Shinko är nr1 i USA

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
"From a bicycle tires manufacturer in 1946, Shinko has grown and evolved into one of the biggest motorcycle tires manufacturer in the world. With R&D based in Osaka Japan and manufacturing based in Jinju City, South Korea, the brand Shinko has now grown into the number 1 selling brand in the USA."

[YOUTUBE-ID]q251sV2W_2c[/YOUTUBE-ID]

Intressant att de säljer mer än Michelin, Dunlop, Bridgestone mfl

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I USA åker man såna där blytunga hojar med 65hk och ingen nerläggsvinkel.

Där kan jag tänka mig att Shinko duger.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Man behöver i princip bara kasta om bokstäverna för att stava "Penis" på Japanska. Säger det något om kvalitén månne?

tubi

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Hoj
r1100-86,r1100-91,r1100 turbo-92,zx9r-94,blade turbo-94,zx6r,96.zx6r-97,zx9r-98,cbr600-99,blade-00,cbr600fs-01,blackbird turbox2,blade954x2,cbr600rr-03cbr1000rr-04,cbr6oorr-07,gixxer1000-06,alla sålda nuvarande r1-07 fullkittad sbk
shinko

Fattar inte att motogp+worldsbk fattat det!!!!!

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
opel astra har blivit årets mest sålda bil! är den bäst!knappast

Det var lågt:D Står inget om att de är bäst, bara att de sålt bäst. Intressant i alla fall. Sedan skulle jag vilja se en opel astra köra en 7:a på strippen:yoparty

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
I USA åker man såna där blytunga hojar med 65hk och ingen nerläggsvinkel.

Där kan jag tänka mig att Shinko duger.

Det där tog du bara ur luften, eller tror du själv på det du skrev :va.
Du kanske skulle behöva åka över en sväng, kan rekomendera det, och ja, du kommer se mycket tuffa hojar med kraftig nerläggvinkel och typ 200hk mer än vad du skrev :D

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
För ett par år sedan skrattade jag åt Continental! Nu sitter de på min hoj!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det där tog du bara ur luften, eller tror du själv på det du skrev :va.
Du kanske skulle behöva åka över en sväng, kan rekomendera det, och ja, du kommer se mycket tuffa hojar med kraftig nerläggvinkel och typ 200hk mer än vad du skrev :D

Jag har varit där, och jag kan glatt säga att jag såg 80% glidare/gubbtouring.

Men visst, dom flesta hade trimmat satan, med värsta avgasrören så dom kanske hade 75hk

Blomdahl

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
DR600S
Undrar just vart dom andra "bättre" märkena tillverkar sina däck? Skulle tro att samma fabrik spottar ut däck med olika namn i alla prislägen...

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
På gatan tror jag det mest är underlaget och kvaliteten på asfalten som sätter gränserna för när ett däck släpper. Personligen skulle jag mycket väl tänka mig köra shinko på gatan.

På bana däremot så är de flesta gatgodkända däck rena skiten. Förutom "skurna slicks" typ supersport 600 kör med.

Har själv skadat mig rejält på bana pga att jag körde med sketna michelin pilot däck. Var kanongrepp och körningen gick snabbare och snabbare ända tills det släppte och då gjorde det med besked:näsblod blev en highsider till skyarna... Numera kör jag mest på slicks och då blir man förvarnad när det börjar släppa...word

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
+++

Har kört på på tre omg nu. Kommer att sätta på de Shinko igen. Finns inget att klaga på. Aprilian och min fd k2 har trivts bra. 300-400mil där bak.
Kanonfäste. Lite hårda i början den första milen tills de har blivit varma.

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
Feta, tröga jävla amerikaner. För att få dem att handla behövs det väl antingen låga priser eller massiv tv-reklam. I det här fallet är det nog det förstnämnda som gäller.

Säljer du själv shinkodäck lr vad är det frågan om?

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Feta, tröga jävla amerikaner. För att få dem att handla behövs det väl antingen låga priser eller massiv tv-reklam. I det här fallet är det nog det förstnämnda som gäller.

Säljer du själv shinkodäck lr vad är det frågan om?

De lär ju duga till din lille moppe:tungan

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
Inget ont om shinko, men varför skulle jag testa dem? Jag har ännu inte sett nåt seriöst test med dem, känner ingen som har kört med dem....

Finns det några tillförlitliga referenser som säger att dom är dugliga att åka på?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Inget ont om shinko, men varför skulle jag testa dem? Jag har ännu inte sett nåt seriöst test med dem, känner ingen som har kört med dem....

Finns det några tillförlitliga referenser som säger att dom är dugliga att åka på?

kan säga samma sak om kondomer!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Har kört på på tre omg nu. Kommer att sätta på de Shinko igen. Finns inget att klaga på. Aprilian och min fd k2 har trivts bra. 300-400mil där bak.
Kanonfäste. Lite hårda i början den första milen tills de har blivit varma.

300-400 mil tycker jag låter totalt kasst. Om du nu inte kör mycket bana eller som Hin Håle själv på gatan så du behöver så mjuka däck...

kan säga samma sak om kondomer!

De måste väl dock godkännas av testlabb för att över huvud taget få säljas. Inte säker men har för mig att det är så. :rolleyes:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA