Biltema=Skittema

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Köpte Biltemas diodblinkers häromdagen, utan att granska dom närmare längdanpassade jag kablaget. Sen började jag att skärskåda dom närmare...vilket skit inga, som hellst tätningar vare sig vid glaset eller kabelingången vattnet bara forsar igenom om det vill sig. drar man sen lite lätt i kablarna fram o tillbaka så rör sig hela kretskortet. Livslängden kan väl beräknas till ca: 1 månad i vackert väder.
Hade jag inte kapat kablarna skulle jag lämnat tillbaka SKITEN men nu är det för sent:mad: :mad: :mad:

))))))KÖP INTE SKITEN(((((
 

Dark_Messenger

Guest
Vad hade du väntat dig för 149.90(eller vad de nu kostar)? :lol

Men tack för tipset, jag ska aldrig köpa miniblinkers på biltema. :tummenupp
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:D fyll med silikon bakom o klar epoxi uppepå så håller dom längre än mina annars ser dom ut så här efter 5-6 veckor
 

Bifogat

  • Bild 22339.jpg
    Bild 22339.jpg
    136.9 KB · Visningar: 712
  • Bild 22337.jpg
    Bild 22337.jpg
    140.4 KB · Visningar: 574

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
... och för det priset har man råd att byta tre, fyra gånger innan man är uppe i samma pris som 'vanliga' miniblinkers i alla fall.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Mina miniblinkers köpte jag hos Hela Hojen för 249:-... Vad kostar era eftersom det är värt att köpa biltemas ett par gånger????????
 

Dark_Messenger

Guest
Mina miniblinkers köpte jag hos Hela Hojen för 249:-... Vad kostar era eftersom det är värt att köpa biltemas ett par gånger????????

Har integrerade på rettan men sist jag köpte "miniblinkers" till bullen så gav jag över 1200kr paret. Kellermann.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Från Holland beställde jag riktigt fina miniblinkers, tror dem kostade ~12€ (alltså 120 spänn) vilket jag tyckte va riktigt billigt. Dem håller än och jag har kört 1,5 år med dem, minst!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mina miniblinkers köpte jag hos Hela Hojen för 249:-... Vad kostar era eftersom det är värt att köpa biltemas ett par gånger????????

Kellermans gummiledade diodblinkers, 895 kr st . 3580:- runt om. Det är de första blnker som hållt över ett år utan att skaka sönder. De är är inne på tredje året nu! :yoparty
 

manneman

Guest
Jag köpte på 24moto.se och de sitter på min quad och efter minst 50 mil på grusåka är de fortfarande nya! 495:- betalade jag för 4 st.

http://www.24moto.se
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Kellermans gummiledade diodblinkers, 895 kr st . 3580:- runt om. Det är de första blnker som hållt över ett år utan att skaka sönder. De är är inne på tredje året nu! :yoparty

Okej... hmmm. Mina för 249:-/par har hållit i alla fall över 600 mil... De bakre som fanns där när jag köpte hojen har hållit ännu längre... :D
Har haft hojen i över ett år nu...
Men så skakar inte min så mycket så... :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Okej... hmmm. Mina för 249:-/par har hållit i alla fall över 600 mil... De bakre som fanns där när jag köpte hojen har hållit ännu längre... :D
Har haft hojen i över ett år nu...
Men så skakar inte min så mycket så... :D

När jag var jag ung och fattig skulle jag nog ha satsat på biltema samt fyllt dem med epoxy eller transparent silicon innan jag monterade dem. Ev även byggt ett eget gummiupphängt fäste om det skulle sitta på min skakande HD. Då tror jag att de håller. Nu är jag mer bekväm vad gäller smågrejer och bara stönar och betalar. :D
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Mina kostade €29,50 /st.

Men de är Rizoma, äkta italienskt på en italiensk hoj!
rz_FR025B_Z1.jpg


Jo, jag vet att jag har en Honda! En Honda som är designad av en italiensk designstudio i Italien. Och byggd i ett italiensk fabrik i Italien.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jääääjääää mina funkar än iaf. inte fått nå krångel med vatten eller dylikt. kanske bara tur än så länge :tummenupp
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
När jag var jag ung och fattig skulle jag nog ha satsat på biltema samt fyllt dem med epoxy eller transparent silicon innan jag monterade dem. Ev även byggt ett eget gummiupphängt fäste om det skulle sitta på min skakande HD. Då tror jag att de håller. Nu är jag mer bekväm vad gäller smågrejer och bara stönar och betalar. :D

Hmm. Mina är ju inte från biltema...
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Ja ja bara att inse att mormors gammla talesätt håller än.

"förargelsen över dålig kvalitet sitter i längre än glädjen över ett lågt pris":D
 

manneman

Guest
Mina kostade €29,50 /st.

Men de är Rizoma, äkta italienskt på en italiensk hoj!
rz_FR025B_Z1.jpg


Jo, jag vet att jag har en Honda! En Honda som är designad av en italiensk designstudio i Italien. Och byggd i ett italiensk fabrik i Italien.

Var hittade du dem ebay eller? Mycket snygga!
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Meh, dom har ju grymma blinkers för ännu bättre pris. Har kört med deras Audi A4-blinkers tidigare och gjort fästen av ståltråd. Har gått i backen ett antal ggr (på bana) men blinkersarna har aldrig pajjat, bara böjt till sig... men då böjer man tillbaka dom. :D
 

Bifogat

  • blinkers.jpg
    blinkers.jpg
    94.8 KB · Visningar: 344
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top