits into the inlet side of the carb, splitting the venturi.
Its sole purpose is to smooth the air as it passes the throttle slide, allowing the air/fuel charge to enter the cylinder at a higher velocity, thus resulting in upto 10% more horsepower.
Primary power benefits are idle to mid range on 2 - strokes and power from idle to full throttle on 4 - strokes.
This performance product has to be one of the most cost effective ways of boosting your bikes power, with no adverse effect, the power just comes in smooth and strong.


Powerblade4.jpg



Effektökningen kan man säkert ta med en nypa salt, och att det skulle vara mest kostnadseffektivt när det kostar 700 spänn vet jag inte om jag litar på. Men ändå, det är lätt att göra en sånhär för nästan inga pengar alls, och funkar det så är det ju iaf kostnadseffektivt ... :rolleyes: Har någon testat denna typ av grej?
 
Ja jag har testat och det är rätt stort i crossvärden.

Nä det fungerar inte så bra som de säger och den konstruktionen som finns till tvåtaktare är direkt värdelös. Fyrtaktsvarianten som man skruvar fast på förgasaren är bättre men där är stor skillnad mellan märkena. Problemet är att bladet inte är tillverkat med tillräcklig precision så det kommer inte nära trotteln nog vilket skapar trista turbulenser när man befinner sig i gränslandet för öppning ovanför bladet.

Dessutom så förstör denna manick bestyckningen så det är först efter en ombestyckning man får ut maxialmt med effekt.

Det finns en anledning till att förgasare inte kommer med detta orginal, det är bara att inse att en vedbomeckare i USA ytterst sällan kommer på något de stora japanska tillverkarna inte redan har testat.

Slutsats: Skippa detta om du inte åker fyrtakt och tycker det är kul att bestycka
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top