Och de vägrar erkänna!
Jag var nere i tisdags med min farsas framfälg (från en ZX12R), och ett set fälgar från min R6:a.
De krängde av däcken från alla fälgarna och satte på ett nytt framdäck på min farsas fälg, men lämnade mina nakna, som jag bett dem göra.
Allting verkade vara tipptopp, men när farsan skulle ut och köra för första gången idag så märkte han direkt att bromsarna inte tog! Han rullade lite fram och tillbaka och mycket riktigt så tog bromsarna bara lite då och då.
Efter att ha plockat av fälgen och snurrat på den så såg vi direkt att båda skivorna var skeva! Särskilt den högra skivan var otrolig skev!
Jag åkte ner till däckfirman och pratade med dem, men de hävdade bestämt att det var OMÖJLIGT för dem att böja skivorna i deras däckmaskin. De visade mig lite snabbt hur omöjligt det var i deras fina maskin med "klor", men jag var inte övertygad.
Jag insåg att jag inte skulle kunna argumentera bort dem, då jag inte kan så mycket om hur olika maskiner och själva bytningsprocessen fungerar, så jag åkte hem igen och började fundera.
Vi kollade på mina skivor, och de var inte böjda. Men eftersom farsans skivor har en 22 mm större diameter måste det ha gjort att de fick sig en tryckare.
Jag kan garantera att skivorna var i topptrim senast jag körde farsans hoj, för ca 1 - 2 veckor sen. Sedan dess har den bara stått i garaget.
Jag har tänkt åka ner till en annan däckfirma imorrn och visa dem fälgen med skivorna, och fråga dem vad som kan ha hänt, för att sedan åka ner och prata med den ovan nämda firman igen.
Tänkte be dem göra en fullständig demonstration av hur det går till när de byter däck, så jag kan se om det är något uppenbart.
Har ni tips eller förslag på vad som kan ha hänt, så skriv gärna! Är det kanske större risk för skeva skivor när de kränger på nya däck, då mina fälgar som jag tidigare skrev lämnades nakna?
Snälla hjälpa mig och farsan, ni kunniga människor!
Jag var nere i tisdags med min farsas framfälg (från en ZX12R), och ett set fälgar från min R6:a.
De krängde av däcken från alla fälgarna och satte på ett nytt framdäck på min farsas fälg, men lämnade mina nakna, som jag bett dem göra.
Allting verkade vara tipptopp, men när farsan skulle ut och köra för första gången idag så märkte han direkt att bromsarna inte tog! Han rullade lite fram och tillbaka och mycket riktigt så tog bromsarna bara lite då och då.
Efter att ha plockat av fälgen och snurrat på den så såg vi direkt att båda skivorna var skeva! Särskilt den högra skivan var otrolig skev!
Jag åkte ner till däckfirman och pratade med dem, men de hävdade bestämt att det var OMÖJLIGT för dem att böja skivorna i deras däckmaskin. De visade mig lite snabbt hur omöjligt det var i deras fina maskin med "klor", men jag var inte övertygad.
Jag insåg att jag inte skulle kunna argumentera bort dem, då jag inte kan så mycket om hur olika maskiner och själva bytningsprocessen fungerar, så jag åkte hem igen och började fundera.
Vi kollade på mina skivor, och de var inte böjda. Men eftersom farsans skivor har en 22 mm större diameter måste det ha gjort att de fick sig en tryckare.
Jag kan garantera att skivorna var i topptrim senast jag körde farsans hoj, för ca 1 - 2 veckor sen. Sedan dess har den bara stått i garaget.
Jag har tänkt åka ner till en annan däckfirma imorrn och visa dem fälgen med skivorna, och fråga dem vad som kan ha hänt, för att sedan åka ner och prata med den ovan nämda firman igen.
Tänkte be dem göra en fullständig demonstration av hur det går till när de byter däck, så jag kan se om det är något uppenbart.
Har ni tips eller förslag på vad som kan ha hänt, så skriv gärna! Är det kanske större risk för skeva skivor när de kränger på nya däck, då mina fälgar som jag tidigare skrev lämnades nakna?
Snälla hjälpa mig och farsan, ni kunniga människor!